ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
«انیس نقاش» انقلاب فلسطین را با اندیشه امام خمینی (ره) درآمیخت

«انیس نقاش» انقلاب فلسطین را با اندیشه امام خمینی (ره) درآمیخت

خبرگزاری مهر
یک وزیر سابق لبنانی با اشاره به مبارزات «انیس نقاش» اندیشمند برجسته جهان عرب، تأکید کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نقاش انقلاب فلسطین را با اندیشه امام خمینی (ره) درآمیخت.
بین الملل
شناسه خبر : 0
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶:۴۹
۵

به گزارش خبرگزاری مهر، «طراد حماده» وزیر سابق لبنانی در مطلبی نوشت: مسأله فلسطین از مؤلفه‌ها و ویژگی‌های متعددی برخوردار است که خیلی سخت می‌توانیم این مؤلفه‌ها و ویژگی‌ها را در دیگر مسائل و قضایا مشاهده کنیم. ازجمله این خصایص و ویژگی‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد؛

اول اینکه؛ مسأله فلسطین یک مسأله عادلانه ملتی است که از سرزمین خود بیرون رانده شده است و گروه‌هایی دیگر در این سرزمین اسکان داده شده اند. یک رژیم جعلیِ غاصب در این سرزمین مستقر شده و آن را به اشغال خود درآورده است. این رژیم جعلی در واقع نام فلسطین را به سرقت برده است؛ کما اینکه تاریخ و هویت آن را نیز سرقت کرده است. لذا شاهد یک رژیم استعمارگر در اراضی فلسطینیان هستیم. این رژیم در حال حاضر یک تهدید بزرگ برای اعراب و مسلمانان به شمار می‌رود.

دوم اینکه؛ این مسأله عادلانه مدت زمان زیادی است که جایگاه خود را حفظ کرده است. در واقع، مسأله فلسطین در طول زمان جایگاه خود را از دست نداده است. در حال حاضر نیز عادلانه‌ترین مسأله در جهان همان مسأله فلسطین است.

سوم اینکه؛ مسأله فلسطین تاکنون بسیاری از جوانان در سطوح منطقه‌ای و بین المللی را به خود جذب کرده است. بسیاری از جوانان برای آزادسازی فلسطین وارد میدان شده اند. از زمان «روز نکبت» تاکنون نسل‌های مختلف برای آزادسازی فلسطین تلاش کرده اند.

انیس نقاش در طول مبارزات خود برای تحقق عدالت و حمایت از مسأله فلسطین با سختی‌ها، مشقت‌ها و خطرات زیادی مواجه شد چهارم اینکه، مسأله فلسطین، مسأله ای است که فکر جهان عرب و جهان اسلام را به خود مشغول ساخته است. ما شاهد آن هستیم که در جهان عرب و جهان اسلام بسیاری از محصولات و تولیدات فرهنگی رنگ و بوی مسأله فلسطین را دارند. از اواسط قرن گذشته که فلسطین اشغال شد تاکنون، وضعیت اینگونه است و همچنان نیز شاهد چنین پدیده‌ای در جهان عرب و جهان اسلام هستیم.

پنجم اینکه؛ «انیس نقاش» متفکر برجسته جهان اسلام از همان دوران نوجوانی وارد یک نبرد فکری، نظامی و امنیتی برای آزادسازی فلسطین شد. بسیاری از کسانی که در کارهای جهادی فعالیت می‌کردند، انیس نقاش را تحسین کردند. وی در طول دوران مبارزات خود با سختی‌ها و مشقت‌ها و خطرات بسیاری مواجه شد. زمانی که انقلاب اسلامی در ایران پیروز شد، وی به صفوف انقلابیون پیوست. اینجا بود که انقلاب فلسطین را با تفکر و اندیشه امام خمینی (ره) درآمیخت و از مرحله مبارزه به جهاد، ارتقا پیدا کرد.

واقعیت آن است که انیس نقاش نمونه یک انسان جهادگر و فرهیخته است که همواره به مبارزه با ظلم و ستم و تجاوز پایبند ماند. علیرغم اینکه او یک لبنانی بود اما هیچگاه در ایران و فلسطین احساس غربت نکرد. او همواره به دنبال تقویت وحدت میان مسلمانان در جهان اسلام بود. همواره با دشمنان مبارزه می‌کرد و مسأله فلسطین برای او مسأله محوری و مرکزی بود.

انیس نقاش دارای یک دیدگاه و نگرش استراتژیک بود. او از حکمت، شجاعت و ایمان برخوردار بود. او از تحقق پیروزی برای ملت‌ها اطمینان داشت. انیس نقاش همواره برای تحقق عدالت مبارزه کرد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد