ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
همکاری جهاددانشگاهی و سازمان بسیج سازندگی برای محرومیت زدایی

همکاری جهاددانشگاهی و سازمان بسیج سازندگی برای محرومیت زدایی

خبرگزاری مهر
رئیس جهاددانشگاهی و رئیس سازمان بسیج سازندگی تفاهم نامه همکاری با هدف محرومیت زدایی و اشتغالزایی منعقد کردند.
دانش و فناوری
شناسه خبر : 0
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱:۲۹
۹

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاددانشگاهی و سازمان بسیج سازندگی امروز با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی، سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی منعقد شد.

دکتر حمیدرضا طیبی در ابتدای این مراسم اظهار کرد: فکر می‌کنم مجموعه‌ی توانمندی‌هایی که در جهاددانشگاهی و در حوزه‌های مختلف داریم، گستره جغرافیایی فعالیت این نهاد و همچنین توانمندی‌هایی که در بسیج سازندگی وجود دارد و گستره جغرافیایی فعالیت این مجموعه و مهم‌تر از آن‌ها روحیه جهادی و همفکری که بین دو سازمان نسبت به توسعه کشور وجود دارد، همه اینها اگر در کنار یکدیگر قرار بگیرند یقیناً می‌توانند هم افزایی بسیار زیاد و خوبی در برنامه‌های توسعه و پیشرفت کشورمان داشته باشند.

وی با تاکید بر این که فکر می‌کنیم کشور هیچ مشکلی در زمینه پیشرفت و توسعه علمی و فناورانه و فرهنگی ندارد، گفت: ما پیشرفتی را می‌خواهیم که سعادت دنیا و آخرت را برای مردم تأمین کند و فکر می‌کنیم و این کار شدنی است و همیشه سعی کردیم در حد معقول و با توانمندی‌های خود الگوسازی‌های خوبی را انجام دهیم.

رئیس جهاددانشگاهی تصریح کرد: یقیناً همکاری دو سازمان و هم افزایی که ایجاد می‌شود می‌تواند کمک بسیار گسترده‌تری در خدمت به توسعه و پیشرفت کشورمان براساس آرمان‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی ایران داشته باشد.

وجود ۳ فصل مشترک بین جهاددانشگاهی و سازمان بسیج سازندگی

در ادامه سرتیپ دوم پاسدار محمد زهرایی با اشاره به این چند فصل مشترک بین دو سازمان وجود دارد، گفت: اول اینکه هر دو سازمان مولود انقلاب هستند. دوم این که هردو سازمان بر مبنای یک تفکر شکل گرفته نه یک تشکل، یعنی این که هم جهاددانشگاهی ماحصل یک تفکر است و هم بسیج سازندگی. در این تفکر هم یک واژه مشترکی به نام جهاد وجود دارد. شما جهاد علمی و ما جهاد انسانی داریم. سومین فصل مشترک خروجی کار ما و شماست و هر دو تلاش داریم فناوری انقلاب را به عنوان دستاوردمان داشته باشیم، شما فناوری علمی و پژوهشی و ما فناوری انسانی و فرهنگی. این‌ها باعث می‌شود که ما بتوانیم کارهای مشترک زیادی را با یکدیگرانجام دهیم.

وی افزود: از آن طرف هم سابقه چهل ساله جهاددانشگاهی نشان داده که پرچم‌دار، پیش رو و پیش قراول در مباحث علمی و پژوهشی کشور است، هم در جایی که از علم تا عمل را ثابت کرده و از ایده تا عمل و تجاری سازی محصولات را به اثبات رسانده و هم اینکه توانسته است این فناوری علمی و پژوهشی را بومی کند و برای انقلاب کند. این تفاوتی است که شاید در دانشگاه صفر قابل انجام نباشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: بسیاری از مباحث چه علوم انسانی و چه طبیعی که در دانشگاه تدریس می‌شوند وارداتی است و با صرف کمی وقت به دانشجویان منتقل می‌شود و جهاددانشگاهی در حال تطبیق آن با انقلاب است، یعنی اولین مطالعه تطبیقی که جهاددانشگاهی انجام می‌دهد حل نظام مسائل در حوزه علمی و پژوهشی کشور با رویکرد و نگاه انقلاب این می‌شود فناوری علمی و پژوهشی انقلاب. جهاددانشگاهی اثبات شده است و احتیاج به توضیح هم ندارد. ما هم در جهاد سازندگی برابر آن چیزی که مقام عظمای ولایت از ما مطالبه دارند به نسل انقلابی جدید و نوین می‌پردازیم و ادعا نداریم که به تربیت می‌پردازیم.

وی با تاکید بر لزوم قرارگیری در کنار مجموعه‌هایی مانند جهاددانشگاهی برای تأمین عقبه علمی پژوهشی طرح‌ها و پروژه‌های سازندگی، گفت: محور دیگر ذیل برنامه همکاری با جهاددانشگاهی، محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف کشور است و در واقع آمایش و مطالعات تطبیقی برای پایدارسازی مردم در روستاها و مناطق کشور با رویکرد اشتغال‌زایی در دستور کار این همکاری قرار گیرد. در زمینه اقدامات فناورانه انسانی و توسعه اشتغال در حوزه‌هایی که مردم احساس نیاز می‌کنند، کار علمی و پژوهشی انجام نشده، اما با همکاری با جهاددانشگاهی می‌توان به این عرصه ورود کرد. امید است این تفاهم‌نامه فتح بابی برای توسعه عقبه علمی پژوهشی فعالیت‌ها و طرح‌های بسیج سازندگی باشد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد