ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
انواع حفاظ روی دیوار و کارایی آن

انواع حفاظ روی دیوار و کارایی آن

خبرگزاری ایلنا
با توجه رشد بسیار زیاد نرخ بیکاری در کشور و در پی آن بالا رفتن آمار جرم و جنایت در زندگی امروزه ایجاد امنیت اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
اجتماعی
شناسه خبر : 1071372
دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷:۴۰
۷۴۱۱۵

با توجه رشد بسیار زیاد نرخ بیکاری در کشور و در پی آن بالا رفتن آمار جرم و جنایت در زندگی امروزه ایجاد امنیت اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

حفاظ سازه ای است که برای ایجاد امنیت و جلوگیری از وارد شدن افراد مزاحم و بیگانه، سارق و حیوانات به فضای ساختمان به کار برده می شود. حفاظ ها امروزه در اشکال و طرح های گوناگون ساخته می شوند که یکی از پر استفاده ترین آن ها توسط افراد حفاظ شاخ گوزنی می باشد.

حفاظ روی دیوار و اهمیت وجود آن

حفاظ روی دیوار، انواع حفاظ درب و حفاظ پنجره و از رایج ترین ابزارها جهت حفاظت از آپارتمان، خانه های حیاط دار و ویلایی، محوطه کارگاه، انبار ها و مجتمع های مسکونی می باشد. در میان این سه نوع حفاظ وجود نرده روی دیوار یا حفاظ دیواری مهتر از دیگر حفاظ ها است، چرا که از ورود ناخواسته افراد بیگانه به فضای داخل ساختمان ممانعت می کند.

با نصب حفاظ روی دیوار می توان ارتفاع دیوار ها را با هزینه بسیار کمتری افزایش داد و سدی در برابر سارقان ایجاد کرد. در واقع می توان گفت حفاظ یک سازه فلزی متراکم و نفوذ ناپذیر است. وجود انبوه نرده های فلزی امکان عبور از بین آن ها را از میان می برد و همچنین ارتفاع حفاظ در برطرف کردن مشکل کوتاه بودن دیوارهای محوطه مورد نظر بسیار تاثیر گذار است. وجود نرده آهنی دیوار حیاط بهترین محافظ در برابر ورود به ساختمان ها می باشد.

حفاظ روی دیوار و انواع آن

حفاظ ‌ها بر اساس کاربرد آن ها و مکانی که در آن نصب خواهند شد در ارتفاع های مختلفی تولید می شوند. انواع حفاظ روی دیوار معمولا دارای ارتفاعی بین یک تا یک ‌و نیم متر می باشند. این حفاظ ها اغلب از جنس فولاد ساخته می شود و اشکال و انواع متنوعی دارد.

در سال های پیش حفاظ ها یا به صورت سیم خاردار بر روی دیوار به کار برده می شدند یا  به شکل نیزه ای ساده موجود بودند، که دارای معایب و نقص های بسیار بودند و علاوه بر آن نمای زیبایی به دیوار ها نمی دادند. اکنون اما زیبایی و امنیت در کنار هم برای آپارتمان ها و ساختمان ها اهمیت دارد.

امروزه حفاظ های دیواری طرح های متنوعی دارند از جمله می توان حفاظ شاخ گوزنی ، حفاظ لیلیوم، بوته ای خار ، مدل نیزار و نخل مرداب و غیره را نام برد.

این طرح ها علاوه بر داشتن ظاهر زیبا و شکیل تر، از نظر امنیت و استحکام نیز دارای کیفیت بالاتری می باشند و تایید شده توسط پلیس نیز می باشند. ارتفاع و تراکم حفاظ از جمله ویژگی هایی هستند که در میزان قیمت نهایی سازه بسیار تاثیر دارند.

حفاظ شاخ گوزنی

چرا حفاظ شاخ گوزنی  را انتخاب کنیم؟

حفاظ شاخ گوزنی یکی از متداول ترین و پرطرفدارترین انواع حفاظ است که در اماکن مختلف مورد استفاده اشخاص قرار می گیرد.این محصول  را شاید بتوان بهترین حفاظ روی دیوار معرفی کرد.

این نام گذاری در واقع به دلیل شباهت ظاهری این نوع نرده ها به شاخ گوزن است. این مدل اغلب بر روی دیوار های کوتاه نصب میگردد. حفاظ شاخ گوزنی نسبت به  نرده های ساده و قدیمی، دارای ساختار بسیار متفاوتی است. این نوع حفاظ دارای ظاهری زیبا  و کیفیت بسیار بالا می باشد. معمولا از فولاد تهیه می شوند و در شکل های گوناگون خم کاری و ساخته می شوند. نوک شاخه های این نوع نرده بسیار تیز است و به وسیله اشخاص کارآزموده در کنار هم زنجیر وار متصل شده و جوش داده می شوند.

 

حفاظ شاخ گوزنی

 

 حفاظ شاخ گوزنی علاوه بر ظاهری مدرن و زیبا که به دیوارهای ساختمان می بخشد از لحاظ ایجاد امنیت نیز بسیار کارآمد عمل می کند. به دلیل تراکم زیاد و تیز بودن سر شاخه های حفاظ و همچنین ساختار منحصر به فردی که دارد، باعث می شود تا عبور از آن تقریبا غیر ممکن به نظر برسد .قیمت این نوع نرده به تعداد شاخه ها تراکم آن ها همچنین ارتفاع و نوع و روش ساخت آنها بستگی دارد.

حفاظ شاخ گوزنی و مزایای آن

حفاظ شاخ گوزنی مزیت های بسیار زیادی دارد که قطعا مهم ترین آن ها، امنیت بالای این نوع حفاظ می باشد. همان طور که گفته شد عبور از روی این حفاظ تقریبا غیر ممکن است. با توجه به ساختار خاصی که دارد و همچنین نوک تیز بودن و میله های متراکم به کار برده شده در آن،  سارقان حرفه ای هم هیچ شانسی برای عبور از این حفاظ ندارند. خم کاری های این نرده حفاظتی رو به بیرون بوده و در جهت های مختلف قابلیت استفاده دارد. زیبایی حفاظ شاخ گوزنی از دیگر ویژگی های مثبت آن به شمار می آید که با رنگ آمیزی متناسب با نمای ساختمان زیبایی آن دو چندان می شود. این حفاظ قابلیت نصب بر روی سطوح مختلف همچون سنگ، فلز و بتن را دارد. 

حفاظ شاخ گوزنی را می توان در ابعاد و تراکم های مختلف مطابق نظر اشخاص مختلف طراحی کرد و ساخت.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد