ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
علت‌هایی که باعث از بین نرفتن چاقی شکمی می‌شوند

علت‌هایی که باعث از بین نرفتن چاقی شکمی می‌شوند

آفتاب
چربی های شکم با بسیاری از بیماریهای مزمن از جمله بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و مقاومت به انسولین در ارتباط است.
اجتماعی
شناسه خبر : 697516
جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵:۰۶
۴
آفتاب‌‌نیوز :

از دست دادن چربی های شکم کار آسانی نیست و مسلما یک شبه اتفاق نمی افتد. شما باید نسبت به برخی عادات سالم زندگی متعهد باشید تا شاهد کاهش تدریجی چاقی شکمی شوید.

۶ علتی که با عدم موفقیت شما در از دست دادن چربی شکم مرتبط است، از این قرارند:

خوب نمی خوابید

کم خوابی باعث کم شدن وزن در قسمت کمر خواهد شد و به بزرگ شدن شکم هم کمک می کند. از مطالعات و تحقیقات ۱۶ ساله برروی ۷۰۰۰۰ زن این نتیجه حاصل می شود که کسانی که در طول شب ۵ ساعت یا کمتر می خوابند ۳۰ درصد احتمال افزایش وزن برای آنها بیشتر از کسانی است که در طول شب ۷ یا ۸ ساعت خواب کامل را دارند. موسسه ملی بهداشت بزرگسالان هفت تا هشت ساعت خواب را برای یک نفر در طول شب ضروری اعلام کرده است.

اندامتان گلابی شکل است

اگر شما مایل به کم کردن وزن در ناحیه شکمتان هستید و مدل اندام شما طوری است که اضافه وزن دور شکمتان بیشتر از باسن و کمر و دیگر اندامتان است، باید گفت کار کمی سخت و مربوط به استعداد های ژنتیکی است. البته این مشکل به معنای «غیر ممکن » نیست.

شما هنوز غذاهای پردازش شده مصرف می کنید

کراکرها، نان سفید، شکر تصفیه شده، برنج سفید، ماکارونی، نوشیدنی ها و شیرین کننده ها، همگی مقصران اصلی ابتلا به چاقی شکمی هستند. فراموش نکنید که التهاب از علل اصلی ابتلا به این نوع چاقی است و مصرف کربوهیدرات ها و قندهای ساده از عوامل اصلی بروز التهاب در بدن هستند.

چربی ها را به طور کامل از رژیم تان حذف می کنید

شک نکنید که حذف کامل چربی ها از رژیم غذایی، به سوختن چربی شکم کمکی نخواهد کرد. چربیهای غیر اشباع موجود در انواع دانه ها و آجیل، روغن زیتون، روغن کنجد و ماهی، و ... خواص ضد التهابی دارند و به شما در مراقبت از وزن کمک فراوانی می کنند. به رژیم غذایی تان مواد غذایی از جمله روغن زیتون، آووکادو، آجیل، دانه های آفتابگردان، ماهی های چرب از جمله ماهی قزل آلا را اضافه کنید تا شاهد کاهش چربی شکمی باشید.

تمرینات مناسب ورزشی انجام نمی دهید

از بین بردن چربی های شکم رابطه ای مستقیم با روند ورزش کردن و شدت آن دارد. در یک مطالعه منتشر شده در مجله طب و علوم و ورزش این نتیجه حاصل شده است که افرادی که در تکمیل رژیم غذایی از تمریناتی با شدت بالا هم بهره می گیرند، سریع تر و راحت تر می توانند چربی های اضافه خود را کم کنند. در واقع کم بودن شدت تمرینات هیچ تغییر قابل توجهی در کاهش وزن به وجود نخواهد آورد. شما نیاز به ورزش با شدت بالا و روی سطوح شیب دار دارید چرا که هدف نهایی سوزاندن کالری بیشتر و در پی آن آب کردن چربی های اضافه است.

استرس دارید

استرس داشتن بیش از حد ممکن است باعث کاهش وزن های ناخواسته شود و برای جبران این مشکل، تمایل به خوردن غذای زیاد و مخصوصا غذاهای چرب و پر کالری بیشتر شود که این تنها باعث بزرگ تر شدن سلول های چربی در بدن و بالارفتن سطح کورتیزول برای جمع شدن چربی در نقاط مختلف بدن و مخصوصا در قسمت شکم می شود.

 

خبر در لحظه
سیدجلال حسینی در تیم منتخب هفته سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا + عکس
طارمی، محمدی و قلی زاده گزینه های عنوان بهترین لژیونر هفته آسیا
تجمع کارگران در پارس جنوبی
قیمت سکه دوم اردیبهشت ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید
قیمت دلار ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به ۲۳ هزار و ۳۳۹ تومان رسید
مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۰ تمدید شد
وقوع آتش‌سوزی در تونل آزادراه تهران_ پردیس
پولی از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق نشد
ماینرهای غیر مجاز را معرفی کنید؛ ۲۰ میلیون تومان جایزه بگیرید
اعتراف وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ناکارآمدی سامانه گنبد آهنین
«رفیق» با مجری ترک زبان مهمان خانه‌ها می‌شود
انواع روغن حیوانی را چند بخریم؟
وزارت صمت بازار مصالح ساختمانی را رها کرده است
فرجی عازم هند شد
سعید جلیلی: "سرهنگ و حقوقدان" و "جنگ و مذاکره" برای فریب مردم است
واژگونی کامیون حمل تانک متعلق به رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان
آتش سوزی یک خودرو و ایجاد ترافیک سنگین در آزاد راه پردیس
آیا خشکسالی به ایران بازخواهد گشت؟
تاکید جو بایدن بر اهمیت همکاری جهانی برای حل بحران آب‌وهوایی
برگزاری تمرین‌های نظامی گسترده ارتش روسیه در کریمه