ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
نوسان عجیب در بازار طلا/چرا سکه به کانال ١٠ میلیون تومان برگشت؟

نوسان عجیب در بازار طلا/چرا سکه به کانال ١٠ میلیون تومان برگشت؟

آفتاب
برخلاف روز گذشته که سکه به کانال ۹ میلیون تومان بازگشت، در آخرین روز دی ماه ناگهان ورق برگشت و سکه امامی رکورد قیمت حدود ۱۰ میلیون و ۱۳۰هزار تومان را ثبت کرد.
اقتصادی
شناسه خبر : 691344
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰:۳۳
۸
آفتاب‌‌نیوز :

این در حالی است که نرخ ارز در بازار روند نزولی خود را حفظ کرده اما نوسانات افزایشی انس جهانی بر بازار فلزات گرانبهای داخلی تاثیرگذاشت و سبب شد تا باردیگر سکه به کانال ۱۰ میلیون تومان صعود کند.

افزایش قیمت طلا و سکه تحت تاثیر تقاضا در بازار سکه و یا عدم توازن عرضه به نسبت تقاضا ممکن است اتفاق بیافتد

تاثیر تقاضا و انس جهانی بر نرخ سکه و طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره چرایی افزایش نرخ سکه و طلا در بازار با وجود کاهش نرخ ارز به خبرآنلاین گفت: قیمت طلا و سکه بستگی به انس جهانی و همچنین نرخ ارز در بازار داخلی دارد، در مورد قیمت سکه آن میزان کاهش که مورد انتظار بود ، ممکن است ایجاد نشده باشد که باید به مساله تقاضا در بازار سکه و یا عدم توازن عرضه به نسبت تقاضا اشاره کرد.

ابراهیم محمدولی افزود: این روزها روند نرخ‌ انس جهانی و همچنین قیمت ها در بازار ارز داخلی کاهشی است که طبیعتا سبب شده تا قیمت طلا نیز روند کاهشی داشته باشد.وی تاکید کرد: تا زمانی که بازار ارز ثبات اصلی خود را پیدا کند این روند ادامه دار خواهد بود.

وی عنوان کرد: باید گفت تقاضا تا حدودی می تواند بر روی قیمت سکه در بازار موثر باشد البته باید توجه داشت این مساله نمی تواند موجب نوسانات التهاب آور در بازار شود.

عبور سکه از مرز ۱۰ میلیون تومان

محمدولی در مورد میزان افزایش نرخ‌ها در بازار سکه و طلا بیان کرد: روز گذشته هر مثقال طلای آبشده ۱۸ عیار تا مرز ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان کاهش یافت اما امروز مرز ۴ میلیون را شکست و به ۴ میلیون و ۷۵ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: دیروز هر گرم طلای ۱۸ عیار تا حدود ۹۱۵ تا ۹۲۰ تومان کاهش یافت اما امروز به ۹۴۰ هزار تومان رسید.

افزایش تقاضا برای فروش سکه و طلا در شرایط فعلی، امری طبیعی است

وی تصریح کرد: قیمت هر قطعه سکه طرح جدید روز گذشته ۹ میلیون و ۹۵۰ تا ۹ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان کاهش یافت که امروز به ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید و نرخ سکه طرح قدیم که به ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.این فعال بازار طلا و جواهر گفت: قیمت نیم سکه تقریبا تغییر چندانی نداشته و امروز به ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ربع سکه نیز ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره میزان حباب سکه در بازار توضیح داد: متاسفانه امروز حباب قیمتی زیاد است به طوری که فاصله میان نرخ طلا و سکه حدود ۷۰۰ هزار تومان حباب دارد.

افزایش تمایل برای فروش سکه و طلا

این فعال بازار طلا و جواهر درباره افزایش میزان فروش سکه و طلا از سوی مردم گفت: حدود یک سال قبل تقاضا برای خرید طلا از سوی مردم و کسانی که پول در اختیار داشتند، وجود داشت و این تقاضا به سمت خرید طلای آبشده و خام بود اکنون که نوسانات شدت گرفته و قیمت ها کاهشی شده است، انتظار می رفت بخشی از کسانی که آن زمان طلا خریداری کرده اند برای جلوگیری از ضرر و زیان و حفظ سرمایه و پول به دنبال فروش این فلز گرانبها باشند و تبدیل به نقدینگی کنند.

محمدولی عنوان کرد: در این شرایط امری طبیعی محسوب می شود زیرا آن زمان تقاضا به سمت خرید طلای آبشده بود و اکنون به سمت و سوی فروش رفته اند زیرا احتمال می دهند قیمت طلا پایین تر آید.

میزان ضرر و زیان سرمایه‌گذاری بر روی مصنوعات طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره خرید مصنوعات طلا در شرایط فعلی اظهار کرد: کسانی که پول داشته و قصد خرید دارند در اصل نیازی به توصیه ما ندارند اما هر کس و هر زمان که نیاز داشته باشد می تواند نسبت به خرید مصنوعات طلا اقدام کند و هم به عنوان زینت استفاده شود و هم در صورت لزوم در درازمدت، ضرر و زیان فراوانی شامل این مصنوعات نمی شود.وی ادامه داد: تجربه نشان داده مصنوعات طلا در سال‌های گذشته و از زمان های دور اگر طلایی خریداری شده، افراد می توانند به قیمت روز به فروش برسانند و به حتم سود عاید فروشنده می شود.

محمدولی خاطر نشان کرد: تجربه به بنده نشان داده که مصنوعات طلا با توجه به استفاده خانواده به عنوان زینت هیچ زمانی شامل ضرر و زیان نخواهد شد.

لزوم ادامه مبارزه با معاملات کاغذی بازار سکه و طلا

وی درباره وضعیت شکننده بازار سکه و طلا برای دلالان و کسانی که معاملات کاغذی می کردند، توضیح داد: خوشبختانه معاملات کاغذی با کمک نیروی انتظامی و سایر سازمان ها مرتبط جمع آوری شده و امیدواریم به همین شکل این مسیر ادامه یابد و هم اتحادیه و هم این نهادها با همکاری یکدیگر شرایطی را فراهم کنند تا دوباره شاهد انجام معاملات کاغذی در بازار نباشیم؛ معاملات کاغذی حتما یک طرف معامله را دچار مشکل می کند زیرا جنسی که خرید و فروش می شود و معامله ای که انجام می شود در اصطلاح روی هواست و طلای واقعی وجود ندارد از این بابت این‌گونه معاملات آزاردهنده محسوب می شوند و دین و شرع ما نیز با آن مخالف هستند.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد