ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
ترامپ مخفيانه خانواده خود را عفو کرد

ترامپ مخفيانه خانواده خود را عفو کرد

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- وکيل پيشين دونالد ترامپ فاش کرد که رئيس جمهوري پيشين آمريکا مخفيانه تعدادي فرمان عفو براي خانواده خود صادر کرده است.
بین الملل
شناسه خبر : 20210125152319583
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸:۵۱
۵
خبرگزاری آریا- وکیل پیشین دونالد ترامپ فاش کرد که رئیس جمهوری پیشین آمریکا مخفیانه تعدادی فرمان عفو برای خانواده خود صادر کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی آمریکایی نیوزویک، «مایکل کوهن» وکیل پیشین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت به اعتقاد او ترامپ قبل از ترک کاخ سفید با صدور دستور‌های مخفی، خودش، پسرانش و «رودی جولیانی» وکیل شخصی خود را مورد عفو قرار داده است.
نیوزویک افزود، در اوایل روز چهارشنبه 20 ژانویه، ترامپ 73 نفر را مورد عفو قرار داد و 70 نفر دیگر را مشمول تخفیف در مجازات قرار داد که یکی از آن‌ها «استیو بنن» دستیار سابقش و استراتژیست کاخ سفید بود. با این حال این لیست شامل مجوز‌های پیشگیرانه برای عفو خود ترامپ و خانواده‌اش نبود.
کوهن در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی می‌گوید با توجه به شناختی که از ترامپ دارد دلیل اینکه او برای خودش، اعضای خانواده و رودی جولیانی فرمان عفو صادر نکرده است را می‌داند.
کوهن در ادامه گفت: من فکر می‌کنم که ترامپ قبلا خودش، فرزندانش و جولیانی را با فرمانی مخفی مورد عفو قرار داده است و اگر علیه این افراد جرم یا محکومیتی در دادگاه‌های ایالتی و فدرال صادر شود او در جیب خود حکم عفو را در اختیار دارد.
کوهن توضیح داد که طی آخر هفته تحقیقاتی در این زمینه انجام داده است که آیا فرمان‌های عفو طبق قانون اساسی باید برای مردم و افکار عمومی افشا شود یا نه.
وی می‌گوید که طبق تحقیقاتی که انجام داده است چیزی پیدا نکرده است که طبق قانون این فرمان‌ها باید اعلام شود بنابراین فکر می‌کند که ترامپ پتانسیل دور زدن قانون و انجام چنین اقدامی را دارد.
مایکل کوهن در سال 2018 و به دلیل تخلفات انتخاباتی در سال 2016 و پرداخت حق السکوت به دو زن که مدعی بودند با ترامپ رابطه نامشروع داشته‌اند از سوی دادگاه به سه سال زندان محکوم شد.
روزنامه نیویورک تایمز اخیرا گزارش داده بود که ترامپ پس از انتخابات نوامبر 2020 در جلسات مختلف به مشاورانش گفته است که در نظر دارد خودش را مورد عفو قرار دهد.
در صورتی که ترامپ خودش را عفو کرده باشد، نخستین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود که چنین کاری را انجام داده است. این اقدام، ترامپ را یک بار دیگر در شرایط ناآشنای حقوقی قرار می دهد.قانون اساسی آمریکا اعلام کرده است رئیس جمهور می تواند برای جرائم به جز در موارد استیضاح عفو صادر کند.
«دیوید گری ادلر» کارشناس قانون اساسی آمریکا در مقالهای در پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی سی ان ان نوشت :« این عفو خود با توجه به چالشهای حقوقی که ترامپ ممکن است مجبور شود با آنها روبرو شود ، کاربردی محدود دارند.»وی افزود عفو ریاست جمهوری شامل جرائم ایالتی نمی شود و این به معنای آن است که ترامپ همچنان ممکن است با جرائم مربوط به بررسی های ایالتی و شهری روبرو شود که اکنون در نیویورک مطرح می شوند.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد