ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
میانگین بیکاری در شهرستان اهر ۱۵ درصد است

میانگین بیکاری در شهرستان اهر ۱۵ درصد است

خبرگزاری مهر
اهر- نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با بیان اینکه مشکل مردم شهرستان‌های اهر و هریس «بیکاری جوانان» است، گفت: میانگین بیکاری در شهرستان اهر ۱۵ درصد است.
سیاسی
شناسه خبر : 0
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶:۲۳
۷

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محرم‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اهر با اشاره به این‌که شهرستان‌های اهر و هریس از لحاظ نعمت‌های خدادادی در حوزه معادن، کشاورزی و گردشگری غنی است، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی؛ خدمات بسیاری به اهر و هریس سرازیر شد اما در مقایسه با توسعه سایر مناطق، هنوز کم‌وکاستی‌های زیادی وجود دارد.

وی اصلی‌ترین معضل و مشکل مردم شهرستان‌های اهر و هریس را «بیکاری جوانان» عنوان کرد و افزود: میانگین نرخ بیکاری در آذربایجان‌شرقی در حدود ۱۰.۵ درصد بوده و در شهرستان اهر ۱۵ درصد و در شهرستان هریس ۱۱.۵ درصد نرخ بیکاری بوده که بالاتر از میانگین استانی و کشوری است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه تاکنون ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اهر و هریس بالقوه مانده و آن‌طور که باید و شاید از پتانسیل‌ها به نفع اشتغال و معیشت مردم منطقه استفاده نشده است به طوری که در منطقه ۱۳ معدن داریم که ۷ معدن در اختیار شرکت مس و ۶ معدن در اختیار اشخاص است.

محرم‌زاده بابیان این‌که تاکنون تنها یک معدن در شهرستان اهر به بهره‌برداری رسیده و در حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر اشتغال‌زایی داشته است، گفت: متأسفانه بیش از یک دهه است که برخی‌ها معادن اهر و هریس را به نام خود ثبت کرده و بدون اینکه روند بهره‌برداری را آغاز کنند به حال خود رها کرده‌اند.

وی فعال‌سازی معادن و وارد کردن آنها به حوزه تولید و اشتغال را جزو برنامه‌های پیش‌روی خود ذکر کرد و یادآور شد: زمانی می‌توانیم معضل بیکاری را در اهر و هریس ریشه‌کن کنیم که تمامی معادن فعال‌سازی شوند از این‌رو با مسئولان شرکت مس جلسات مختلفی داشتیم که نتیجه این جلسات به شروع انجام عملیات اکتشافات در سه معدن منطقه منجر شد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اکتشافات در ۷ معدن راکد شهرستان‌های اهر و هریس طی سال‌جاری و سال آینده از سوی شرکت مس خبر داد، گفت: طبق رایزنی‌های انجام شده؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت طی بخشنامه‌ای اعلام کرده‌اند که اگر مالکان معادن نسبت به شروع عملیات استخراج و بهره‌برداری اقدام نکنند مجوز معادن تحت اختیارشان لغو می‌شود.

محرم‌زاده با تأکید بر این‌که منطقه ارسباران در کمربند جهانی مس قرار گرفته اما در استخراج و بهره‌برداری از معادن این منطقه چیزی نمی‌بینیم، ابراز داشت: طی پیگیری‌های انجام یافته؛ امیدواریم تا ۲ سال آینده بسیاری از معادن اهر و هریس به عرصه تولید و بهره‌وری برسند که این اقدام در ایجاد اشتغال و معیشت مردم تأثیر قابل‌توجهی خواهد داشت.

وی در ادامه خواستار ایجاد صنایع پایین‌دست و جنبی معادن مس و طلا از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران شد و افزود: اگر در حوزه صنایع پایین‌دستی مس و طلا در اهر و هریس سرمایه‌گذاری شود شاهد تحولاتی در عرصه تولید و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی خواهیم بود.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد