ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
کاهش ۲۹ درصدی نشست و برخاست پرواز‌ها

کاهش ۲۹ درصدی نشست و برخاست پرواز‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان
در بحث اعزام و پذیرش مسافر ۴۵ درصد و در بحث نشست و برخاست پرواز‌ها ۲۹ درصد نسبت به ۹ ماه سال گذشته کاهش داشته‌ایم.
اقتصادی
شناسه خبر : 7642144
دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲:۰۵
۵

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در آذر ماه ۱۳۹۹ نشست و برخاست  پرواز‌ها ۲۶% نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است. همچنین در بحث اعزام و پذیرش مسافر نیز نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۵۵% کاهش داشته است.

در بحث ارسال و پذیرش بار و پست در آذر ماه امسال  ارسال و پذیرش بار و پست ۴۶% نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است. همچنین در بحث پرواز‌های عبوری هم ۵۰% نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش داشته است.


بیشتر بخوانید


براساس این گزارش طبق آمار‌های ارائه شده در فرودگاه مهرآباد در ۹ ماه امسال میزان نشست و برخاست ۷۲ هزار و ۶۴۴ فروند بود و میزان اعزام و پذیرش مسافر هم ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۳۰۱ نفر بود و در بحث اعزام و پذیرش بار هم ۴۸ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۲۳۶ کیلوگرم بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بحث نشست و برخاست ۲۲ درصد کاهش  و در بحث اعزام و پذیرش مسافر ۲۹ درصد و در بحث پذیرش بار و پست هم ۳۸ درصد کاهش داشته است.

انجام ۲۰۳ هزار ۶۵ سورتی پرواز در ۹ ماه امسال/کاهش ۲۹ درصدی نشست وبرخاست پرواز‌ها

همچنین در فرودگاه مشهد در بحث نشست و برخاست ۱۹ هزار و ۹۵۸  فروند داشته‌ایم  و در بحث اعزام و پذیرش مسافر هم ۲ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۴۳۹ مسافر بوده و در بحث ارسال و پذیرش بار و پست هم ۱۸ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۸۶۷ کیلوگرم بوده است؛ که این میزان آمار در مقایسه با سال گذشته در بحث نشست و برخاست مسافر ۵۸ درصد کاهش و در بحث اعزام و پذیرش مسافر ۶۸ درصد و در بحث ارسال و پذیرش بار هم ۷۲ درصد کاهش داشته است.

 در این بین سه فرودگاه اراک، پارس آباد و مغان در مقایسه با سایر فرودگاه‌های کشور در هر سه بخش بار مسافر و نشست و برخاست رشد ۱۰۰ درصدی داشته‌اند.

این در حالی است که فرودگاه‌های سمنان، همدان، شاهرود، کلاله و زنجان  ۱۰۰ درصد کاهش داشته و در ۹ ماه امسال هیچ نشست و برخاست و هیچ پذیرش بار و مسافری نداشتند و فرودگاه  رفسنجان هم در مقایسه با سایر فرودگاه‌های دیگر کاهش ۷۸ درصدی در بخش نشست و برخاست، کاهش ۸۶ درصدی در بخش مسافر و کاهش ۸۶ درصدی در بخش پذیرش و پست بار داشته است.

انجام ۲۰۳ هزار ۶۵ سورتی پرواز در ۹ ماه امسال/کاهش ۲۹ درصدی نشست وبرخاست پرواز‌ها

 از مجموع ۴۹ فرودگاه کشور در بحث نشست و برخاست ۱۸۰ هزار و ۴۶۷ فروند بوده و در بحث پذیرش و اعزام مسافر هم ۱۶ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۳۰۶  نفر بوده و در بحث پذیر بار و پست هم ۱۲۹ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۷۴۹ کیلوگرم بار در ۹ ماه امسال جابه‌جا شده‌اند که در مقایسه با سال  گذشته ۳۰ درصد در نشست و برخاست و در پذیرش مسافر هم ۴۷ درصد کاهش و در بحث پذیرش بار هم ۴۹ درصد کاهش داشته است.

براساس این گزارش  در ۹ ماهه سال ۹۸ تعداد اعزام پذیرش مسافر از فرودگاه‌های کشور ۳۳ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۵۹۲ نفر بودند که نشان دهنده کاهش ۴۵ درصدی مسافر هوایی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

همچنین در حالی که در ۹ ماهه سال گذشته فرودگاه‌های سمنان، همدان، شاهرود، کلاله و زنجان اقدام به پذیرش مسافر و انجام پرواز‌های داخلی و بین المللی کرده بودند. امسال فرودگاه‌های مذکور هیچ گونه تردد مسافر نداشته‌اند. این در حالی است که سال گذشته فرودگاه اراک هیچ پروازی نداشت، ولی در ۹ ماهه امسال ۶۴ سورتی پرواز و تردد ۴ هزار و ۷۲۵ مسافر را به ثبت رسانده است.

رتبه نخست نشست و برخاست هواپیما‌ها امسال  با ۷۲ هزار و ۶۴۴ پرواز به مهرآباد اختصاص داشت. همچنین این فرودگاه در ۹ ماهه امسال نسبت به اعزام پذیرش ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۳۰۱ مسافر هوایی اقدام کرده است.

فرودگاه‌های ابوموسی، ایرانشهر، اردبیل و طبس ۴ فرودگاهی هستند که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته با رشد مسافر روبه رو شده‌اند که در این میان ایرانشهر با رشد ۴۳ درصدی بیشترین افزایش مسافر در ۹ ماهه امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد