ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان در ماه جاری اجرا می‌شود

مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان در ماه جاری اجرا می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان
سالاری گفت: پرداخت حقوق متناسب سازی شده در دومین مرحله از ابتدای اسفند کلید خورده و تا پایان اسفند اجرایی می شود.
اجتماعی
شناسه خبر : 7687588
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲:۱۵
۲۰

سالاری گفت: پرداخت حقوق متناسب سازی شده در دومین مرحله از ابتدای اسفند کلید خورده و تا پایان اسفند اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری خود که امروز (۱۶ اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: نسخه نویسی و حذف کاغذ از فرایند درمان در سازمان تامین اجتماعی از چندسال قبل در مراکز درمانی تابعه آغاز و موفقیت آمیز بوده است.

وی ادامه داد: گام‌های بعدی برای استقرار طرح در تمام مراکز درمانی دولتی و خصوصی که الزام قانونگذار بود برداشته و مقدمات آن از چندماه قبل شروع شد.

سالاری با اشاره به اینکه از خردادماه جاری تمدید اعتبار دفترچه‌ها غیرحضوری شد و روش‌های استعلام شش گانه ساده است، بیان‌کرد: گام جدی دیگر ابتدای آبان ماه بود که اعلام کردیم امکان نسخه نویسی الکترونیک در تمام مراکز درمانی و پاراکلینیک‌ها به دو طریق وجود دارد، یا مراکز به سامانه ما متصل می‌شدند و یا در سامانه خود سازمان وارد شده و نسخه می‌نوشتند.

وی تصریح کرد: بعد از آن اصلاح فرایند‌ها روزانه انجام می‌شد تا ابتدای اسفند ماه که اعلام کردیم دفترچه جدید چاپ نمی‌کنیم، به این ترتیب با وضعیت‌های مختلفی مواجهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: نخست نسخه نویسی با ارائه کارت ملی است و فرد می‌تواند دفترچه داشته باشد یا نداشته باشد. وضعیت دوم مربوط به زمانی است که پزشک امکان و یا تمایل نسخه نویسی ندارد در این صورت یا پزشک در برگه‌های باقی مانده دفترچه نسخه می‌نویسد و یا در سربرگ خودش دارو را تجویز می‌کند.

سالاری با تاکید بر اینکه دفترچه تا وجود دارد و برگه دارد، معتبر است، اضافه کرد: تلاش کردیم عدم صدور دفترچه برای درمانگران زحمت جدیدی ایجاد نکند. به هرصورت طرح جدید است و منشأ تحولات جدید و جدی است. از جمله مزیت‌های این طرح ثبت سوابق در پرونده الکترونیک بیمار است و از تجویز بی رویه دارو جلوگیری می‌کند.

وی افزود: با نظام جدید نسخه نویسی امکان اجرای طرح‌های دیگری فراهم شده است، از روز عید مبعث در تمام شهرستان‌های کشور که فاقد بیمارستان ملکی هستیم، درمان بیمه شدگان در بیمارستان‌های دولتی رایگان خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: برای بیماران بالای ۶۵ سال فرانشیز در بیمارستان‌های دانشگاهی تمام شهرستان‌ها صفر است. برای بیماری‌های صعب العلاج هم طرحی در دست داریم و در تلاشیم سهم بیمه شده را به نزدیک صفر برسانیم. اجرای این طرح‌ها بدون نسخه نویسی الکترونیک میسر نبود.

سالاری با اشاره به اینکه کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد مکلف هستند بیمه شدگان را با کارت ملی بپذیرند، بیان کرد: از معاونت درمان سازمان می‌خواهم سایر مدارک شناسایی معتبر را هم برای پذیرش قبول کنند.

سالاری تصریح کرد: در مرداد ماه سال جاری احکام جدید صادره درباره متناسب سازی مرحله دوم حقوق بازنشستگان اجرا شد.

وی افزود: با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۹۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و بخشی از آن به بخش متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت حقوق متناسب سازی شده در دومین مرحله از ابتدای اسفند کلید خورده و در نهایت تا پایان اسفند اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در مردادماه جاری به پشتوانه ۳۲ هزار میلیارد تومان وصول مطالبات از دولت متناسب سازی را اجرا و احکام جدید صادر شدند و پرداختی‌ها صورت گرفت، افزایش ما نسبت به اسفند ۹۸ حدود ۴۹ درصد بود.

وی افزود: البته در مهرماه صندوق‌های بازنشستگی دیگر افزایش دوباره حقوق داشتند که اعتراضاتی را به دنبال داشت و فاصله ایجاد کرد و نیاز بود دوباره پیگیری کنیم تا متناسب سازی مرحله دوم را انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: محاسبات مرحله دوم و تدوین فرمول‌ها در کانون بازنشستگی در جریان است تا طی چندروز آینده اعمال و مرحله دوم را اجرا کنیم.

سالاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بازنشستگان ۹۹ شامل متناسب سازی مرحله دوم می‌شوند، گفت: طبق فرمول برای مرحله اول، چون در سال ۹۹ بودیم کسانی که تا آخر ۹۸ بازنشسته می‌شدند را شامل میشد، اما در سال ۱۴۰۰ بازنشستگان ۹۹ هم برای مرحله دوم متناسب سازی شامل می‌شوند و دغدغه نداشته باشند.

وی درخصوص فعالیت کارگزاری‌ها با حذف دفترچه بیمه، گفت: کاهش مراجعات به کارگزاری‌ها با الکترونیک شدن و حذف دفترچه صورت می‌گیرد، اما کارگزاری‌ها باید سرپا باشند به همین منظور کار‌های جدیدی را برای آن‌ها تعریف کردیم که به جای کار‌های قبلی انجام دهند.

سالاری درخصوص واگذاری سهام شستا به بازنشستگان، گفت: مصوبه هیات امنا اخذ و به دولت ابلاغ شد و معاونت حقوقی ریاست جمهوری مسائل حقوقی را مطرح کردند، مراحل آن از طرف ما انجام شده است جزئیات ایرادات حقوقی گرفته شده را نمی‌دانم، اما اگر ایراد حقوقی نداشته باشد این اقدام انجام می‌شود.

درحال تکمیل...

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد