ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
کسب 15 رتبه برتر کنکور سراسری 95 توسط دانش‌آموزان خارج از پایتخت/ ترک "تلگرام" برای کسب رتبه تک‌رقمی

کسب 15 رتبه برتر کنکور سراسری 95 توسط دانش‌آموزان خارج از پایتخت/ ترک "تلگرام" برای کسب رتبه تک‌رقمی

خبرگزاری تسنیم
براساس آمار اعلام شده از سوی سازمان سنجش، 15 رتبه برتر کنکور سراسری 95 توسط دانش‌آموزان خارج از پایتخت و 21 رتبه از سوی دانش‌آموزان تهران و شمیرانات کسب شده است.
اجتماعی
شناسه خبر : tn.ai
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۳
۲۷۸

به گزارش خبرگزاری تسنیمگروه استان‌ها، نفرات برتر هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج‌گانه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان آزمون سراسری سال 1395 روز گذشته اعلام شد. 

اما از بین 36 نفر از نفرات برتر 26 نفر داوطلبان پسر و 10 نفر داوطلب دختر هستند که 21 نفر از تهران و شمیرانات و 15 نفر از شهرستان‌ها جزو نفرات برتر هستند.

روند انتخاب رشته از تاریخ 23 مردادماه آغاز و تا 28 مردادماه امسال ادامه خواهد داشت.

رتبه پنجم کنکور ریاضی: مطالعه بحثی و هدفمند عامل موفقیتم است

فراز فرح‌وش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز با بیان اینکه عامل موفقیت من لطف خدا، تلاش خودم، زحمات خانواده و حمایت‌های معلمانم بود، اظهار داشت: تنها کلاسی که برای کنکور رفتم، کلاس ریاضی بود و بقیه را خودم با برنامه ریزی مطالعه کرده‌ام.

وی با اشاره به شرکت در آزمون‌های آزمایشی افزود: برای ارزیابی مطالعاتم نیاز به آزمون آزمایشی بود و براساس آن برای نوع مطالعه و رفع نقاط ضعف برنامه‌ریزی می‌کردم.

رتبه پنجم کنکور ریاضی، نوع برنامه‌ریزی و مطالعه خود را مبحثی عنوان کرد و گفت: در هر روز یک مبحث مشخص را در نظر گرفته و سعی می‌کردم همان مبحث را در روز به نتیجه برسانم.

فرح‌وش که پدرش عضو هیئت علمی رشته فیزیولوژی گیاهی دانشگاه آزاد تبریز و مادرش خانه‌دار و کارشناس سفال است، میزان مطالعه روزانه خود را یادآور شد و ابراز داشت: در روزهایی که مدرسه بودم، بین 5 تا 6 ساعت و در روزهایی که در خانه بودم، بین 8 الی 10 ساعت مطالعه می‌کردم.

رتبه پنجم کنکور ریاضی که در مدرسه شهید مدنی تبریز درس خوانده و معدل نهایی‌ اش، 19.61 است، در توصیه‌ای به کنکوری‌های سال آینده، تصریح کرد: حتما باید هدفمند درس بخوانند و برنامه مشخص داشته و بر آن پایبند باشند تا سردرگم نشوند.

رتبه هفتم کنکور علوم تجربی: کامپیوتر و تلگرام کنکوری‌ها را از موفقیت دور می‌کند

آرمین گلچین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با بیان "میزان مطالعه من برای کنکور، از مهرماه تا نوروز، بین 8 الی 9 ساعت بود" اظهار داشت: بعد از عید نوروز و با نزدیک شدن به کنکور، میزان مطالعه را به 10 الی 11 ساعت رساندم.

وی با ابراز "تنها در درس ادبیات به کلاس کنکور رفتم"، افزود: با آزمون‌های آزمایشی نقاط ضعف خود را می‌شناختم و بر اساس آن برای ادامه روند مطالعه برنامه‌ریزی می‌کردم.

رتبه هفتم کنکور تجربی که پدرش در آزمایشگاه تشخیص طبی مشغول کار بوده و مادرش نیز پرستار است، نحوه برنامه ریزی و مطالعه خود را یادآور شد و گفت: هفتگی برنامه‌ریزی می‌کردم و با معلمانم هم مشورت می‌کردم که چه روزی چه درسی را برای جبران کدام نقاط ضعف بخوانم که شکر خدا با این برنامه موفق شدم.

گلچین، دانش‌آموز مدرسه شهید مدنی تبریز است که معدل نهایی‌اش، 19.85 است، لطف خدا، تلاش خود و حمایت‌های خانواده و معلمان را در موفقیت خود بسیار مؤثر دانست.

وی در توصیه به کنکوری‌های سال آینده، با بیان اینکه کنکوری‌ها اصلاً فکر نکنند برای کنکور زمان زیادی باقی است، ادامه داد: وقت کم است و باید بدون اتلاف وقت از تمام انرژی خود برای مطالعه استفاده کرده و به حاشیه‌ها مشغول نشوند.

رتبه هفتم کنکور تجربی، با تأکید بر اینکه کنکوری‌ها با برنامه درس بخوانند، ابراز داشت: با تمرکز و دقت بر دروس مطالعه کنند و بدانند که کامپیوتر و تلگرام و... واقعاً کنکوری را از مسیر موفقیت دور می‌کند.

رتبه پنجم کنکور تجربی: کلاس کنکور نرفتم/روزی 11 ساعت درس خواندم

مهتا ستاریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با بیان اینکه رمز موفقیت من، توکل، سعی و تلاش و حمایت پدر و مادرم است، اظهار داشت: کلاس کنکور نرفتم و به صورت عادی درس خوانده‌ام.

وی با اشاره به اینکه روزی 11 ساعت برای آمادگی در کنکور درس خوانده‌ام افزود: تنها در کنکورهای آزمایشی برای بررسی میزان آمادگی خود شرکت کرده‌ام.

رتبه پنجم کنکور تجربی که خود ساکن شهرستان ملکان آذربایجان شرقی و دانش آموز فرزانگان شهرستان بناب بود، با تقدیر و تشکر از حمایتهای معلمان خود گفت: تنها توصیه من برای کنکوری‌های سال آینده، تلاش و پشتکار است و کلاس کنکور بدون تلاش تأثیری ندارد.

ستاریان حمایت‌های پدر خود که معلم ریاضی است و مادرش، که مدیر مدرسه است در موفقیت خود بسیار موثر دانست و ابراز داشت: که معدل من در پیش دانشگاهی، 19.91 بود و در طول دوران مدرسه سعی کردم که درس بخوانم و شب کنکوری نباشم.

رتبه چهارم کنکور تجربی: توکل بر خدا و اراده قوی رمز موفقیتم در کنکور بود

پارسا خلفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت:‌ در طول دوران تحصیلم همواره تلاش، اراده قوی، توکل بر خدا را سرلوحه کار خود قرار داده و تلاش کرده‌ام تا با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود برای تحصیل و رسیدن به مدارج علمی استفاده کنم.

وی با اشاره به عوامل موفقیت خود در کنکور سراسری و کسب رتبه چهارم رشته علوم تجربی بیان کرد:‌ در این زمینه خانواده و معلمان دوره تحصیلم در کنار تلاش و توکل به خدا از مهمترین عوامل موفقیتم بوده‌اند چرا‌که خانواده و معلمانم همواره مرا تشویق به تحصیل کرده و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دادند.

رتبه چهارم کنکور سراسری علوم تجربی در مورد میزان مطالعه روزانه خود برای کنکور گفت:‌ به طور معمول در روزهای تعطیل 10 ساعت و در روزهای غیرتعطیل 6 ساعت برای مطالعه کنکور اختصاص داده بودم که با راهنمایی‌های لازم و برنامه‌ریزی اساسی توانستم به این موفقیت دست یابم.

خلفی که جزو فعالان قرآنی در استان اردبیل نیز به شمار می‌رود، افزود:‌ با توجه به علاقه خود به مفاهیم قرآنی و دینی در رشته تفسیر، مفاهیم و حفظ قرآن در سطح استان فعالیت می‌کنم که در رشته مفاهیم یا تفسیر در مسابقات استانی مقام برتر کسب کرده‌ام.

رتبه چهارم کنکور سراسری علوم تجربی به دانش‌آموزان توصیه کرد که حتما در دوران تحصیل در کنار تلاش و کوشش و اراده قوی توکل به خدا را فراموش نکنند چراکه با این امر زمینه برای ناامیدی و یاس از بین می‌رود و می‌توانند با روحیه و تلاش هر چه بیشتر به نتایج مطلوب و مناسبی دست یابند.

وی افزود:‌ دانش‌آموزان باید با دوری از هرگونه استرس و فشار روحی به تحصیل بپردازند و به خود و خوانده‌های خود اعتماد کنند و خانواده‌ها نیز باید تلاش کنند تا محیطی مناسب و آرام را برای مطالعه فرزندان خود آماده کنند چراکه این امر نقش بسزایی در موفقیت تحصیلی آنها ایفا خواهد کرد.

رتبه هشتم کنکور تجربی: کلاس‌ کنکورهای آموزشگاه‌ها جایگزین مدارس نیست

مهشاد افشارزاده نوجوان اصفهانی موفق به کسب رتبه هشتم گروه علوم تجربی در آزمون سراسری سال 95 شد، گفتگوی تسنیم اصفهان با این دانش آموز اصفهانی را در ادامه می‌خوانید:

تسنیم: برنامه‌ریزی و مطالعه ویژه برای شرکت در کنکور را از چه زمانی شروع کردید؟

افشارزاده: برنامه‌ریزی ویژه را از ابتدای تابستان سال گذشته شروع کردم، اما سال سوم دبیرستان، نسبتاً جدی‌تر روند درس خواندن را در پیش گرفتم. ابتدا ترجیح دادم دروس سال قبل را بخوانم تا در پایه قوی شوم اما از تابستان مطالعه برای کنکور را به‌صورت جدی‌تر شروع کردم.

در این دوران مشاور خاصی هم نداشتم، به جز خواهر بزرگترم که از تجربه او کمک گرفتم، در واقع با آزمون و خطا و تجربه‌کردن برنامه‌ریزی برای درس خواندن را یاد گرفتم.

تسنیم:فکر می‌کنید مهمترین عامل موفقیت شما در این آزمون چه بود؟

افشارزاده: تجربه‌های خواهرم همراه با من بود، اما مهمترین موضوع آرامشی بود که در زمان برگزاری کنکور تجربه کردم. من سر جلسه کنکور آرامش داشتم و این موضوع بسیار در کسب یک نتیجه خوب موثر بود.

در مدرسه ما و حتی در اصفهان کسانی بودند که انتظار می‌رفت رتبه‌های خوبی کسب کنند چون دانش‌آموزانی قوی بودند اما نتیجه نهایی به شرایط آزمون و شانس برمی‌گردد. در واقع شاید شانس من و آقای طبیبیان بوده که امسال از اصفهان صاحب رتبه تک‌رقمی شویم، اما دانش‌آموزان دیگری بودند که شرایط آن‌ها هم خوب بود.

تسنیم: یعنی از قبل تصور نمی‌‎کردید که صاحب رتبه تک‌رقمی می‌شوید، یا بهتر است این‌طور بپرسیم برای کسب رتبه تک‌رقمی درس خواندید؟

افشارزاده: اوایل این تصور را نداشتم، در واقع رتبه تک‌رقمی برای من چندان مهم نبود اما زمانی که کنکور دادم و حس کردم که خوب بوده، مطمئن شدم که رتبه خوبی کسب می‌کنم. البته فکر می‌کردم که رتبه‌ زیر 10 در منطقه را کسب می‌کنم اما رتبه زیر 10 کشوری را تصور نمی‌کردم.

تسنیم:برای شرکت در آزمون سراسری روزی چند ساعت مطالعه داشتید؟

افشارزاده: زمان مطالعه من برای کنکور متغیر بود، از روزی 5،6 ساعت شروع کردم و به تدریج زمان را افزایش دادم تا به زودی حدود 12 ساعت هم رسیدم.

البته تابستان پارسال با ساعات کمتری درس خواندن را شروع کردم، چون می‌دانستم فرآیند کنکور طولانی و خسته‌کننده‌ است، بنابراین با روزی حدود 5 ساعت شروع کردم.

تسنیم: در مدتی که برای کنکور درس می‌خواندید تفریحات و زمان استراحت را چطور پشت سر می‌گذاشتید؟

افشارزاده: در زمان استراحت تلویزیون تماشا می‌کردم و در کنار خانواده بودم، حتی در سال کنکور مهمانی هم می‌رفتم، یعنی به اندازه کافی استراحت داشتم تا از نظر روحی شرایط خوبی برای درس خواندن داشته باشم.

تسنیم: خانواده شرایط درس خواندن را چطور برای شما مهیا می‌کردند؟

افشارزاده: من در خانه درس می‌خواندم و خانواده سعی می‌کردند همه چیز را برای آرامش من مهیا کنند. همه برای درس خواندن من همکاری خوبی داشتند و هر زمان سوالی داشتم از آنها کمک می‌گرفتم.

تسنیم: از کلاس‌های کنکور هم استفاده کردید؟

افشارزاده: بله، در کلاس‌های کنکور هم شرکت کردم، اما نه در همه دروس، برای انتخاب درس‌ها گزینشی کار کردم، دروس عمومی را خودم خواندم و برای درس‌های زیست شناسی، فیزیک، شیمی و ریاضی در کلاس شرکت کردم.

البته اگر کسی در کلاس همه دروس شرکت کند اشتباه کرده است، چون برای خواندن به وقت بیشتری نیاز است، اما من در دروسی شرکت کردم که تصور می‌کردم با رفتن به کلاس آنها را بهتر یاد می‌گیرم.

تسنیم: در کلاس‌های کنکور مدرسه شرکت کردید یا آموزشگاه؟

افشارزاده: در کلاس‌های کنکور آموزشگاه شرکت کردم اما به گونه‌ای نبود که در کلاس‌های مدرسه شرکت نکنم، تمام روزها را به مدرسه می‌رفتم چون تأثیری که مدرسه دارد کلاس بیرون ندارد، اما باید گفت کلاس‌های کنکور آموزشگاه‌ها می‌تواند مکملی برای مدرسه باشد اما جایگزین نیست.

تسنیم: با کسب رتبه 8 کنکور، حتما رشته پزشکی را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنید، درست است؟

افشارزاده: هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام، اوایل به دندانپزشکی و پزشکی به یک دید نگاه می‌کردم، شاید به طور قطعی نمی‌خواستم پزشکی را انتخاب کنم چون روند طولانی تری داشت اما بعد علاقه‌ام به سمت پزشکی رفت، اما هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام.

تسنیم: و دانشگاه چه؟

افشارزاده: در این باره هم هنوز تصمیم قطعی را نگرفته‌ام ولی فکر می‌کنم اصفهان بمانم.

تسنیم: توصیه شما به دانش آموزانی که کنکور را پیش رو دارند چیست؟

افشارزاده: مهمترین نکته‌ای که می‌توانم به آنها بگویم این است که تحت تأثیر جوی که برخی مشاوران و معلمان ایجاد می‌کنند قرار نگیرند، آرامش خود را حفظ کنند و منتظر این نباشند که هرکس چه می‌گوید، بلکه به خود و توانایی‌های خود اعتماد داشته باشند.

رتبه دوم کنکور تجربی: در رشته پزشکی دانشگاه تهران ادامه تحصیل می‌دهم

امید روانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: روزانه بین 10 تا 12 ساعت و به‌ویژه در روزهای تعطیل درس می‌خواندم و در روزهای عادی نیز 6 ساعت درس می‌خواندم و به‌دلیل علاقه‌ای که به رشته تجربی داشتم برای آن انرژی صرف کردم و قصد دارم در رشته پزشکی در دانشگاه تهران ادامه تحصیل دهم.

رتبه دوم کنکور تجربی 95 افزود: با توجه به آزمون‌های آزمایشی که شرکت کرده بودم مطمئن بودم رتبه‌ام تک رقمی می‌شود، برای درس خواندن آرامش بسیار مهم است و از طرفی انگیزه نیز باید وجود داشته باشد و خوشبختانه خانواده‌ام این محیط را برایم فراهم کرده بودند.

روانبخش بیان کرد: مسئولان و مدیران مدرسه نیز مشوق‌های خوبی برای من در سال منتهی به کنکور بودند، از دو سال قبل برای کنکور درس می‌خواندم.

وی افزود: خانواده‌ام علاقه داشتند که در رشته پزشکی تحصیلات خود را ادامه دهم، به همه کنکوری‌ها هم توصیه می‌کنم کنکور را آخر راه ندانند و هر کسی می‌تواند در هر رشته‌ و یا حرفه‌ای به کار خود ادامه دهد و کنکور همه چیز نیست.

رتبه یک کنکور تجربی: انصراف از تحصیل در "دانشگاه شریف"/ادامه تحصیل در دانشگاه تهران

محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: علاقه زیادی به رشته پزشکی داشتم و به همین دلیل امسال در کنکور رشته تجربی شرکت کردم و خوشبختانه لطف خدا نیز شامل حال من شد و رتبه نخست رشته تجربی را کسب کردم.

وی بیان کرد: برای کنکور امسال زحمت زیادی کشیدم و بازهم لطف خدا شامل حالم شد، بنده سال سوم رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف بودم و به دلیل علاقه زیادی که به رشته پزشکی داشتم از ادامه تحصیل انصراف دادم.

رتبه یک کنکور تجربی عنوان کرد: قصدم برای ادامه تحصیل دانشگاه تهران است و البته هنوز در حال رایزنی و مشورت هستم.

وی گفت: فکر می‌کنم کسب این رتبه لطف ائمه اطهار بوده است، مادرم دیشب تا صبح شبکه خبر را رصد می‌کرد و نخستین بار ایشان به من خبر دادند که رتبه نخست را کسب کرده‌ام.

احمدی در پاسخ به اینکه آیا انتظار چنین رتبه ای را داشت یا خیر افزود: با درصدهایی که زده بودم این احتمال را می‌دادم.

رتبه ششم کنکور انسانی: پیش‌بینی رتبه تک‌رقمی را داشتم

سید‌مهدی علوی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کردم که رتبه تک رقمی امسال در کنکور علوم انسانی را کسب کنم، در طول دوره مدرسه و سال تحصیلی فشار تحصیلی زیادی داشتم، بعد از عید نوروز، ساعت‌های مطالعه‌ام افزایش پیدا کرد و حداقل 12 ساعت درس می‌خواندم.

رتبه ششم کنکور علوم انسانی با اشاره به اینکه تصمیم نهایی برای انتخاب رشته نگرفته است، بیان کرد: حقوق و روان‌شناسی را دوست دارم و از بین این دو رشته یکی را انتخاب می‌کنم.

علوی‌مقدم افزود: خانواده‌ام کمک زیادی در طول یک سال گذشته داشتند و بسیار تاثیرگذار بودند، البته برادر دوقلویی نیز دارم که بسیار کمک کرد، وی نیز در رشته ریاضی فیزیک شرکت کرده و منتظر اعلام رتبه وی هستیم.

وی تصریح کرد: یکی از دوستانم که یک سال بالاتر از من بوده، رتبه 19 کشوری را سال گذشته کسب کرد و امسال برای کنکور بسیار به من کمک کرد.

رتبه ششم کنکور علوم انسانی گفت: جوانان اگر هدف مشخصی داشته باشند برای رسیدن به آن بهتر می‌توانند برنامه‌ریزی کنند؛ اگر برای هدف تلاش کنیم از درس خواندن خسته نمی‌شویم.

رتبه دوم کنکور انسانی: شبکه‌های اجتماعی را در دوران کنکور از زندگی‌ام حذف کردم

سجاد قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، با ابراز "مطالعه برای کنکور 95 را از سوم دبیرستان به‌طور جدی شروع کردم"، اظهار داشت: در سال چهارم مطالعاتم بیشتر شد به‌طوری که در روزهایی که مدرسه می‌رفتم به‌طور مفید 3 تا 4 ساعت و در روزهای تعطیل 9 تا 10 ساعت مطالعات درسی داشتم.

رتبه دوم رشته علوم انسانی هدف‌گذاری، تلاش و پشتکار را مهم‌ترین گام برای رسیدن به موفقیت خود عنوان کرد و افزود: جدیتم برای رسیدن به هدف به‌حدی بود که هیچ‌گاه در این مسیر ناامید نشدم و اگر خسته هم شدم سعی کردم سریع به مسیر هدفم برگردم.

وی با بیان "معدل نهایی من 19.92 بود" تصریح کرد: برای موفقیت بیشتر در کنکور فقط در کلاس‌های کنکور ریاضی و آزمون‌های آزمایشی شرکت کردم، براساس تراز آزمون‌ها هم که همیشه رتبه خوبی به دست می‌آوردم حدس می‌زدم حداقل رتبه 9‌ــ8 کشوری را به دست می‌آورم.

قاسمی دلیل عمده موفقیت خود را همراهی خانواده به‌ویژه پدر و مادرش دانست و گفت: همچنین با وجودی که موبایل داشتم ولی برای ایام کنکور در شبکه‌های اجتماعی حضور نداشتم و تمرکزم فقط روی درس بود.

رتبه دوم رشته علوم انسانی رشته دانشگاهی حقوق را اولویت اول خود برای تحصیل در دانشگاه بیان کرد و اظهار داشت: یاری خدا، همراهی پدر و مادر و تلاش و پشتکار مهم‌ترین عامل رسیدن به این موفقیت بوده است.

رتبه ششم کنکور تجربی: در کلاس کنکور شرکت نکردم/ دوری 11 ماهه از شبکه‌های اجتماعی

امیرحسین طبیبیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه از یک سال و یک ماه پیش به‌صورت جدی برای شرکت در کنکور مطالعه دروس را شروع کردم، اظهار داشت: من دیپلم ریاضی دارم و در دوره پیش‌دانشگاهی تغییر رشته دادم و رشته تجربی را برای شرکت در کنکور انتخاب کردم.

وی افزود: از اوایل تیر ماه به صورت جدی شروع به مطالعه دروس کردم و کاملاً آزادانه و بدون برنامه‌ریزی چندان متمرکز و با برنامه‌ریزی شخصی وارد مرحله آمادگی کنکور شدم.

این نوجوان اصفهانی با بیان اینکه به موسسات مشاوره تحصیلی اعتقادی دارم، گفت: ابتدا با هفته‌ای 40 ساعت مطالعه را شروع کردم و تا زمان نزدیک به کنکور ساعات مطالعه خود را به 50 ساعت در هفته رساندم.

وی در بیان دلیل تغییر رشته از ریاضی به تجربی تصریح کرد: رشته ریاضی زمینه و آینده چندان خوبی در داخل ندارد بنابراین با علم به اینکه در رشته تجربی می‌توانم موفق‌تر باشم اقدام به تغییر رشته کردم.

طبیبیان با اشاره به پیش بینی‌اش از نتیجه‌ای که در کنکور به‌دست خواهد آورد، گفت: اصلاً تصور نمی‌کردم رتبه تک رقمی کسب کنم، البته این موضوع را نیز بگویم که انتظار خاصی از خودم نداشتم، در واقع برای رتبه تک رقمی درس نخوانده بودم، اما خداوند کمک کرد، آرامش داشتم و آزمون را هم خوب پشت سر گذاشتم و  نتیجه تلاش‌هایم را دیدم.

دارنده رتبه ششم کنکور علوم تجربی سال 95 با بیان اینکه حمایت خانواده از جمله مهمترین عوامل موفقیت وی در کنکور است، خاطرنشان کرد: در درجه نخست آرامشی که خانواده برای درس خواندن ایجاد می‌کند و حمایت‌های آن‌ها در موفقیت من موثر بود، علاوه بر این تلاش و کوشش، آرامش و حضور دبیران و دوستان خوب در کسب این رتبه تأثیر زیادی داشته است.

وی ادامه داد: در طول دوران آمادگی برای کنکور از حمایت دبیرانی که به خوبی دروس را آموزش می‌دادند بسیار استفاده کردم و راهنمایی‌های آنها در کنار تلاش و انگیزه سایر دانش آموزان بسیار موثر بود.

طبیبیان در پاسخ به این سئوال که برای تحصیل در دانشگاه کدام رشته و دانشگاه را انتخاب می‌کند، بیان کرد: هنوز به‌صورت قطعی تصمیم‌گیری نکرده‌ام اما رشته پزشکی یا داروسازی را انتخاب می‌کنم، همچنین درباره انتخاب دانشگاه هم هنوز تصمیم نگرفته‌ام.

وی درباره نحوه پشت سر گذاشتن زمان استراحت و اوقات فراغت در دوران آمادگی کنکور گفت: بیشتر در کنار خانواده بوده و دوران استراحت را به تماشای فیلم‌های مورد علاقه مشغول بودم، اما شانسی که آوردم خرابی گوشی تلفن همراهم بود که حدود 11 ماه پیش دچار مشکل شد و این موضع توفیق اجباری بود برای اینکه از فضای شبکه‌های اجتماعی دور شوم و بیشتر وقت خود را به درس خواندن اختصاص بدهم.

این دانش‌آموز اصفهانی که با معادل 19.75 موفق به کسب دیپلم ریاضی شده و با معدل بالای 19 دوره پیش دانشگاهی را پشت سر گذاشته‌ است، در توصیه به دانش‌آموزانی که کنکور را پیش‌رو دارند، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان نباید وارد جو کنکور و موسسات و کلاس‌های اضافه شوند، من خودم در هیچ کلاسی شرکت نکردم و دوستان نیز باید بدانند تلاش آن‌ها متناسب با توانایی‌هایشان می‌تواند به موفقیت کمک کند.

وی تصریح کرد: توکل به خدا، آرامش و دوری از استرس، تلاش و کوشش راهکار کسب موفقیت در کنکور است و اگر این موارد رعایت شود قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

رتبه دهم کنکور علوم تجربی: انتظار رتبه عالی را نداشتم/سرعت و دقت رمز موفقیتم در کنکور بود

پارسا سیفی دانش آموز مازندرانی اهل شهرستان نور در نخستین تجربه حضورش در کنکور سراسری توانست رتبه دهم رشته تجربی را از آن خود کند؛ تسنیم مازندران گفت‌وگویی را با این برگزیده کنکور 95 انجام داده است.

تسنیم: نخستین بار از کجا متوجه شدید رتبه دهم کنکور تجربی را کسب کردید؟

نخستین بار از تلویزیون دیدم که دکتر خدایی نفرات برتر را اعلام کردند.

تسنیم: از این موفقیت چه احساسی داشتید؟

موفقیت در کنکور تلاش زیادی می خواهد. من هم با توجه به این مهم سعی کردم از اول سال هدف و برنامه‌ام رو جوری تنظیم کنم که بتونم به هدفم برسم و خیلی خوشحال شدم.

تسنیم: دوست دارید چه رشته‌ای و با چه اولویتی را انتخاب کنید؟ و چقدر پدر و مادرت در این موفقیت نقش داشتند؟

پزشکی دانشگاه تهران. محیط خانه سال چهارم عالی بود و از خانواده و تمام اقوام تشکر که شرایط را برایم آماده کردند.

تسنیم: چندمین سال شرکت شما در کنکور سراسری است؟

سال اول شرکت کردم و از همه کسانی که به من در این موفقیت کمک کردند تشکر میکنم. موفقیت در کنکور نتیجه سه عامل، اطلاعات درسی، سرعت و دقت است. من در مدرسه شهید بهشتی درس خواندم و دبیرهایی که داشتم خیلی در این موفقیت موثر بودند.

تسنیم: پیش بینی می‌کردید در کنکور رتبه خوب و عالی کسب کنید؟ در آزمون آزمایشی چه درصدهایی را کسب می کردید؟

بستگی به دروسی داشت که آزمون دادم ولی معمولا بالای 90 درصد بود قبل از کنکور انتظار داشتم که رتبه خوب بیاورم.ولی بعد از کنکور چندان انتظار نداشتم.

تسنیم: میانگین روزانه چند ساعت درس می‌خواندید؟ از کلاس‌های تقویتی هم استفاده کردید؟

روزهای تعطیل 8 تا 10 ساعت درس می خواندم و در دیگر روزها که مدرسه می‌رفتم روزانه 5 ساعت درس خواندم و در درسهای زیست شناسی و ریاضیات کلاس می رفتم.

رتبه دهم کنکور ریاضی: برای کنکور روزانه 8 ساعت مطالعه داشتم/‌با مشاور تحصیلی در ارتباط بودم

سیدعلی‌رضا سمیعی‌گلیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیروان اظهار داشت:  در کلاس‌های کنکور شرکت نداشتم و تنها به سیستم آموزشی آموزش‌ و پرورش و کلاس‌های تابستانی که در شهر شیروان برگزار می‌شد اکتفا کرده‌ام. البته باید بگوییم که آرامش فکری و شرایطی که خانواده‌ام برای من ایجاد کرد در موفقیتم بسیار تأثیرگذار بود.

وی تصریح کرد: از تابستان سال گذشته تصمیم گرفتم مطالعه‌ام را شروع کنم و همزمان با پایان امتحانات‌ روزانه 8 ساعت مطالعه داشتم و در این زمان سعی کردم مطالعه بنده تأثیری بر زندگی خانواده‌ام نگذارد.

نوجوان موفق شیروانی افزود: مانند تمام جوانان در روزهایی که تا کنکور سال 95 فرصت داشتم مطالعه کردم و از کلاس‌هایی که فصل تابستان توسط آموزش‌وپرورش گذاشت نهایت استفاده را کردم.

سمیعی گلیانی افزود: البته در ابتدای شروع مطالعه با مشاور تحصیلی آشنا شدم و سعی کردم در تمام مدت‌زمانی که فرصت مطالعه داشتم از مشاوره‌های او استفاده کنم.

رتبه دهم کنکور سراسری در رشته علوم ریاضی و فنی گفت: امسال نخستین سالی بود که کنکور می‌دادم و آشنایی کمتری داشتم اما با مهیاکردن شرایط توانستم به حالت خوبی برسم.

سمیعی گلیانی تصریح کرد: در ماه‌های پایانی مطالعه‌ام را به 11 ساعت رساندم و تلاش کردم درس‌هایم را تجمیع کنم و از اردیبهشت مطالعه جدید را به اتمام رساندم.

وی اظهار داشت: به جوانان و دوستانم که قرار است سال آینده کنکور بدهند پیشنهاد می‌دهم استرس را کم کنند و سعی نکنند بیشتر از فیزیک و توانشان مطالعه کنند.

رتبه دهم کنکور سراسری در رشته علوم ریاضی و فنی گفت: روش مطالعه در تمام رشته‌ها مشترک است و به نظر بنده آن کسی که به نکات ریز توجه می‌کند، موفق خواهد شد.

 

رتبه چهارم کنکور ریاضی:‌ مراقبان در ‌آزمون با شوخی تمرکزم را به‌هم ز‌د‌ند/دوست دارم فیزیکدان نظری شوم

حسین مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سیرجان در تشریح رمز موفقیت خود در کنکور سراسر امسال در رشته ریاضی اظهار داشت: در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم  زیرا معتقدم که دانش‌آموز در این سن باید به خودش متکی باشد.

وی  که متولد 26 خرداد سال 1377 است با اشاره به اینکه نیاز به شرکت در کلاس‌های کنکور نمی‌دیدم گفت: درس خواندن مثل ورزش است اگر شروع کنیم و با جدیت پیگیری کنیم از یک مرحله به بعد آسان می‌شود باید در درس خواندن پشتکار داشته باشیم.

رتبه چهارم کنکور در رشته ریاضی با بیان اینکه از بدو ورود به دبیرستان به دنبال هدف بودم و برای انتخاب هدف خود تحقیق کردم افزود: اینکه می‌خواهم در آینده چکاره شوم دغدغه‌ام بود و پس از انتخاب هدف برای رسیدن به آن تلاش کردم.

وی خاطرنشان کرد: هدف داشتن به من انگیزه می‌داد و وقتی به هدفم فکر می‌کردم باعث می‌شد برای رسیدن به آن زحمت بکشم و درس بخوانم.

مقدس افزود: از همه مهم‌تر آنچه که به انسان کمک می‌کند ایمان به حاضر و ناظر بودن خداوند بر ما است و اینکه خداوند ما را دوست دارد و برای بهتر شدنمان کمک می‌کند و خداوند می‌خواهد انسان به بالاترین درجه برسد و فکر کردن به این موضوع به من اعتماد به نفس داد.

وی با بیان اینکه در تمام مراحل به خداوند توکل کردم  گفت: در سیرجان مشکلات آموزشی وجود داشت و این امر تنها مختص سیرجان نیست زیرا در همه شهرها و شهرستان‌های کوچک همین‌گونه است اما با پشتکار می‌توان  محدودیت‌ها را رفع کرد.

این دانشجوی موفق کنکور امسال  تصریح کرد: با توجه به شرایط و کیفیت آموزش در مرکز کشور و سایر شهرستان‌ها کنکور یک مسابقه غیرعادلانه است و دانش‌آموزان در شرایط نابرابر آزمون می‌دهند و به همین دلیل کنکور  باید برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه در روز آزمون مراقبان  در جلسه با هم  صحبت  و شوخی می‌کردند و در مجموع کنکور را به بازی گرفته بودند، گفت: خیلی از این موضوع اذیت شدم و نمی‌توانستم تمرکز بگیرم و اگر در شرایط آرامی امتحان داده بودم رتبه‌ام بهتر از این می‌شد  و رفتار مراقبین یکی دیگر از مسائلی است که در موفقیت کنکوری‌ها بسیار موثر است.

مقدس در ارتباط با خانواده خود و نقش آن‎ها در موفقیتش خاطرنشان کرد: پدرم شغل آزاد دارد و عکاس است و  مادرم کاردان اتاق عمل است و در بیمارستان کار می‌کند تنها خواهرم که از خودم بزرگ‌تر است در رشته پزشکی دانشکده علوم پزشکی ایران درس می‌خواند و برای موفقیت من زحمات زیادی کشیدند که از آن‌ها قدردانی می‌کنم.

وی در ارتباط با فعالیت‌های اجتماعی خود گفت: در مدرسه قائم مقام فرمانده بسیج مدرسه بودم و در سال‌های قبل در مسابقات قرآنی نیز مقام‌های استانی و کشوری را کسب کردم.

مقدس عنوان کرد: به فیزیک علاقه زیادی دارم و دوست دارم فیزیکدان نظری شوم اما  انتخاب رشته اول من رشته مهندسی برق دانشگاه شریف است.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد