ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
مشکل معیشتی و رفاهی پرسنل قوه‌قضاییه دغدغه مسئولان دستگاه قضا است

مشکل معیشتی و رفاهی پرسنل قوه‌قضاییه دغدغه مسئولان دستگاه قضا است

خبرگزاری مهر
رئیس کل محاکم با بیان اینکه پرسنل قوه قضائیه خود را مدافع نظام و ولایت می‌دانند، گفت: مشکل معیشتی و رفاهی پرسنل قوه‌قضاییه دغدغه مسئولان است.
اجتماعی
شناسه خبر : 0
سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴:۰۸
۲

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی مدیران دفاتر کل مجتمع‌های قضائی تهران با حضور یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، مدیران ستادی محاکم و کلیه مدیران دفاتر کل مجتمع‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

جعفری در این نشست ضمن تشکر از همه مدیران دفاتر کل در مجتمع‌های قضائی تهران گفت: در این مدت که خدمت شما بزرگواران بودیم و هر آنچه که رقم خورده و زحمت کشیده شده، ماحصل تلاش شبانه روزی و حضور پر رنگ شما بزرگان در مجموعه بوده است که با همراهی مخلصانه، دوشادوش سرپرستان مجتمع‌های قضائی زحمت کشیدید و عملکرد شاخص و قابل دفاعی را ارائه کرده اید، به طوری که توسط رئیس قوه‌قضاییه این عملکرد مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت که از عنایت ایشان کمال سپاس را داریم.

رئیس کل محاکم در این نشست ضمن تبریک انتصاب القاصی مهر به عنوان رئیس کل دادگستری استان تهران بیان کرد: در این مدت کوتاه از دو مجتمع باهنر و عدالت بازدید کردیم و همکاران دیدند رئیس کل دادگستری استان، شعبه به شعبه تا جایی که وقت اجازه می‌دهد، وارد می‌شوند و عملکردها، نوع بایگانی‌ها، سیاست‌های کنترل ورودی، سیستم سمپ، ابلاغ الکترونیک و.. را بررسی می‌کند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران شناسایی و بکارگیری همکاران با توجه به پتانسیل و ظرفیت‌های آنان را هنر مدیران دفاتر کل دانست و بیان کرد: باید با اشراف بر کار سعی کنید از همه ظرفیت‌های همکاران در راستای وظایف محوله استفاده شود و همکاری در محل کار احساس نکند که از توانمندی و تجربیات کاری او کمتر استفاده می‌شود.

جعفری ادامه داد: در بعضی از مجتمع‌ها مدیران دفتر کل ماندگاری زیاد دارند و ما این را با لحاظ وسعت تهران و کارها، فی نفسه عیب نمی‌دانیم، ولی انتظار داریم که این توقف طولانی مدیران دفتر کل در مجتمع‌های قضائی تبدیل به روزمرگی نشود و کار نباید عادی انگاری شود کار خود را آسیب شناسی کنید و در کارها از مدیران دفتر، همکاران قضائی، اداری و سرپرستان مشورت بگیرید و نواقص را به روز محاسبه و به روز رسانی و رفع کنید و همواره عملکردها باید سیر نزولی به خود بگیرد.

جعفری تصریح کرد: استدعا و خواهش ما از مدیران دفاتر کل مجتمع‌های قضائی تهران این است که با همت مضاعف و تلاش جهادی، به عنوان یک الگوی عملی در محل کار انجام وظیفه کنند و در نظر داشته باشند که چنین عملکردی در مجتمع باعث تقویت روحیه جهادی همکاران قضائی و اداری خواهد شد.

رئیس کل محاکم خطاب به مدیران دفاتر کل مجتمع‌های قضائی تهران گفت: نظارت بر زیر مجموعه خود را جدی بگیرید و باید این را سرلوحه کار خود قرار دهید که نظارت به معنی عدم اعتماد نیست چرا که همه پرسنل و خود ما نیاز به نظارت داریم و انتظار ما این است که مدیر دفتر کل در یک مجتمع بر همه امور مجتمع و شعب اشراف کامل داشته باشند.

وی گفت: تمامی پرسنل باید به مدیر دفتر کل وصل باشند و درد خود را به او بگویند و درمان بخواهند، مشکلاتشان را مطرح کنند و مدیران نیز بالعکس با مراجعه به همکاران رفع و رجوع کنند و مشکلاتشان را حل کنند و این امر در یک فضای کاملاً صمیمی و در عین حال بسیار جدی و کاری می‌تواند راهگشا باشد و نباید فاصله‌ای بین مدیران مجتمع و پرسنل وجود داشته باشد و نباید شائبه توجه به برخی و عدم توجه به برخی دیگر ایجاد شود.

جعفری کنترل ورود و خروج همکاران، نظم و انضباط بایگانی شعب، تکریم ارباب رجوع، اشراف بر پرونده‌های مهم، تردد افراد را از مقوله‌های نظارت در مدیریت دانست که می‌طلبد هوشمندانه و با احترام در فضای اخلاقی و صمیمی با اشراف کامل صورت پذیرد.

رئیس کل محاکم با بیان اینکه پرسنل قوه قضائیه خود را مدافع نظام و ولایت می‌دانند، گفت: مشکل معیشتی و رفاهی پرسنل قوه‌قضاییه دغدغه مسئولان است.

در این نشست محمد ملایی معاون قضائی و اجرایی رئیس کل محاکم به ارائه نکات کاربردی و انتظارات ستاد محاکم در راستای عملکرد مثبت و مطلوب مدیران دفاتر کل در مجتمع‌های قضائی پرداختند، ایشان ضمن تشریح اهداف و برنامه‌های پیش رو از جمله برنامه عملیاتی ابلاغی استان از همه مدیران دفاتر کل خواستند با همدلی و برنامه ریزی در رسیدن به نتایج این برنامه در راستای تأکیدات سرپرستان مجتمع‌ها و مدیران محاکم و استان تلاش و کوشش کنند.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت دادن به نتیجه ارزیابی از مجتمع‌ها، رفع نواقص اعلامی را خواستار شد.

در این جلسه فلاح مدیر دفتر کل محاکم و نصراله مدیر مالی و پشتیبانی محاکم، با بیان ایرادات و نقاط قوت و ضعف در حوزه کاری خود به سوالات و درخواست‌های مدیران دفاتر کل پاسخ دادند.

در این نشست تخصصی، همه مدیران دفاتر کل مجتمع‌های قضائی تهران با بیان دیدگاه‌ها، نظرات و اهم اقدامات و فعالیت‌های اجرایی صورت گرفته به تبیین مشکلات و نیازهای حوزه تحت مدیریت خود پرداختند.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد