به گزارش خبرگزاری فارس، رجبعلی خسروآبادی در بازدید از بخشهای مختلف جشنواره نو روزگار برج میلاد با بیان این مطلب افزود: هماهنگی میراث فرهنگی استان تهران و شهرداری در سالهای اخیر منجر به افزایش مسافران نوروزی پایتخت و گردشگران شده است که این موضوع منجر به تخصصی شدن نگاه گردشگری در شهرداری تهران نیز شده است.
وی ادامه داد: با توجه به رشد گردشگر پایتخت، ظرفیتهای کاری و ارائه خدمات نیز 30 درصد افزایش داشته است و همچنین رشد خوبی در بهره برداری از هتلها داشتهایم.
مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران با بیان اینکه برج میلاد تهران هم اکنون به یکی از جاذبههای گردشگری جدید پایتخت تبدیل شده است، گفت: جشنواره نوروزی برج میلاد تهران امسال نگاه بسیار ویژه و تخصصی در اجرای برنامهها داشته است و با توجه به فضای خاص و یونیک برج میلاد، داشتن چنین نگاهی در اجرای برنامهها ضروری است.
به گفته خسروآبادی،برج میلاد تنها برج تهران نیست، اینجا یک برج ملی است که در دنیا نیز به عنوان ششمین برج مخابراتی دنیا شناخته شده است، بنابراین باید برنامهها و خدمات ارائه شده در این مکان نیز باید متفاوت از سایر اماکن گردشگری پایتخت باشد و باید نگاه کیفی به برنامهها و جشنوارههای برگزار شده در برج میلاد داشت.
وی با ارائه این توضیح در برخی از مکانهای خاص باید سرمایه گذاری ویژه ای شود، گفت: برج العرب تنها یک هتل نیست، این برج نماد معماری و اقتصادی است، برج میلاد تهران نیز تنها یک برج مخابراتی نیست و حالا تبدیل به یکی از اماکن گردشگری و تفریحی پایتخت تبدیل شده است، این برج نماد معماری و توسعه شهر تهران است که باید با همین نگاه نیز کارکردها و خدماتش تعریف شود.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال برج میلاد تهران علاوه بر نماد معماری معاصر و توسعه شهر تهران میتواند نماد فرهنگ سازی در ارائه خدمات گردشگری، تورلیدری، پذیرایی، اطلاع رسانی و ... شود که میتوان نشانههای این کارکرد را هم اکنون در جشنواره نوروزگار مشاهده کرد. جشنوارهای که از لحاظ دکوربندی و حتی ارائه محصولات فرهنگی بسیار متفاوت از سال های گذشته است.
انتهای پیام/