ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
صباغ: در کنار ملت فلسطین هستیم/ هنیه: گزینه موثر مقاومت است

صباغ: در کنار ملت فلسطین هستیم/ هنیه: گزینه موثر مقاومت است

خبرگزاری مهر
شرکت کنندگان در نشست مجازی مجالس کشورهای حامی فلسطین بر حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و موثر بودن گزینه مقاومت در برابر اشغالگران تاکید کردند.
بین الملل
شناسه خبر : 0
دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲:۱۷
۶

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، زیاد نخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز دوشنبه در نشست مجازی مجالس کشورهای حامی فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی نمی تواند که شروط خود را دیکته کند و مقاومت فلسطین معادله جدیدی از طریق پایدااری در غزه تحمیل کرد.

وی افزود: ملت فلسطین به سران شکست خورده ای که شعارهای توخالی مید هند تن نخواهد داد. ما باید برنامه روشنی برای مقابله با معاملاتی که هدفش نابودی حقوق فلسطین است، داشته باشیم. ما در مقاومت فلسطین به دنبال این هستیم که پرچم تا آزادی قدس اشغالی برافراشته بماند. امروز ۱۲ سال است که از سالروز تجاوز رژیم صهیونیستی به نواز غزه می‌گذرد، یعنی اولین تجاوز از زمان عقب نشینی دشمن از نوار غزه در سال ۲۰۰۵، تجاوزی که همه چیز را در نوار غزه مورد هدف قرار داد از جمله غیرنظامیان و زیربناهای اجتماعی و در اثر این تجاوز بیش از ۱۴۰۰ شهید جان خود را از دست دادند که بیشترشان از زنان و کودکان بودند. در این حمله خانه‌های غیرنظامیان و مراکز دینی، مدارس و بیمارستان‌ها را هدف قرار داد و در این حمله که بیش از ۲۰ روز به طول انجامید، از سلاح‌هایی استفاده شد که در جامعه بین الملل ممنوع هستند.

نخاله تصریح کرد: نیروهای مقاومت با تمامی قوا و با تمامی آن‌چه از امکانات حداقلی در آن زمان در اختیار داشتند، به دفاع از مردم فلسطین پرداختند و دشمن را وادار به عقب نشینی از نقاط و محورهایی کردند که بدون هیچ قید و شرطی در آنجا نفوذ کرده بود.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی افزود: از آن زمان تاکنون دشمن صهیونیستی از هیچ‌یک از شکل‌های تجاوز اعم از محاصره اقتصادی، بمباران و تخریب دست برنداشته و در سال ۲۰۱۲ این رژیم حمله دیگری به نواز غزه داشت و نیروهای مقاومت این بار و بخصوص با تجهیزات نظامی مهمی که در اختیار داشت، به طور گسترده‌تری ایستادگی کرده و با این امکانات توانستند تعداد زیادی از شهرهای صهیونیستی و در رأس آن پایتخت این رژیم را مورد هدف قرار دهند.

وی ادامه داد: این اتفاق دشمن را غافلگیر کرد و مجبور شد مدت زمان تجاوز خود را کوتاه کند، پس از آن نیروهای مقاومت تحرکات متعددی در زمینه تمرین و تجهیز به سلاح داشتند تا توان مقابله با هر گونه تجاوز جدید را داشته باشند و این مساله خود را در حمله ۲۰۱۴ که بیش از ۵۰ روز به طول انجامید، خود را به خوبی نشان داد، چون نیروهای متجاوز صهیونیست نتوانستند بر مردم فلسطین و نیروهای مقاومت آن چیره شوند، دشمن مجبور شد بار دیگر آتش بس را بدون هیچ شرطی بپذیرد.

نخاله گفت: به رغم این جنگ‌های بزرگ و جنگ‌های متعدد مابین آنها، دشمن صهیونیستی نتوانست شروط خود را به مقاومت تحمیل کند و نیروهای مقاومت به پیشرفت تجهیزات خود با کمک جمهوری اسلامی، ادامه دادند تا اینکه امروز توانستند نوعی تقابل ترس را در مقابل دشمن ایجاد کنند، به طوری که امروز دشمن از نوار غزه کوچک و مورد محاصره با نام جبهه جنوبی یاد می‌کند چون نوار غزه در کنار نیروهای مقاومت در منطقه تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: به رغم ایستادگی و مقاومت شجاعانه مردم فلسطین، آمریکا توانست خلل بزرگی در صف کشورهای عربی ایجاد کند و برنامه عادی سازی روابط را که شمار زیادی از کشورهای عربی برای تلاش جهت محاصره مقاومت در منطقه در آن شرکت کردند، راه بیندازد و با این کار دست آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای تغییر جغرافیا و ترسیم آینده منطقه باز گذاشتند.

وی ادامه داد: مهمترین اقدام در این راستا به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود ولی به رغم آنچه رخ داده، همچنان اطمینان داریم که ملت‌های عربی و اسلامی که تاکنون بیش از یک قرن فداکاری‌های زیادی به خاطر فلسطین و قدس انجام داده اند، درک می‌کنند که اتفاقات امروز توطئه‌ای علیه دین و تاریخ و فداکاری‌هایشان بوده و مردم فلسطین که تاکنون فداکاری های بزرگی کرده‌اند، هرگز تسلیم خواسته‌های حکام و رهبران شکست خورده‌ای نخواهند شد که با شعارهای بیشمار درون تهی خود در نهایت به بهانه واقع گرایی تسلیم دشمن شده‌اند دعوت آنها به زندگی مسالمت آمیز و عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها به معنی تسلیم جهان عرب و اسلام در مقابل حقیقت وجود رژیم صهیونیستی است و گویی یک مساله تبلیغی است که راهی برای حل آن وجود ندارد.

نخاله تاکید کرد: آنها به هر کس که عرب یا مسلمان بود، شلیک می‌کردند. امروز ضعف‌های ننگین آنان آشکار شده و به دروغ در محضر خدا دعا می‌کنند که دین و مقدساتشان را حفظ کند، اما خود چشم‌هایشان را به روی آنچه در فلسطین و قدس در جریان است می‌بندند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: امروز و بعد از فشارهای زیاد و مستمر، ملت فلسطین ظرف چند ماه آینده و به امید دست یافتن به دولتی رسمی و مورد تایید مراجع بین المللی به استقبال انتخابات می‌رود و دنبال پیگیری مذاکراتی است که سال ها مرده است. آنها برای آن برنامه ریزی می‌کنند و ما به عنوان مردم فلسطین و نیروهای مقاومت باید در نهایت آمادگی برای مقابله با موانع و چالش‌ها قرار داشته و همگی با هم برای شکست برنامه‌های آنان کار کنیم و یک برنامه سیاسی مشترک و الزام آور تنظیم کنیم تا با آن به مقابله با چالش‌ها برویم.

وی تصریح کرد: عدم داشتن برنامه سیاسی مشترک واضح و الزام آور به معنای نامشخص بودن دیدگاه‌های سیاسی بوده و موجب ایجاد بحران عدم اعتماد می‌شود که تا این لحظه ما همچنان از آن رنج می‌بریم و این مردم فلسطین هستند که با خون فرزندانشان بهای آن را می‌پردازند. لذا تا زمان تحقق اهداف ملت فلسطین درخصوص بازگشت و آزادسازی قدس به مقاومت ادامه می‌دهیم.

رئیس پارلمان سوریه : موضع فلسطین در سیاست سوریه مانند موضعش درباره جولان است

حموده صباغ رئیس پارلمان سوریه هم در این نشست مجازی گفت: ما در کنار ملت فلسطین که با چالشهایی که اعلامیه بالفور از چند دهه پیش بر آن دیکته کرد، قرار داریم.

وی افزود: علت تحریم ها علیه سوریه، مخالفت با دست برداشتن از سوریه است. موضوع سوریه درقبال فلسطین مانند موضعش در قبال جولان اشغالی است. آرمان فلسطین موضوع محوری برای سوریه است.

وی افزود: ما با ایران در یک جبهه قرار داریم و دشمن ما مشترک، سرنوشتمان مشترک و پیروزی ما مشترک است.

رئیس پارلمان ترکیه: نقشه راه غیرعادلانه درباره فلسطین را نمی پذیریم

 مصطفی شنطوب رئیس پارلمان ترکیه گفت: ما به نقشه راه غیرعادلانه ای که قصد دیکته آن بر فلسطین و مسلمانان دارند، اعتراف نخواهیم کرد. جامعه جهانی در مسیر حمایت از آرمان فلسطین راهش را گم کرده است. ترکیه حامی فلسطین خواهد ماند و با تمام امکانات در کنار ملت فلسطین خواهد ماند.

نبیه بری: لبنان بر بازگشت آوارگان فلسطینی اصرار دارد

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان هم اعلام کرد: لبنان تحت تحریم اعلام نشده به علت پایبندی به اصول و مقاومت حقوق حاکمیتی خود قرار دارد. ما با هرگونه تلاش برای دیکته وطن جایگزین برای فلسطینی ها مخالفیم. ما درباره اوضاع خطرناک غزه که محاصره ظالمانه اوضاع آنرا بغرنج تر کرده است، هشدار می دهیم.

رئیس پارلمان اندونزی: حامی فلسطین هستیم

بوان مهارانی رئیس پارلمان اندونزی هم گفت: ما به حمایت از آرمان فلسطین تا تشکیل کشور مستقل آنها و احقاق حقوق مشروعشان ادامه می دهیم.

معاون رئیس پارلمان عراق: قدس شریف کلید صلح در منطقه است

بشیر حداد معاون رئیس پارلمان عراق هم گفت: قدس شریف کلید صلح در منطقه است. ما امروز به اقدامات عملی و واقعی برای کمک به ملت فلسطین و مقابله با تلاشهای یهودی سازی قدس نیاز داریم. عراق اقدامات اشغالگران علیه غزه و دیگر اقدامات آنرا مورد انزجار قرار می دهد.

معاون رئیس پارلمان یمن: سازشکاران صاحب تصمیم نیستند

عبدالرحمن الجماعی معاون رئیس پارلمان دولت نجات ملی یمن هم اعلام کرد: ما به فلسطینی ها تاکید می کنیم که ملت و دولت یمن از فلسطین دست برنخواهند داشت. صلح واقعی با تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس میسر می شود. سازشکاران در موضوع فلسطین صاحب تصمیم نیستند.

هنیه: گزینه مقاومت تنها راه اخراج اشغالگران است

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس هم گفت: موضوع عجیبی نیست که جمهوری اسلامی ایران میزبان این نشست باشد تا تاکیدی بر آرمان فلسطین باشد. معامله قرن آرمان فلسطین را نشانه گرفته است و پس از معامله قرن و سپس سازش رخ داد.

وی افزود: در برابر این خطر ما باید طرح راهبردی کاملی را مورد تاکید قرار دهیم. باید گزینه مقاومت فعال شود زیرا تنها با مقاومت می توان که اشغالگران را بیرون راند و ما این را در غزه و آزادسازی اسیران آزموده ایم.

هنیه بیان کرد: مقاومت ادامه دارد و ما سلاح، اراده و ملت مقاوم داریم. باید همسویی میان آزادگان دنیا که مخالف اشغالگری و عربده کشی آمریکا هستند، ایجاد شود. دنیا از اشغالگری که نمی تواند داستان خود را نزد دنیا ترویج دهد، به تنگ آمده است.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد