ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
دپای جای خالی مسی را پر می‌کند؟

دپای جای خالی مسی را پر می‌کند؟

خبرگزاری ایلنا
پس از شروع درخشان دوران حضورش در نیوکمپ، مهاجم هلندی در هفته‌های اخیر تلاش زیادی برای تاثیرگذاری داشته ولی عملکردش در ال کلاسیکو ضعیف بود.
اجتماعی
شناسه خبر : 1148972
چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷:۴۲
۴

پس از شروع درخشان دوران حضورش در نیوکمپ، مهاجم هلندی در هفته‌های اخیر تلاش زیادی برای تاثیرگذاری داشته ولی عملکردش در ال کلاسیکو ضعیف بود.

ریک شارما - گل: با گذشت هر بازی، ممفیس دیپای در حال کوچک شدن است!  معمولاً زمان می برد تا بازیکنان خود را با لیگ جدید تطبیق دهند، اما عکس آن در بارسلونا اتفاق می‌فتد، جایی که ملی پوش هلندی در حال دویدن بود، اما به تدریج هفته به هفته برتری خود را از دست داد.

 شاید فشار شدید و جو بد اطراف بارسا، که با جدایی لیونل مسی تشدید شده است، دیپای را پایین آورده است. به محض ورود از لیون، او نفسی تازه کرد و درست در زمان مناسب رسید. دیپای بدون باری از عملکرد تاریخی، شکست‌های دردناک و سقوط در بازی‌های بزرگ، به نیوکمپ آمد تا ثابت کند که می‌تواند خط حمله را در یک باشگاه بزرگ رهبری کند؛ پس از ناکامی قبلی‌اش در منچستریونایتد.

با رفتن مسی، صحنه برای یک ستاره جدید آماده شد، کسی که بتواند حواسش را از درد از دست دادن بزرگترین اسطوره خود دور کند و بازسازی را آغاز کند. با این حال، پس از اولین بازی فوق‌العاده در برتری 4-2 مقابل رئال سوسیداد، جایی که دپای با کلاس، خلاقیت و تهدید و حملات زودهنگام مقابل اتلتیک بیلبائو و ختافه ظاهر شد، گل‌ها خشک شده‌اند!

از آگوست، تنها گل‌هایی که دپای به نام خود دارد از روی نقطه پنالتی مقابل لوانته و والنسیا بوده و او در این مدت نیز هیچ پاس گلی نداده است. با این حال، برای او در تیم ملی هلند، داستان متفاوت بوده است.

دپای در چهار بازی اخیر خود در مقدماتی جام جهانی 7 گل و 4 پاس گل به ثمر رسانده و همین حضور پویایی را که در فصل گذشته برای لیون داشت را ثابت می کند. رویارویی با مونته نگرو، ترکیه، لتونی و جبل الطارق به طور قابل توجهی آسان تر از تیم‌هایی مانند رئال مادرید، اتلتیکومادرید، بایرن مونیخ و بنفیکا است، اما دپای در دیدار مقابل گرانادا، کادیز و دیناموکیف نیز گلی به ثمر نرسانده است.

مسأله مشکل سازتر این است که او سعی می‌کند بیش از حد در مالکیت توپ چشمگیر و به ندرت از گزینه آسان برای ارسال پاس استفاده می‌کند و این منجر به اشتباهات زیادی می‌شود. دیپای 16 بار در ال کلاسیکو روز یکشنبه توپ را از دست داد، از جمله یک مورد که توسط داوید آلابا صورت گرفت و او موفق شد گل دیدنی به ثمر برساند.

 این تیم مادرید را پیش انداخت و راه را برای پیروزی 2-1 آنها هموار کرد که با 5 امتیاز اختلاف از بارسلونا در رده نهم فاصله داشت. دپای نتوانست از وینگر رئال مادرید یعنی لوکاس وازکز که در پست دفاع راست عمل می‌کرد هم بهتر عمل کند و حتی یک شوت هم به سمت دروازه نزد. مارکا پس از آن نوشت: "تاثیر دقیقه‌ای او نگران کننده است. او یک بازی بسیار کم‌ تاثیر داشت.» جایگزینی مسی همیشه کار غیرممکنی به نظر می.رسید و ثابت شده است اما دپای هنوز تسلیم نشده است.

دپای در پاسخ به این سوال که آیا از آمدنش به بارسلونا پشیمان است یا خیر، قاطعانه این کار را رد کرد. "چطور تونستی اینو بپرسی؟"  او اوایل ماه اکتبر به ESPN هلند گفت: "این بارسلوناست. فکر نمی‌کنم شما درک کنید که این باشگاه چقدر بزرگ است و اگر به چنین باشگاهی بروید برای یک بازیکن چه معنایی دارد. من هرگز پشیمان نخواهم شد."

دپای در مبارزات خود تنها نیست.  آنسو فاتی پیروزمندانه از مصدومیت با گلی که به لوانته زد، بازگشت، اما با نمایش‌های اخیر که نشان از فرسودگی او پس از 10 ماه حضور در خارج از زمین داشت، شادی به سرعت پیشرفت کاهش یافت.

واقعیت این است که پس از نزدیک به یک سال دوری از بازی، زمان لازم است تا برنده NXGN 2021 به بهترین سطح خود بازگردد و همچنین با دپای هماهنگ بازی کند. هر دو دوست دارند از سمت چپ حمله را شروع کنند و به سمت مناطق مرکزی دفاع حریف حرکت کنند، بنابراین کومان باید یک نفر را متقاعد کند که منظم‌تر به عنوان مهاجم مرکزی یا در جناح راست بازی کند.

در همین حال، لوک دی یونگ، هواداران را ناامید می‌کند و مهاجم هلندی پس از ورود به زمین به عنوان بازیکن تعویضی، سوت‌های اعتراضی را در جریان الکلاسیکو جلب کرد. سرخیو آگوئرو نیز به آرامی در حال بازگشت است و اولین گل خود در ال کلاسیکو که یکی از معدود لحظات خوش بینانه هواداران بارسلونا در این شکست بود. عثمان دمبله هنوز آمادگی لازم را ندارد، در حالی که مارتین بریث وایت برای مدتی از میادین دور خواهد بود و یوسف دمیر نوجوان پس از یک پیش فصل درخشان از رقابت‌ها به دلیل مصدومیت دور شده است. همه این‌ها باعث ناراحتی دپای شده است، زیرا مهاجم هلندی باید در هر دقیقه از هر بازی در این فصل برای بارسلونا بازی کند.

او شادابی‌ای را که در چند مسابقه اول نشان داد، چه از نظر روحی و چه از نظر بدنی، در حال حاضر ندارد. خط دفاعی بارسا بزرگترین مشکل آن‌ها در این فصل بوده، اما خط حمله هم اکنون در حال تبدیل شدن به یک مشکل است. اگر همه چیز درست نشد، یک راه حل آسان وجود دارد که بارسلونا می تواند تابستان آینده اتخاذ کند: خداحافظی با کومان، که برای آمدن دپای درخواست زیادی کرده بود، و ستاره سابق آیندهوون را به قیمت حدود 30 میلیون یورو (25 میلیون پوند / 35 میلیون دلار) بخرد.

پس از به خدمت گرفتن او در یک انتقال آزاد، این اتفاق بدی نخواهد بود. البته، هم بارسلونا و هم دپای امیدوارند که داستان به سمت دیگری پیش برود.  بازی‌های آتی برابر رایو وایکانو و آلاوس فرصت‌هایی را برای این مهاجم فراهم می‌کند تا تاثیر تهاجمی تعیین‌کننده‌ای را که بارسا از او می‌خواهد داشته باشد و او مطمئن است که می‌تواند چنین پتانسیلی را فراهم کند. پس دپای باید رشد کند تا با چالش به خوبی روبرو شود.

انتهای پیام/
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد