ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
جزئيات بيشتر از رسوايي اخلاقي ترامپ/ حاميان ترامپ يکي يکي کنار مي کشند/ اوباما در انتخابات شرکت کرد + نتايج نظرسنجي ها

جزئيات بيشتر از رسوايي اخلاقي ترامپ/ حاميان ترامپ يکي يکي کنار مي کشند/ اوباما در انتخابات شرکت کرد + نتايج نظرسنجي ها

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريکا شرکت کرد.
بین الملل
شناسه خبر : 20161008113915823
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۲۰
۲۵۹

خبرگزاري آريا- اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريکا شرکت کرد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا روز جمعه در شيکاگو به صورت زود هنگام در انتخاب رياست جمهوري اين کشور شرکت کرد.
اوباما که براي جمع آوري منابع مالي به‌ شيکاگو رفته بود در جمع افراد حاضر در يک مرکز راي گيري حاضر شد و گفت « شما در حال انجام دادن کاري بزرگ هستيد.»
رئيس جمهور دموکرات آمريکا که نشست هاي انتخاباتي را به نفع هيلاري کلينتون هم حزبي خود افزايش داده است در پاسخ به سئوالي درباره راي خود فقط به لبخندي بسنده کرد.
آرا در مجموع تا روز رسمي انتخابات که سه شنبه هشتم نوامبر برگزار مي شود شمارش نخواهد شد.
براساس آمار در انتخابات سال 1996 فقط ده و نيم درصد راي دهندگان از قبل در انتخابات شرکت کرده بودند. سال 2012 يک سوم شرکت کنندگان در انتخابات قبل از روز برگزاري انتخابات راي داده بودند.

جزئيات بيشتر از رسوايي اخلاقي ترامپ
ترامپ نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا به علت اظهارات غيراخلاقي اش عذرخواهي کرد.
انتشار نوار ويدئويي از اظهارات دونالد ترامپ نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا جنجال آفرين شد. در پي انتشار اين نوار  ويدئويي ، دونالد ترامپ مجبور به عذرخواهي شد. در اين نوار ويدئويي که مربوط به سال دو هزار و پنج است، ترامپ از الفاظ رکيک درباره تلاش براي برقراري روابط جنسي با زنان استفاده مي کند. اين اظهارات زماني ضبط شده است که ترامپ با بيلي بوش از مجريان تلويزيوني آمريکا گفتگو مي کرد. انتشار اين نوار ويدئويي در آمريکا با واکنش هاي بسيار شديد بويژه ازجانب زنان همراه شده است. پس از انتشار اين نوار ، ترامپ بيانيه اي  منتشر و عذرخواهي کرد.
در اين بيانيه گفته شده است " اين صحبتها يک گفتگوي خصوصي است که چند سال پيش بوده است. بيل کلينتون در زمين بازي گلف، از اين بدترها را به من گفته است. سخناني که من گفته ام اصلا به اندازه حرفهاي کلينتون نيست. به هرحال، اگر کسي از اين حرفهايم ناراحت شده است، عذرخواهي مي کنم.
در اين نوار ، ترامپ از داشتن روابط غيراخلاقي با يک زن متاهل سخن مي گويد و جزييات روابط جنسي اش را با او تشريح مي کند.
در اين نوار ، ترامپ از داشتن روابط غيراخلاقي با يک زن متاهل سخن مي گويد و جزييات اين روابط را با او تشريح مي کند.
ترامپ در اين نوار ويدئويي که درباره تلاش هاي خود براي برقراري روابط جنسي با زنان متاهل است از الفاظ رکيک استفاده مي کند که به علت رعايت حرمت قلم، قابل ترجمه نيست. اما برخي از بخشهاي قابل ترجمه آن با برخي تعديلها  در ذيل مي آيد.
 ترامپ: من او را اغواء کردم و تلاش کردم اما تلاشم بي نتيجه بود. اما مي دانستم که بالاخره ، پذيرفته خواهم شد. واقعا تلاش کردم با او رابطه جنسي داشته باشم. او متاهل بود. ... من او را به فروشگاه لوازم خانگي بردم. او مي خواست مبلمان بخرد. او را به بخشي از فروشگاه بردم و گفتم آنجا ، مبلمان خوبي داريم. اما در نهايت ، من از او جنس گرفتم! با او همانند يک فاحشه رفتار کردم. نمي توانستم به هدفم برسم. او متاهل بود. ناگهان ديدم که او هم تغيير کرد و ....
ترامپ در ادامه اين نوار ويدئويي، جزييات رابطه جنسي اش را با اين زن آمريکايي با رکيک ترين واژگان تشريح مي کند.
پس از انتشار اين نوار ، ترامپ بيانيه اي  منتشر و عذرخواهي کرد.
در اين بيانيه گفته شده است " اين صحبتها يک گفتگوي خصوصي است که چند سال پيش بوده است. بيل کلينتون در زمين بازي گلف، از اين بدترها را به من گفته است. سخناني که من گفته ام اصلا به اندازه حرفهاي کلينتون نيست. به هرحال، اگر کسي از اين حرفهايم ناراحت شده است، عذرخواهي مي کنم.
در همين حال مجري سي ان ان از رفتار نامناسب دونالد ترامپ، نامزد جنجالي جمهوري خواهان با دوستش خبر داد.
روزنامه هيل نوشت  ارين برنت در يک برنامه تلويزيوني گفت که چگونه ترامپ در سال 2010 تلاش کرده است دوست وي را ببوسد.

فرماندار يوتا به حمايت از ترامپ خاتمه داد
هيل نوشت: فرماندار جمهوري‌خواه يوتا در پي اظهارات سخيف نامزد اين حزب درباره زنان، در تصميم خود مبني بر حمايت از دونالد ترامپ تجديدنظر کرد.
نشريه کنگره آمريکا در پايگاه اينترنتي خود و در گزارشي به قلم نيتزان زيمرمن افزود: گري هربرت در پيامي در توئيتر، سخنان ترامپ را فراتر از توهين و منزجرکننده خواند.
وي بابيان اينکه نمي‌تواند به هيلاري کلينتون رأي دهد، تأکيد کرد به ترامپ هم رأي نخواهد داد.
هربرت در ماه اوت اعلام کرده بود به ترامپ رأي خواهد داد که اين حمايت به افزايش محبوبيت نامزد حزب جمهوري‌خواه در ايالت يوتا کمک زيادي کرد.
 
جيسون چافتز به حمايت از ترامپ پايان داد
در پي انتشار اظهارات رکيک ترامپ، نخستين عضو جمهوريخواه کنگره به حمايت از وي پايان داد
 جيسون چافتز، نماينده جمهوريخواه و رئيس کميته نظارت مجلس نمايندگان آمريکا در واکنش به انتشار سخنان رکيک دونالد ترامپ، نامزد جمهوريخواه رياست جمهوري آمريکا درباره زنان، به حمايت از او پايان داد.
به نوشته روزنامه هيل، چافتز در مصاحبه زنده با رسانه محلي «فاکس 13 نيوز» گفت: «من ديگر از او حمايت نمي کنم. ديگر وجدانم قبول نمي کند او را به عنوان رئيس جمهور تاييد کنم. اين سخنان زننده ترين و مشمئزکننده ترين سخناني است که مي توان تصور کرد. او حزب جمهوريخواه و کشورش را در موقعيت وحشتناکي قرار داده است... فکر مي کنم که اينها تنها سخنان وي در اين خصوص نيست، و وي حرف هاي ديگري هم زده است.»
چافتز نخستين عضو جمهوريخواه کنگره است که پس از انتشار فايل صوتي سخنان مستهجن ترامپ در پايگاه اينترنتي روزنامه واشنگتن پست به حمايت از ترامپ پايان داد. ترامپ در اين فايل صوتي گفته است که چطور زنان به خاطر شهرتش، به او اجازه داده اند «هر کاري که مي خواهد» با آنان انجام دهد.
چافتز بعداً در مصاحبه با سي ان ان گفت: «اي کاش مايک پنس، معاون نامزد جمهوريخواهان در انتخابات رياست جمهوري، به جاي ترامپ نامزد رياست جمهوري بود.» با اين حال، چافتز خواستار کناره گيري ترامپ از رقابت هاي انتخاباتي نشد.
چافتر افزود: «اي کاش مايک پنس نامزد رياست جمهوري بود. واقعاً آرزو مي کنم اينطور بود. او فرد بااخلاقي است.»
چافتز گفت نمي تواند به دختر 15 ساله اش بگويد که ترامپ را تاييد مي کند.»
وي گفت: «من يک دختر 15 ساله دارم. فکر مي کنيد مي توانم در چشمان او نگاه کنم و بگويم که دونالد ترامپ را تاييد کرده ام،‌ در حالي که او اين گونه رفتار مي کند.»
چافتز درباره عذرخواهي ترامپ به خاطر اين اظهارات رکيک نيز گفت: «اين عذرخواهي نبود و فقط  به اين خاطر بود که او گير افتاد و غافلگير شد.»
شخصيت هاي برجسته جمهوريخواه در پي انتشار اظهارات مستهجن ترامپ در روز جمعه، او را محکوم کردند و پل رايان، رئيس مجلس نمايندگان گفت در تبليغات انتخاباتي روز شنبه ترامپ را همراهي نخواهد کرد.
چافتز نگفت که آيا فکر مي کند رايان نيز بايد دست از حمايت از ترامپ بردارد يا خير.

تغيير موضع ترامپ درباره مسلمانان
ترامپ ديگر خواستار ممنوعيت ورود مسلمانان به خاک آمريکا نيست.
به گزارش رويترز؛ مايک پنس معاون دونالد ترامپ، نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا گفت: ترامپ يکي از تحريک آميز و جنجال برانگيز ترين مواضع خود را تغيير داد و از اين پس ديگر از بحث ممنوعيت ورود مسلمانان به خاک آمريکا دفاع نخواهد کرد.
پس از وقوع تيراندازي مرگبار در سن برناردينو در ايالت کاليفرنيا، ترامپ در يکي از سخنراني هاي تبليغاتي خود پيشنهاد داد مرزهاي آمريکا به طور کامل به روي مسلمانان بسته شوند. اين پيشنهاد بلافاصله انتقادات و واکنش هاي تندي را در پي داشت و مخالفان نامزد جمهوري خواه انتخابات رياست جمهوري آمريکا، پيشنهاد وي را تبعيض آميز و ناقض آزادي هاي مذهبي خواندند که در قانون اساسي آمريکا بر آن تاکيد شده است. اما طي ماه هاي اخير، ترامپ در توضيح اظهارنظر خود بارها اعلام کرده اميدوار است فرآيند مهاجرت افراد از کشورهايي که مسلمانان تندرو در آنها فعال هستند، متوقف شود. البته وي نگفت که با اين موضع گيري جديد، موضع پيشين خود يعني بستن مرزها به روي مسلمان ها را رد مي کند يا خير.
مايک پنس  در يک مصاحبه تلويزيوني گفت: اگر روز 8 نوامبر، ترامپ در انتخابات رياست جمهوري پيروز شود، بلافاصله مانع از مهاجرت افراد از کشورهايي خواهد شد که تروريسم در آنها فعال است. وي که با شبکه تلويزيوني «ام اس ان بي سي MSNBC» مصاحبه مي کرد در پاسخ به اين پرسش که آيا اين موضع، همان ممنوعيت ورود مسلمانان به خاک آمريکا تلقي مي شود يا خير، گفت: ابدا اين گونه تعبير نمي شود.
مايک پنس در گفتگويي ديگر با شبکه سي ان ان هم در پاسخ به اين پرسش که چرا در حاليکه قبل از نامزدي براي معاونت ترامپ، با موضوع ممنوعيت ورود مسلمان ها به خاک آمريکا مخالفت داشت و اکنون با اين مسئله مخالفت نمي کند، گفت: چون اين موضوع، ديگر جزو مواضع ترامپ محسوب نمي شود.

نتايج آخرين نظرسنجي ها؛ کلينتون 5 درصد از ترامپ پيش است
طبق اين نظرسنجي ، هيلاري کلينتون در انتخابات رياست جمهوري آينده آمريکا 43 درصد و رقيب جمهوري خواه او دونالد ترامپ 38 درصد آرا را به دست خواهد آورد
 بر اساس تازه ترين نظرسنجي در آمريکا که نتايج آن روز جمعه منتشر شد، هيلاري کلينتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوري آينده آمريکا پنج درصد راي بيشتر از رقيب خود دونالد ترامپ جمهوري خواه کسب خواهد کرد.
طبق اين نظرسنجي که به طور مشترک توسط خبرگزاري رويترز و موسسه ايپسوس صورت گرفته است، هيلاري کلينتون در انتخابات رياست جمهوري آينده آمريکا 43 درصد و رقيب جمهوري خواه او دونالد ترامپ 38 درصد آرا را به دست خواهد آورد.
اين نظرسنجي از سي ام سپتامبر تا ششم اکتبر صورت گرفت. از اوايل ماه ميلادي کنوني هيلاري کلينتون پيوسته در نظرسنجي هاي صورت گرفته بين چهار تا شش درصد از رقيب خود ترامپ جلوتر بوده است.
به گزارش خبرگزاري رويترز از واشنگتن، در اولين مناظره تلويزيوني که وزير امور خارجه پيشين آمريکا و رقيب ميلياردر جمهوري خواه وي در آن شرکت کردند، نامزد دموکراتها موفق تر بود و ظاهرا توانست نظر شمار بيشتري از راي دهندگان مردد آمريکايي را به خود جلب کند. اين مناظره بيست و ششم سپتامبر برگزار شد و قرار است مناظره بعدي يکشنبه شب برگزار شود.
نزديک به 20 درصد از راي دهندگان آمريکايي همچنان درباره انتخاب نامزد برتر انتخابات رياست جمهوري آينده کشورشان دچار ترديد هستند. در انتخابات رياست جمهوري سال 2012 درچنين مقطعي راي دهندگان مردد آمريکايي 12 درصد بودند و همين مسئله حاکي از آن است که دو نامزد انتخابات رياست جمهوري آتي آمريکا نسبت به نامزدهاي انتخابات گذشته پايگاه مردمي ضعيف تري دارند.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد