ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
دست و پنجه نرم کردن ناشران با مشکلات نمایشگاه مجازی کتاب تهران/گلایه از نحوه تبلیغات

دست و پنجه نرم کردن ناشران با مشکلات نمایشگاه مجازی کتاب تهران/گلایه از نحوه تبلیغات

باشگاه خبرنگاران جوان
مشکلات متفاوت ناشران تهرانی و شهرستانی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران پس از گذشت چند روز از برگزاری،باعث اعتراض ناشران شده است.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 7640771
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶:۰۸
۶

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، بخشی از هزار و ۷۳۲ ناشری که در نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت کردند،از ناشران شهرستانی هستند.این ناشران هم مانند ناشران تهرانی با مشکلاتی در این رویداد فرهنگی مواجه بودند، هرچند مشکلات آن‌ها با ناشران تهرانی تفاوت‌هایی داشت.


بیشتربخوانید


جلال صابری نژاد مدیر مسئول نشر آریترین درباره مشکلات ناشران شهرستانی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: انتشارات آریترین در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت کرده است.متاسفانه هنوز زود است بخواهیم درباره موفقیت یا شکست این رویداد فرهنگی قضاوت کنیم.از زمان آغاز این نمایشگاه تا کنون در چند زمینه با مشکلاتی مواجه بودیم. از جمله آن‌ها می‌توان به برخی مشکلات زیرساختی اشاره کرد.علاوه برآن اطلاع رسانی نمایشگاه مجازی کتاب تهران در شهرستان‌ها بسیار ضعیف بود.

آغاز استقبال از ناشران شهرستانی از روز سوم برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران

وی افزود: خبرگزاری‌ها در زمینه اطلاع رسانی نمایشگاه مجازی کتاب تهران بسیار ضعیف عمل کردند.از سوی دیگر در یکی دو روز نخست برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران به دلیل مشکلات زیرساختی سایت، این رویداد فرهنگی با استقبال کم مخاطبان روبه رو بود و استقبال از کتاب‌های ناشران شهرستانی از روز سوم به بعد آغاز شده است.

مدیر مسئول انتشارات آریترین بیان کرد: ناشران شهرستانی در زمینه به روز رسانی قیمت کتاب هایشان هم با مشکلاتی مواجه بودند و نمی‌توانستند این کار را به راحتی انجام دهند.از جمله مواردی که باعث بروز این مشکل برای ناشران شهرستانی شد می‌توان به اشکالات سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران، نبود زمانبندی و هماهنگی درست اشاره کرد.ناشران شهرستانی زمان کافی برای تغییر قیمت کتاب هایشان نداشتند.این امر بیشتر به مشکلات نرم افزاری سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران بازمی گشت. برای تغییر قیمت نزدیک به ۲۲ تا ۲۳ عنوان کتاب با خطا مواجه شدم.

ضرورت تمدید نمایشگاه مجازی کتاب تهران 

صابری نژاد اظهار کرد: متاسفانه در برخی شهرستان‌ها بیلبورد‌های تبلیغات نمایشگاه مجازی کتاب تهران را نصب نکرده بودند.تمام مسائل مرتبط با تبلیغ، اطلاع رسانی و فروش در نمایشگاه مجازی کتاب تهران به عهده ناشران شهرستانی بود.هنگام مراجعه به پست هم با کمبود پاکت‌های پستی مواجه بودیم.باتوجه به نزدیکی نمایشگاه مجازی کتاب تهران به روز‌های پایانی برگزاری اش و استقبال مخاطبان از این رویداد فرهنگی و اینکه مخاطبان کتاب، خرید از این رویداد فرهنگی را به روز‌های آخر موکول می‌کنند،نیاز است زمان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران تمدید شود.

برخی از مشکلات ناشران شهرستانی با ناشران تهرانی متفاوت بود احمد دولت آبادی، مدیر مسئول انتشارات نگارتابان در این باره گفت: هنگام آغاز نمایشگاه مجازی کتاب تهران با مشکلاتی مواجه بودیم و در اجرا نواقصی داشت.این نواقص پس از مدتی برطرف شد.چون اولین دوره برگزاری این رویداد فرهنگی بود نواقص اجرای آن طبیعی به نظر می‌رسید.

میزان فروش نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیش از انتظار ناشران بود

وی افزود: میزان فروش ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیشتر از انتظارشان بود از این نظر این رویداد فرهنگی رضایت بخش بود؛ اما مسائلی از جمله کندی سایت در این نمایشگاه وجود داشت که در کمتر از ۲۴ ساعت برطرف شد.نیاز است این رویداد فرهنگی تمدید شود.شاید تمدید زمان برگزاری آن تا پایان هفته بتواند،میزان فروش ناشران را در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران افزایش دهد. باید دید در زمینه تحویل کتاب به مخاطبان و تسویه حساب با ناشران چگونه عمل می‌شود.

مدیر مسئول انتشارات نگارتابان ادامه داد: ناشران مشکلی در زمینه تحویل کتاب به پست نداشتند.جمع آوری کتاب‌های تمام ناشران در یک بازه زمانی اندک کار سختی است.در میدان انقلاب که محل استقرار انتشاراتی هاست،باجه‌های پستی در چند نقطه این خیابان دیده می‌شود و ناشران تهرانی از این نظر مشکلی نداشتند.امیدوارم کتاب‌ها صحیح و سالم به دست مخاطبانش برسد. ناشران تهرانی مشکلی در زمینه تغییر قیمت و تیراژ کتاب هایشان در سایت این رویداد فرهنگی نداشتند.

تخلفات نمایشگاه فیزیکی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران مشاهده نشد

دولت آبادی بیان کرد: با تخلفات نمایشگاه فیزیکی از جمله فروش کتاب‌های غیر در نمایشگاه مجازی کتاب تهران برخورد نکردم. ناشران تازه کار توانستند،در این رویداد فرهنگی کتاب هایشان را عرضه کنند.برخی از این ناشران از نظر میزان انتشار کتاب برای حضور در نمایشگاه فیزیکی مشکل داشتند؛اما در نمایشگاه مجازی تمام ناشران با هم برابر هستندومخاطبان کتاب در دوردست‌ترین منطقه ایران می‌توانند،در این رویداد فرهنگی حاضر شوند.از سوی دیگر میزان بن کتاب نویسندگان در نمایشگاه مجازی کتاب تهران نسبت به نمایشگاه فیزیکی افزایش نیافته بود.

انتهای پیام/ 


انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد