ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
عدم توسعه شبکه فاضلاب خانگی عامل آلوده کننده منابع آبی مازندران/ استفاده از معیشت جایگزین برای جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر

عدم توسعه شبکه فاضلاب خانگی عامل آلوده کننده منابع آبی مازندران/ استفاده از معیشت جایگزین برای جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر

خبرگزاری ایلنا
مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به عدم توسعه شبکه فاضلاب شهری و روستایی در این استان این موضوع را عامل آلوده کننده منابع آبی این استان دانست.
اجتماعی
شناسه خبر : 1284083
چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶:۱۱
۱۴

مدیرکل محیط زیست مازندران با اشاره به عدم توسعه شبکه فاضلاب شهری و روستایی در این استان این موضوع را عامل آلوده کننده منابع آبی این استان دانست.

«عطاءالله کاویان»، مدیرکل محیط زیست استان مازندران در گفت‌وگو با ایلنا، در مورد آلودگی‌های منابع آبی و دریای خزر اظهار کرد: در استان مازندارن از آنجایی که توسعه صنعتی چندانی در آن صورت نگرفته است، بنابراین مشکل چندانی در رابطه با ورود فاضلاب‌های صنعتی به دریای خزر نداریم، همچنین کارشناسان این سازمان نیز نظارت‌ها و پایش‌های منظمی از واحدهایی صنعتی به عمل می‌آورند. اگر مجموعه‌ای آلایندگی داشته باشد در مرحله نخست تذکر گرفته و اگر بی‌توجه باشد در مرحله بعدی از آن در محاکم قضایی شکایت می‌کنیم.

وی افزود: متأسفانه این استان در زمینه توسعه شبکه فاضلاب‌های خانگی شهری و روستایی نسبت به استان‌های دیگر بسیار عقب بوده و همین موضوع موجب آلودگی بسیاری از منابع آبی سطحی و زیرزمینی این استان شده است. با توسعه‌ شبکه فاضلاب می‌توان از تصفیه آن در بخش‌های کشاورزی استفاده کرد. این استان اکنون دچار کمبود آب است و بازگشت این فاضلاب در چرخه استفاده می‌تواند کمک بزرگی باشد.

کاویان ادامه داد: فاضلاب‌های انسانی، اراضی کشاورزی و سموم و کودهای مورد استفاده آنها نیز از جمله دیگر منابع آلوده کننده منابع آبی سطحی این استان است. فاضلاب‌های حواشی روستاها و شهرها متأسفانه مدیریت نمی‌شود و همین موضوع بر آلودگی منابع آبی افزوده است.

مدیرکل محیط زیست استان مازندران در ادامه با اشاره به هفته حیات وحش نیز اظهار کرد: خوشبختانه این استان از تنوع جانوری خوبی برخوردار است و از آن سو نیز گونه‌های در معرض انقراضی داریم که باید به شدت از آنها مراقبت شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر در ایامی به سر می‌بریم که ایام گاوبانگی(جفت‌گیریی) و مستی مرال‌ها بوده و در این ایام متأسفانه شکارچی‌های برای شکار این گونه اقدام می‌کنند به همین دلیل ایستگاه‌هایی محیط‌بانی ما که در ارتفاعات قرار گرفته به صورت شبانه روزی فعالیت کرده و در سطح منطقه گسترش پیدا می‌کند و جدا از ایستگاه‌های محیط‌بانی در نقاط مرتفع‌تر که محل پراکنش مرال‌ها است نیز چادرهایی را محیطبانان برپا کرده تا بتوانند از این گونه خاص و در معرض انقراض در این ایام حفاظت کرده و مانع شکار آنها شود.

کاویان با اشاره به فصل مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب‌های این استان یادآور شد: در مبارزه با شکار پرندگان مهاجر نیز که طی سال‌های گذشته رخ می‌داد، چندین برنامه را در دستور کار خود قرر داده‌ایم. آموزش جوامع محلی و جلب مشارکت آنها و چندین طرح مطالعاتی در فریدون کنار، بهشهر و میانکاله انجام دادیم و جلسات مختلفی را انجام داده‌ایم. امسال تلاش ما این است که بتوانیم جلوگیری از شکار و صید پرندگان مهاجر را با جایگزین کردن معیشت جایگزین پیش ببریم.

 

انتهای پیام/
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد