ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
محدودیت‌های ترافیكی پنجم فروردین/جو پایدار محورهای مواصلاتی کشور

محدودیت‌های ترافیكی پنجم فروردین/جو پایدار محورهای مواصلاتی کشور

باشگاه خبرنگاران جوان
بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه های کشور هم اکنون محور کرج چالوس، محور هزار از آمل به تهران محدوده پارک جنگلی آمل و محور فیروزکوه محدوده سوادکوه دارای ترافیک سنگین هستند.
اقتصادی
شناسه خبر : 5544026
شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۱۶
۹۴
مسئول عملیات سالن مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: امروز قرار بود محور هراز از ساعت 13 از رودهن به سمت آبسک ، به سبب ترافیک سنگین مسیر مقابل یک طرفه شود اما به دلیل ترافیک پرحجم در این مسیر فعلا منتفی است  و در صورت یک طرفه شدن مجدد اطلاع رسانی می شود.


 وی با اشاره به ترافیک پرحجم محور کرج به چالوس اظهار داشت: یکطرفه شدن این مسیر به سمت شمال نیز لغو شده است.


وضعیت هوای راههای کشور


محدودیت‌های ترافیكی پنجم فروردین





محدودیت‌های ترافیكی پنجم فروردین




محدودیت‌های ترافیكی پنجم فروردین




محدودیت‌های ترافیكی پنجم فروردین







محدودیت‌های ترافیكی پنجم فروردین







محدودیت‌های ترافیكی پنجم فروردین





محدودیت‌های ترافیكی پنجم فروردین






محدودیت‌های ترافیكی پنجم فروردین




محدودیت‌های ترافیكی پنجم فروردین





محدودیت‌های ترافیكی پنجم فروردین




بازگشایی محورشهداد-نهبندان(ساعت 8 صبح)

بر اساس اطلاعات مرکز مدیریت راه های کشور محور شهداد نهبندان در استان کرمان که دیشب به علت طوفان شن و کاهش دید مسدود شده بود صبح امروز با فروکش شدن طوفان ، بازگشایی شد.

اطلاعيه مركزمديريت راههاي كشور(ساعت 10 صبح)

براساس تصاوير دريافتي از دوربينهاي نظارتي،سامانه‌های ترددشمار وگشتهای شعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به‌استثناي محورهاي مسدود و ممنوع ذيلاَذكر شده،‌ مابقي محورهاي مواصلاتي كشور باز و تردد درآنها به‌روال عادي درجريان است. طي شبانه ‌روز گذشته، كل تردد ثبت ‌شده براساس آخرين اطلاعات دريافتي از 1727ترددشمار فعال درمحورهاي برون‌شهري، نسبت به روز قبل 6.6درصد افزایش را نشان مي‌دهد.

 همچنين سهم وسايل نقليه سنگين 0 درصد، اوج تردد بين ساعات 17  الي 18 وكمترين تردد بين ساعات 3 الی 4 صبح صورت پذيرفته كه هموطنان عزيز با آگاهي از اين موضوع مي‌توانند ساعات مناسب‌تري را براي سفر انتخاب نمايند.

وضعیت ترافیکی محورهای اصلی کشور(ساعت 12)

یاسر خالدی مسئول عملیات مدیریت راه‌های کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در خصوص آخرین وضعیت راه‌های کشور اظهار داشت: محورهای هراز محدوده پلور تا گزنک ، چالوس – کازرون، دشت‌ارژن ، ترافیک سنگین است.

وی با اشاره به وضعیت ترافیکی دیگر محورها گفت: آزادراه تهران – قم ، تهران – کرج،‌ کرج – قزوین، ساری – قائمشهر و بلعکس ، آمل – محمودآباد، محمودآباد – فریدون کنار، نورآباد – گچساران،‌ اردبیل – آستارا،‌بجنورود – آشخانه، بابلسر – فریدونکنار، محمود آباد – نور، نوشهر – نور، چالوس – عباس‌آباد، مورچه‌خور – اصفهان،‌بوشهر – گناوه، گالیکش – مینادشت، ترافیک نیمه سنگین است.

خالدی در خصوص مدت زمان سفر محورهای اصلی گفت: آزادراه تهران – قم با 21 درصد افزایش نسبت به روزهای عادی 77 دقیقه ، کرج – چالوس با 82 درصد افزایش 285 دقیقه، تهران – آمل با 21 درصد افزایش 195 دقیقه است.

مسئول عملیات مدیریت راه‌های کشور  گفت: امروز قرار بود محور هراز از ساعت 13 از رودهن به سمت آبسک ، به سبب ترافیک سنگین مسیر مقابل یک طرفه شود اما به دلیل ترافیک پرحجم در این مسیر فعلا منتفی است  و در صورت یک طرفه شدن مجدد اطلاع رسانی می شود.

وی افزود:همچنین به سبب ترافیک سنگین در 2 مسیر رفت و برگشت محور چالوس،نیز یکطرفه نمی شود و هیچ محدودیتی ندارد و لازم به ذکر است که مسافران نوروزی برای آخرین وضعیت مسدود بودن محورهای اصلی تماس بگیرند.
 
ترافیک سنگین محورهای کرج چالوس،آمل تهران و فیروزکوه(ساعت 14)


بر اساس آخرین اعلام مرکز مدیریت راه های کشور، آزادراه تهران کرج محدوده گرمدره تا پل فردیس، محور کرج چالوس اکثر نقاط، محور هراز در مسیر آمل به تهران محدوده پارک جنگلی آمل و محور فیروزکوه محدوده تونل شیرگاه ترافیک سنگین است.



ترافیک سنگین در محورهای کرج-چالوس، هراز و فیروزکوه(ساعت 17)

بر اساس گزارش مرکز مدیریت راه های کشور هم اکنون محور کرج چالوس در برخی مقاطع ، محور هزار از آمل به تهران ، محور فیروزکوه محدوده سوادکوه دارای ترافیک سنگین هستند.

بر اساس این گزارش در سایر محورهای مواصلاتی تردد به صورت روان است ضمن اینکه هیچ بارشی در جاده های کشور گزارش نشده است.

همچنین محور فرعی شمشک به دیزین به علت بارش برف و عدم ایمنی تا اطلاع ثانوی مسدود است.

جو پایدار محورهای مواصلاتی کشور(ساعت 17:30)
بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های کشور آخرین تصاویر ماهواره و نقشه هاي هواشناسی نشان دهنده حاکم شدن جو آرام در غالب مناطق کشور براي امروز است که انتظار می رود تا اواخر جمعه تداوم یابد.

 تصاویر ماهواره در حال حاضر خیزش توده گرد و خاك را به سبب وزش باد شدید در جنوب شرق کشور در استان سیستان و بلوچستان نشان می دهند که به تدریج تا اواخر امروز به جنوب غرب پاکستان انتقال می یابد.

از امروز بتدریج با برقرار شدن وزش باد جنوبی بر روي البرز، دماي هوا طی 24 ساعت آینده بطور نسبی (بین 7 تا 10 درجه سلسیوس) افزایش خواهد یافت و بیشینه دماي شهرهاي ساحلی خزر را به حدود 25 درجه سلسیوس خواهد رساند که انتظار می رود تا روز شنبه این شرایط دمایی تداوم داشته باشد.

همچنین اواخر روز جمعه به سبب وزش باد شدید در شرق سوریه و عراق احتمال شکل گیري توده گرد و خاك وجود دارد که نقشه هاي جوي پتانسیل افزایش غلظت گرد و خاك را در روز شنبه در استانهاي نوار غربی کشور نشان می دهند. بتدریج از اواسط روز شنبه سامانه بارشی دیگري از شرق مدیترانه به سمت ایران انتقال می یابد و انتظار می رود از شنبه شمال غرب کشور، دامنه هاي غربی البرز و غرب کشور با افزایش ابر و بارش پراکنده باران و وزش باد مواجه شود.

شدت بارش این سامانه در روز یکشنبه تا دوشنبه در دامنه هاي غربی زاگرس در استانهاي کردستان، کرمانشاه و ایلام و همچنین در دامنه هاي جنوبی البرز غربی پیش بینی می شود که گاهی با رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود و با احتمال بسیار در ارتفاعات و جاده هاي کوهستانی غرب و شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش به شکل برف و گاهی با وزش باد شدید همراه با کولاك برف خواهد بود.

ترافیک سنگین آزادراه کرج تهران و قزوین کرج(ساعت21)

خالدی شامگاه امشب در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان تصریح کرد:هم اکنون محور کرج چالوس در اکثر مقاطع، جاده هراز شمال به جنوب، محور فیروزکوه حدفاصل قائم شهر تا سوادکوه، آزادراه قزوین کرج پل حصارک تا پل فردیس و آزادراه کرج تهران در اکثر مقاطع دارای ترافیک سنگین هستند.

وی افزود:در سایر محورهای مواصلاتی تردد به صورت روان است ضمن اینکه هیچ بارشی در جاده های کشور گزارش نشده است.

محور چالوس کرج به سمت جنوب فردا یکطرفه می شود(ساعت 21)

خالدی تصریح کرد: به دلیل افزایش حجم ترافیکی و بازگشت مسافران نوروزی از دور اول سفرها، فردا محور کرج چالوس از شمال به جنوب یکطرفه خواهد شد که مسافران برای دریافت اطلاعات ساعت دقیق اجرا، لازم است مجدد فردا به سامانه مرکز مدیریت راه های کشور مراجعه کنند.

محدودیت های ترافیکی

با توجه به حجم فزاینده سفر در تعطیلات نوروز 95 و به منظور افزایش ظرفیت تردد در محورهای مواصلاتی، تسهیل در عبور و مرور و ارتقای ضریب ایمنی  محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های عبور و مرور به شرح زیر اجرا می شود.

 عبور و مرور انواع موتور سیكلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراهها و بزرگراهها و محورهایی كه ضرورت ایجاب نماید ممنوع خواهد بود.

- در تمامی محورهای برون شهری كه در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیكی برای انواع تریلر و كامیون اعمال می گردد، عبور و مرور انواع تریلر، كامیون و تانكرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی بوده و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راههایی اعمال می گردد كه مقررات یكطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

محور هراز

- تردد انواع تریلر در محور هراز كماكان ممنوع  است.

تردد انواع كامیون و كامیونت از ساعت 12:00 الی ساعت 02:00 بامداد از تهران به آمل و بالعكس ممنوع است.

تردد انواع وسایل نقلیه در محور هراز از ساعت 13:00 الی 02:00 بامداد از رودهن به آب اسك ممنوع بوده و تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 15:00 روز فوق الی 02:00 بامداد روزهای بعدی از آب اسك تا رودهن (محدوده مشاء)‌ بصورت یكطرفه خواهد بود.

محور فیروز كوه

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 08:00 الی ساعت 02:00 بامداد از تهران به قائم شهر و بالعكس ممنوع است.

- محور قدیم قزوین – رشت

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 12:00 الی ساعت 01:00 بامداد  از قزوین به رشت و بالعكس ممنوع است.

محورهای اصلی استان بوشهر

تردد انواع كامیون های كمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت 07:00 صبح الی ساعت 24:00 در محورهای اصلی استان بوشهر ممنوع  است.

- محورهای یاسوج – اصفهان، یاسوج – بابا میدان ، گچساران – باشت و بالعكس

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 07:00 الی 24:00 در محورهای فوق ممنوع است.

 تردد كلیه اتوبوس های كاروان راهیان نور در محورهای فوق ممنوع بوده و مسیر اهواز – اندیمشك – خرم آباد- الیگودرز – اصفهان – شهركرد بعنوان مسیر جایگزین معرفی می گردد.

محورهای اصلی استان اصفهان


تردد انواع تریلر و كامیون های كمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی از ساعت 07:00 صبح الی ساعت 24 در محورهای اصلی استان اصفهان ممنوع است.

محورهای نائین –خور – طبس، نائین – جندق - دامغان

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 23:00 الی ساعت 07:00 صبح روز بعد در محورهای فوق ممنوع است.

-محورهای شیراز – نورآباد- گچساران ، شیراز – كازرون – بوشهر و بالعكس

تردد انواع تریلر و كامیون از ساعت 07:00 الی ساعت 22:00 در محور فوق ممنوع است.

محدودیت های جابجایی محمولات ترافیكی

جابجایی محمولات ترافیكی كه از قبل پروانه عبور اخذ كرده اند در تمامی راه های اصلی برون شهری از ساعت 14:00 تا ساعت 24:00 ممنوع است.

- محدودیت های خودروهای ترانزیت حامل مواد سوختی

ورود كلیه خودروهای ترانزیت حمل مواد سوختی به داخل كشور از ساعت 07:00 تا ساعت 24:00 ممنوع است. مضافا به اینكه خودروهای مذكور در سایر ایام محدوده زمانی نوروز سال 1395 صرفا در ساعات روز، مجاز به تردد بوده و در ساعات شب ملزم به توقف در محل های ایمن بین راهی خواهند بود و وسایل مذكور از مقررات مندرج در ردیف 2 بند الف – كلیات ( درصفحه یك) مستثنی است.

اعمال محدودیت های پیش بینی نشده


در صورت نیاز به اعمال محدودیت های پیش بینی نشده در محورهای تحت پوشش استانها به منظور كنترل و تنظیم عبور و مرور وسایل نقلیه روسای قرارگاههای پلیس راه استان با هماهنگی پلیس راه ناجا و بصورت مقطعی و منطقه ای تصمیمات مقتضی اتخاذ می نمایند.


انتهای پیام/
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد