ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
ناظم‌الشریعه: از نتایج تیمم راضی نیستم

ناظم‌الشریعه: از نتایج تیمم راضی نیستم

آفتاب
سرمربی تیم ملی فوتسال عراق گفت: همه می‌گویند ایران باید قهرمان آسیا شود، اما فوتسال در آسیا خیلی خوب حرکت می‌کند.
ورزشی
شناسه خبر : 798582
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶:۲۱
۱
آفتاب‌‌نیوز :

محمد ناظم‌الشریعه در مورد عملکرد تیم ملی فوتسال عراق در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: نماینده کشورم هستم و هر جا بروم به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنم. عراق نتوانست در دوره قبلی جام ملت‌ها شرکت کند و چندین سال فوتسال این کشور رها شده بود. به همین دلیل شرایط خوبی نداشت. برنامه ما هم برای دوره بعدی جام ملت‌ها است، زیرا مجبور بودیم در تیم ملی این کشور تغییر نسل عمده بدهیم. سن بازیکنان این تیم خیلی بالا بود و بازیکن ۴۱ ساله داشتند.

وی افزود: باید استعدادیابی می‌کردیم. در ۶، ۷ ماهی که کارمان را در عراق شروع کردیم، شرایط سخت بود، اما خدا و همکارانم کمک کردند و توانستیم در ۳، ۲ تورنمنت نتایج خوبی بگیریم. این موضوع توقعات را مقداری از عراق بالا برد. در کاپ اعراب که کشور‌های عربی خیلی به آن اعتقاد داشته و برخی تیم‌های آفریقایی مثل مراکش و مصر در آن حضور داشتند، فقط در فینال به مراکش باختیم. چند بازی دوستانه خوب هم پیش از جام ملت‌ها برگزار کرده و توانستیم ازبکستان را شکست بدهیم. البته به این دلیل که بیشتر بازیکنان عراق تجربه حضور در جام ملت‌های آسیا را ندارند، می‌دانستیم کار سختی در این مسابقات داریم.

سرمربی تیم ملی فوتسال عراق خاطرنشان کرد: وقتی در نیمه اول بازی با تایلند دو بر یک جلو افتادیم، بازیکنان‌مان این موضوع را باور نمی‌کردند. تیم ما خودباوری نداشت، اما در بازی دوم توانستیم عمان را شکست بدهیم. با وجود شرایط میزبانی کویت می‌توانستیم این تیم را هم راحت شکست بدهیم، اما با وجود بازی مطلوبی که انجام دادیم به تساوی رسیدیم. بچه‌های AFC از تیم ما خیلی تقدیر کردند. ما هم دوست داشتیم به مرحله بعدی رفته و به مصاف ازبکستان برویم، اما در کل این مسابقات از لحاظ تجربی برای ما خیلی خوب بود.

ناظم‌الشریعه تصریح کرد:‌هر چند خودم راضی نیستم و دوست دارم کار مثبتی انجام بدهم، اما برای عراقی‌ها به این دلیل که بازیکنان ۱۹ و ۲۰ ساله داشتند، این تجربه خوب و راضی‌کننده بود. یک نکته را هم بگویم. افتخاری است که فردی مثل محمد هاشم‌زاده به عنوان یک سرمربی ایرانی با تیم اندونزی به تیم هشت تیم پایانی جام ملت‌ها می‌رسد. تقسیم شدن بچه‌های ایرانی در تیم‌های آسیایی نکته مثبتی برای ورزش ما است. به جز انتظاراتی که خودم دارم، نتایجی که ما گرفتیم شاید برای مردم و مسئولان عراق راضی‌کننده باشد که البته شاید بعد‌ها آورده خیلی خوبی برای آن‌ها داشته باشیم.

وی در خصوص برنامه پیش‌روی تیمش گفت: پروسه ما سه ساله و صعود به جام‌جهانی آینده است. پنج تیم اول دور بعدی مسابقات به این رقابت‌ها صعود می‌کنند، اما قرارداد ما یکساله تمدید می‌شود. بحث‌هایی در عراق وجود دارد و برخی مسائل در این کشور پایدار نیست. قرارداد ما در آذر ماه تمام می‌شود، اما قرار است یک دوره آموزشی برای مربیان این کشور در یک تا دو ماه آینده برگزار کنم. پس از اتمام این کلاس‌ها برای ادامه کار برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال کشورمان در خصوص دیدار امروز ایران مقابل ویتنام در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا توضیح داد: وقتی من با تیم ملی بودم در مرحله نیمه‌نهایی سال ۲۰۱۶ به میزبانی ازبکستان با ویتنام بازی کردیم که فکر می‌کنم ۱۳ بر یک برنده شدیم هر چند در فوتسال کشورمان استعداد‌ها زود شکوفا می‌شوند و برخی افراد اعتقاد داشتند تحت هر شرایطی ایران باید قهرمان شود، اما همانگونه که در زمان سرمربیگری ایران گفتم باز هم می‌گویم فوتسال در آسیا خیلی خوب حرکت می‌کند. در حال حاضر ویتنام سرمربی سابق آرژانتین و ۸ عضو کادر وی را که قهرمان جهان شدند آورده است.

ناظم‌الشریعه در گفتگو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران افزود: تیم‌های عراق و ایران در یک هتل حضور داشتند و با وحید شمسایی صحبت کردم. موضوع مشخص این است که همه تیم‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. هر چند ویتنام وقت زیادی نداشته، اما یک ماه قبل کل کادر فنی آرژانتین که قهرمان جهان شد را بالای سر تیم خود آورد. هیچ تیمی را نباید دست‌کم گرفت. از آن طرف هم ما ایران هستیم که همه از ما توقع قهرمانی دارند. یک ماه قبل ویتنام را شکست دادیم و امیدوارم امروز هم با شرایط خوب موفق باشیم تا به جمع ۴ تیم برسیم.

وی در مورد رشد تیم ویتنام نسبت به سال ۲۰۱۶ عنوان کرد: قبلا می‌گفتند اگر می‌خواهید یک فوتسالیست را در کوچه‌ها کشف کنید، هر کسی که خوب دریبل می‌زند، انتخاب کنید، زیرا به درد این رشته می‌خورد، اما اکنون برعکس شده است. هر کسی خوب دریبل نخورد، انتخاب می‌شود. در حال حاضر همه تیم‌ها در آسیا دنبال خوب دفاع کردن هستند. به هر حال از طریق ضدحمله یا تاکتیک‌های ایستگاهی گل زده می‌شود، اما نباید گل خورد.

سرمربی لژیونر کشورمان تصریح کرد: در حال حاضر چندین مربی خوب دنیا در آسیا حضور دارند. کادر کامل تیم بارسلونا با عربستان سعودی همکاری می‌کنند. کویت کادر برزیلی آورده، محمد هاشم‌زاده که یکی از بهترین بازیکنان جهان بود اکنون سرمربی اندونزی شده و تایلند مربیان اسپانیایی دارد. همه تیم‌ها تقریبا از بهترین مربیان دنیا استفاده می‌کنند. رشد فوتسال آسیا مشخص است. در همین جام‌جهانی قبلی دیدید هر پنج تیم آسیایی از مرحله گروهی صعود کردند و مطمئن باشید در دوره بعدی جام‌جهانی اتفاقات بهتری هم با توجه به شرایط موجود می‌افتد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد