ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
تحریم المپیک زمستانی چین نشانه کوته بینی آمریکاست

تحریم المپیک زمستانی چین نشانه کوته بینی آمریکاست

خبرگزاری تسنیم
علاءالدین بروجردی در افتتاحیه نمایشگاه نقاشی «پرواز رویاها» تاکید کرد که تحریم المپیک زمستانیِ چین نشانه کوته بینی امریکاست.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : tn.ai
سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵:۱۲
۷

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین گشایش نمایشگاه آثار نقاشی کودکان و نوجوانان ایرانی با عنوان «پرواز رویاها» ویژه‌ی المپیک زمستانی چین 2022، بعد از ظهر امروز سه‌شنبه ساعت 14 در نگارخانه شهید محمد طاها در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار شد.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش، چان خوآ سفیر چین در ایران، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

امروز در فضایی فرهنگی برای پیشواز اتفاقی مهم یعنی المپیک زمستانی اینجا هستیم. کودکان ما با نقاشی های خودشان و با زبان بین المللی با هم حرف می زنند. نقاشی که در این سوی دنیا کشیده می شود، در آن سوی دنیا با کودکی دیگر ارتباط برقرار می کند. کودکان با نقاشی هایشان ما را به صلح و دوستی و دوری از جنگ و درگیری دعوت می کنند. شاید لازم باشد که گاهی خود ما هم کودک بشیم تا معنی صلح و دوستی را به خودمان یادآوری کنیم.

المپیک پلی برای دوستی ملت‌ها است

چان خوآ سفیر چین در ایران در سخنانی گفت: امیدوارم بازی های المپیک زمستانیِ 2022 همراه با پیامِ صلح و دوستی برای کل بشریت باشد.
میزبانی موفقیت آمیز المپیک زمستانی چین، نشان دهنده تعهد چین نسبت به دیگر کشورهای دنیا است. این المپیک پلی برای دوستی ملت‌ها است. چین رویدای ایمن و شگفت انگیز را به مردم جهان تقدیم خواهد کرد.

تحریم المپیک زمستانی نشانه کوتاه بینی امریکاست

علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی ایران و چین گفت: همه اینها بهانه‌ای برای تحقق روابط و دوستی بیشتر دو کشور چین و جمهوری اسلامی ایران است تا سند 25 ساله همکاری‌های راهبردی بین دو کشور شکل بگیرد. این المپیک زمستانه حرکتی نمادین و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه امریکا المپیک زمستانیِ چین را تحریم کرده است، تاکید کرد: در کوتاه بینی امریکا همین بس که رویدادی ورزشی و انسان دوستانه را تحریم می‌کند.
ما در این المپیک هم با حضور مسئولان دولتی یعنی وزیر ورزش و جوانان و هم با شرکت وزشکارانمان حضور خواهیم داشت.

ورزش بستری برای گسترش روابط ملت‌ها است

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اول از همه باید از سفیر محترم چین در ایران و کادر محترمشان تشکر کنم. از تلاش‌های ایشان برای همکاری‌های دوجانبه صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد:‌ چین یکی از معدود کشورهایی است که کارنامه‌ای درخشان در برگزاری رویدادهای ورزشی دارد. برگزاری رویدادی بین المللی با مشارکت 100 تا 206 کشور در محدوده زمانی مشخص و جغرافیایی مشخص کاری بسیار دشوار است که چینی‌ها آن را به خوبی انجام داده‌اند.

صالحی امیری گفت: در ایران گرایش جدی به ورزش اسکی وجود دارد. رئیس فدراسیون اسکی کشورمان با کاروانی کوچک اما با عزم و اراده به چین می‌روند. تلاش می‌کنیم در این رویداد جایگاهمان را در آسیا و جهان ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: همه می‌دانند که جغرافیای کشور ما با محدودیتِ برف مواجه است. پس نباید انتظار معجزه از ورزشکاران کشورمان داشته باشیم. حضور ما دو پیام دارد، یک اینکه ورزش را بستری برای گسترش روابط ملت‌ها می‌دانیم و دوم اینکه باید بگوییم که هیچ کس نمی‌تواند خللی در اراده ملت‌ها برای همبستگی ایجاد کند.

در پایان این مراسم هدایایی از سوی سفیر چین به مسئولان و ورزشکاران کشورمان داده شد. صالحی امیری، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی، بهرام ساوه شمشکی، فرید فتاحیان، فرح نصیری دهقان، عاطفه احمدی، سید ستار سیدی، حسین ساوه شمشکی، باقر کلهر و سید مصطفی میرهاشمی کسانی بودند که هدایایی از سفیر چین در ایران دریافت کردند.

 

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد