ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
کرونا، تهدیدی برای دولت سوگا و المپیک

کرونا، تهدیدی برای دولت سوگا و المپیک

خبرگزاری تسنیم
عملکرد دولت جدید ژاپن در برابر کنترل شیوع ویروس کرونا به شکلی بوده که باعث افزایش نگرانی در بین مردم این کشور و حتی دنبال کنندگان بازی‌های المپیک شده است.
بین الملل
شناسه خبر : tn.ai
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰:۰۹
۱۰

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، طبق پیش بینی یک موسسه تحقیقاتی کشور ژاپن تا پیش از پایان بازی های المپیک قادر به ایمن سازی گله ای مردم این کشور در برابر ویروس کرونا نخواهد بود.  راسموس بک هانسن، بنیانگذار موسسه تحقیقاتی ایرفینیتی در بریتانیا در گفتگو با رویترز دراین باره گفت: به نظر می رسد ژاپن در این بازی کاملا عقب افتاده است. آنها درحال حاضر در واردات بسیاری از انواع واکسن ها از آمریکا مستقل هستند و درحال حاضر به نظر نمی رسد که آنها قادر به دسترسی مقادیر زیادی از به طور مثال واکسن فایزر باشند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته هانسن ژاپن تا اواسط اکتبر که دو ماه بعد از پایان بازی های تابستانی خواهد بود، قادر به واکسیناسیون 75 درصد از مردم ( مقداری که معیار ایمنی گله ای به شمار می رود) نخواهد بود. این درحالی است که مقامات ژاپن برای خرید 314 میلیون دوز واکسن از شرکتهای فایزر، مدرنا و آسترازنکا برنامه ریزی کرده اند که این میزان بیش از نیاز جمعیت 126 میلیون نفری ژاپن است.

این موضوع امتیاز منفی برای یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن تلقی می شود که متعهد شده تا اواسط 2021 مقادیر کافی واکسن برای توزیع در بین مردم این کشور را فراهم کند. بروز مشکلات در تولید واکسن در شرکتهایی مثل فایزر باعث شده که براوردهای مقامات ژاپنی برای دریافت سفارشات مورد نظر را تحت الشعاع قرار دهد. تارو کونو، مدیر برنامه واکسیناسیون این کشور هفته گذشته اعلام کرد که اولین مرحله واکسیناسیون در فوریه و با تزریق بر روی 10 هزار نفر از کارکنان بخش های درمانی آغاز خواهد شد اما او از هدف تعیین شده قبلی برای دسترسی به واکسن کافی تا ماه ژوئن عقب نشینی کرد.

از سوی دیگر گروهی از محققان ژاپنی می گویند که کمپین «سفر برو» که از ژوئیه سال گذشته آغاز شد ممکن است در مرحله اول خود منجر به گسترش بیشتر ویروس کرونا شده باشد. این گروه تحت رهبری پروفسور نیشی اورا هیروشی استاد دانشگاه کیوتو گزارشی در مجله «پزشکی بالینی» منتشر کرده است. این محققان با بررسی وضعیت حدود 4000 بیمار از 24 استان در بین ماه های مه تا اوت 2020 دریافته اند که تقریبا 20 درصد از این مبتلایان شامل افرادی می شود که یا خود به سفر رفته بودند و یا با چنین کسانی در تماس نزدیک بوده اند.

داده های جمع آوری شده توسط وزارت بهداشت ژاپن نشان می دهد که تعداد افرادی که پس از مثبت شدن آزمایششان برای ویروس کرونا خود را در خانه قرنطینه کرده اند، در سراسر کشور در حال افزایش است. این وزارتخانه می گوید که در روز چهارم نوامبر این تعداد یک هزار و 96 نفر بوده است اما این رقم در روز نهم دسامبر به شش هزار و 429 نفر رسید و با افزایشی شدید در روز ششم ژانویه به 17 هزار و 484 نفر و تا روز چهارشنبه گذشته به 35 هزار و 394 نفر افزایش یافت.

از سوی دیگر کادر پزشکیِ مسئول ارائه خدمات در بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو نیز ممکن است در تدارکات خود با تاخیر روبرو شود چرا که هنوز در 11 استان وضعیت اضطراری ویروس کرونا برقرار است. به گفته منابع آگاه این کارکنان پزشکی قرار است به صورت آنلاین آموزش های ویژه ببینند، اما برای این کار هنوز هیچ هماهنگی صورت نگرفته است. با توجه به مشغله بیمارستان های سراسر ژاپن در مداوای بیماران کرونایی، کادر پزشکی در مورد زمان محدود باقی مانده برای تدارکات و نیاز به تامین تعداد لازم افراد ابراز نگرانی می کنند.

داده های جمع آوری شده توسط وزارت بهداشت ژاپن نشان می دهد که تعداد افرادی که پس از مثبت شدن آزمایششان برای ویروس کرونا خود را در خانه قرنطینه کرده اند، در سراسر کشور در حال افزایش است. این وزارتخانه می گوید که در روز چهارم نوامبر این تعداد یک هزار و 96 نفر بوده است اما این رقم در روز نهم دسامبر به شش هزار و 429 نفر رسید و با افزایشی شدید در روز ششم ژانویه به 17 هزار و 484 نفر و تا روز چهارشنبه گذشته به 35 هزار و 394 نفر افزایش یافت.

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در ژاپن زمزمه هایی درباره احتمال لغو بازی های المپیک را بر سر زبان ها انداخته بود؛ روزنامه تایمز روز پنجشنبه گزارش کرد که دولت ژاپن بطور خصوصی به این نتیجه رسیده است که به دلیل دنیا گیر شدن ویروس کرونا، این بازی ها باید لغو شوند. با اینحال دولت ژاپن گزارش روزنامه تایمز در بریتانیا درباره امکان لغو بازی های المپیک توکیو در تابستان امسال را تکذیب کرده است. در این بیانیه آمده تصمیمات درباره برنامه این رقابت ها و مکان های برگزاری آنها اتخاذ شده است و تمامی طرفین بسختی تلاش می کنند تا این بازی ها با موفقیت برگزار شوند.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد