ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
6 ورزشکار کرمانشاهی به میدان می روند/خالوندی به دنبال طلای ریو

6 ورزشکار کرمانشاهی به میدان می روند/خالوندی به دنبال طلای ریو

خبرگزاری ایرنا
کرمانشاه- ایرنا- در پنجمین روز از مسابقات پارالمپیک 2016 ریو امروز (دوشنبه) و بامداد فردا (سه شنبه)، 6 ورزشکار کرمانشاهی در رشته های فوتبال هفت نفره و دو و میدانی (ماده های پرتاب نیزه و پرتاب وزنه) به میدان می روند.
ورزشی
شناسه خبر : 82227744 (5555365)
دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹:۱۹
۶۰

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم اکبری، بهنام سهرابی، مسلم خزایی و جاسم بخشی نماینده ورزش استان در رشته فوتبال هفت نفره و محمدخالوندی و مهران نکویی مجد نمایندگان ما در رشته دو و میدانی هستند که امروز و بامداد فردا (سه شنبه) باید با حریفان خود رقابت کنند.
ابتدا از ساعت 17:30 دقیقه عصر امروز تیم فوتبال هفت نفره ایران که چهار فوتبالیست کرمانشاهی را در ترکیب دارد در آخرین دیدار مرحله گروهی با هلند اصلی ترین رقیب خود در گروه پیکار می کند.
تیم کشورمان که در دو مسابقه اول خود با نتایج 'سه بر یک' مقابل آرژانتین و 'دو بر صفر' مقابل آمریکا صاحب پیروزی شد در سومین مسابقه برابر هلند قرار می گیرد تا تنها با کسب یک تساوی به عنوان صدرنشین گروه صعود کند.
تیم فوتبال هفت نفره ایران در حالی دیداری سخت و نفس گیر برابر هلند خواهد داشت که چشم کادر فنی به بازیکنان توانمند کرمانشاهی و بخصوص ساق های جاسم بخشی دوخته شده تا باز هم با گلزنی راه پیروزی مقتدرانه و صدرنشینی در گروه را برای ایران فراهم کند.
جاسم بخشی مهاجم اول تیم فوتبال هفت نفره ایران در دو مسابقه اول ایران موفق به گلزنی برابر تیم های آرژانتین و آمریکا شد تا مدافعان هلند در بازی امروز به صورت ویژه این بازیکن کرمانشاهی را زیرنظر داشته باشند.
تیم ایران در صورت صدرنشینی در مرحله نیمه نهایی به احتمال فراوان باید با اوکراین بازی کند و این همان چیزی بود که بازیکنان ایران از همان ابتدای کار می خواستند تا کار راحت تری برای صعود به فینال داشته باشند.
مسابقه تیم های فوتبال هفت نفره ایران و هلند از ساعت 17:30 دقیقه عصر امروز (دوشنبه) به وقت تهران آغاز خواهد شد.

** قهرمان بلندآوازه ورزش معلولان جهان به میدان می رود
اما از ساعات ابتدایی بامداد فردا (سه شنبه) مسابقات دو و میدانی در ماده های پرتاب نیزه و پرتاب وزنه برگزار می شود که در بخش پرتاب نیزه، محمد خالوندی دیگر ورزشکار کرمانشاهی که خیلی ها از وی به دلیل کسب هفت مدال طلای مسابقات مختلف المپیک، جهانی، آسیایی و بین المللی به عنوان قهرمان بلندآوازه ورزش معلولان جهان یاد می کنند به میدان خواهد رفت.
خالوندی که مدال طلای پارالمپیک 2012 لندن را در کارنامه افتخارتش دارد این بار هم با آمادگی کامل در رقابت ها حضور یافته تا دومین طلای پارالمپیکی خود را کسب کند.

** طلای لندن را این بار در ریو تکرار می کنم
محمدخالوندی پیش از اعزام به مسابقات پارالمپیک 2016 ریو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خوشبختانه از آمادگی جسمی و روحی مناسبی برخوردارم و مشکلی برای حضور در رقابت های پارالمپیک ندارم.
خالوندی ادامه داد: در مسابقات پارالمپیک لندن با پرتابی به طول 51 متر موفق به کسب مدال طلا شدم اما با تغییر قوانین مسابقات و اجازه نداشتن برای استفاده از پای تکیه گاه رکوردها کاهش یافت به گونه ای که با ثبت رکورد 43 متر و 76 سانتی متر موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ریو شدم.
نماینده پرتاب نیزه ایران در پارالمپیک 2016 عنوان کرد: فکر می کنم اگر در این رقابت ها بتوانم بیش از 44 متر پرتاب کنم مدال خود را قطعی و اگر رکوردم به 45 متر برسد شانس کسب مدال طلا بسیار زیاد خواهد بود.
وی نمایندگان برزیل، سوریه، تایلند، سنگال و ویتنام را مهمترین رقبای خود در راه کسب مدال پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو عنوان کرد.
خالوندی در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با دعای خیر مردم و تلاش وافر خود بتواند خوشرنگ ترین مدال را برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد.
محمد خالوندی از ساعت یک بامداد فردا (سه شنبه) مسابقاتش آغاز می شود.

** مهران نکویی مجد به دنبال شگفتی سازی
یکی دیگر از ورزشکاران کرمانشاهی که بامداد فردا به میدان می رود مهران نکویی مجد در پرتاب وزنه است، ورزشکاری که در اولین حضور خود به دنبال شگفتی سازی و کسب مدال است.
وی نیز پیش از اعزام به مسابقات در گفت و گو با ایرنا از آمادگی خوب خود سخن گفت و افزود: رقابت های پارالمپیک یکی از سخت ترین میدان هاست که امیدوارم سربلند از آن بیرون بیایم.
نکویی مجد افزود: خوشبختانه شرایط روحی و بدنی خوبی دارم و آماده حضور در مسابقات پارالمپیک و مصاف با بهترین های جهان در پرتاب وزنه هستم.
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با دعای خیر مردم بتوانم دست پر از مسابقات به کشورم بازگردم.
مهران نکویی مجد نیز ار ساعت 1:40 دقیقه بامداد فردا (سه شنبه) رقابت خود را با حریفان آغاز می کند.
کاروان ورزشی ایران نیز با 111 ورزشکار (88 ورزشکار مرد و 23 ورزشکار زن ) با شعار «توکل، اراده و افتخار» در 12 رشته دو و میدانی، وزنه برداری، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو، قایقرانی کانو، دوچرخه سواری، شنا، والیبال نشسته زنان و مردان، فوتبال هفت نفره و پنج نفره و بسکتبال با ویلچر برای هشتمین بار به این رقابت ها اعزام شده است.
مسعود اسماعیلی خبرنگار ایرنا
7458/8066

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد