ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
مستند زندگی شهید فخری زاده در رادیو فرهنگ

مستند زندگی شهید فخری زاده در رادیو فرهنگ

باشگاه خبرنگاران جوان
«مستند فرهنگ»، این بار زندگی شهید محسن فخری زاده را روایت می‌کند.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 7583447
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶:۰۷
۵

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه «مستند فرهنگ» امروز با بررسی زندگی و فعالیت‌های شهید محسن فخری زاده بخش‌هایی از خدمات این شهید را معرفی می‌کند. «مستند فرهنگ» برنامه‌ای است که به روایت زندگی و فعالیت‌های چهره‌های اثرگذار تاریخ انقلاب کشورمان اختصاص دارد. این‌برنامه شنبه ۱۵ آذر به زندگی و فعالیت‌های شهید فخری زاده می‌پردازد.

شهید محسن فخری زاده دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی هسته‌ای، از ابتدای روی کار آمدن نظام مقدسِ جمهوری اسلامی و تشکیل سپاه به عضویت این دستگاه در آمد و دارای درجه نظامی سرتیپ پاسدار بود. با تشکیل واحد تحقیقات ویژه اتمی (تیم ۳۲) در سال ۱۹۸۳ در مرکز تحقیقات سپاه پاسداران، فخری زاده در این مرکز فعالیت خود را شروع کرد.

محسن فخری زاده از سال ۱۹۹۲ بعنوان عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه امام حسین سپاه، امکانات این دانشگاه را در جهت تحقیقات هسته‌ای بکار گرفت و سپس رییس دانشگاه صنعتی مالک اشتر شد. وی رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) بود.

نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان قرار دارد. این فهرست از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است.

نام فخری‌زاده تحت عنوان دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC) در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت. او در حالیکه ریاست سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی را برعهده داشت، در ۷ آذر ۱۳۹۹ ترور شد و در پی شدت جراحات به شهادت رسید.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد که وی روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار کرده است.

گفتنی است برنامه مستند فرهنگ با همت گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ ساعت ۲۰:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

بررسی عوامل موثر در مشارکت فرهنگی دانشجویان در رادیو فرهنگ

برنامه «نقد امروز» با موضوع بررسی عوامل موثر در مشارکت فرهنگی دانشجویان موانع این امر از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. «نقد امروز» شنبه ۱۵ آذر ماه در آستانه روز دانشجو به موضوع موانع و عوامل مشارکت فرهنگی دانشجویان می‌پردازد.

یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های توسعۀ فرهنگی، مشارکت فرهنگی است که در سال‌های اخیر بسیار به آن توجه شده است به همین سبب باتوجه به نقش تاثیر گذار دانشجویان در این بخش، در این برنامه با حضور غفاری معاون، فرهنگی وزارت علوم، محسن جهانی معاون فرهنگسازی سازمان بسیج دانشجویی، احمد بخارایی جامعه شناس و علی رضا منادی رییس کمیسیون آموزش تحقیقات وفناوری موضوع عوامل تاثیر گذار در مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های فرهنگی و موانع و دلایل بازدارنده این‌موضوع مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

برنامه «نقد امروز» با محور مطالبه گری در حوزه فرهنگ و پیگیری چگونگی مدیریت فرهنگی کشور به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری شنبه، دوشنبه و پنجشنبه‌ها ساعت ۱۰:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

مستندزندگی شهید فخری زاده در رادیو فرهنگ

 بررسی نقش کتابفروشی ها در ترویج کتابخوانی در رادیو فرهنگ

برنامه «کتاب بان» شنبه ۱۵ آذرماه باموضوع نقش کتابفروشی‌ها در ترویج کتابخوانی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

در برنامه «کتاب بان» که با موضوع ترویج کتابخوانی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود امروز «علی اکبر زین العابدین» درباره نقش کتاب فروشی‌ها در ترویج کتاب خوانی و جذب مروجان کتابخوانی صحبت می‌کند و در این رابطه با شهرام شکوری در خصوص چگونه کتابخوانی در دبستان‌ها رویکرد باشدگفت و‌گو‌می کند. در ادامه نیز سخنان عاطفه اسلام زاده درباره موضوع برنامه پخش می‌شود.

همچنین با توجه به رسالت این برنامه در معرفی چهره‌های مروج کتابخوانی به عنوان الگو برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه و آشنایی شنوندگان با شیوه‌های تبلیغ کتابخوانی این هفته «آمنه کارگر اومالی» مروج مطالعه از «نکا» استان مازندران درباره تجربیات خود در این زمینه سخن می‌گوید.

برنامه «کتاب بان» به تهیه کنندگی فریده گودرزی و با اجرای کارشناسی علی اکبر زین العابدین شنبه هرهفته ساعت ۱۳:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه به همت گروه کتاب رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

مستندزندگی شهید فخری زاده در رادیو فرهنگ

معرفی روستای جندابه استان اصفهان در رادیو فرهنگ

برنامه «آیش» امروز شنوندگان رادیو فرهنگ را بر بال امواج رادیویی به استان اصفهان و روستای «جُندابه» دعوت می‌کند.

مستند «آیش» که به معرفی سبک زندگی مردم روستا‌های ایران می‌پردازد و شنوندگان را با دیدنی‌ها و سبک زندگی در شهر‌های کوچک و روستای‌های ایران آشنا می‌کند شنبه ۱۵ آذرماه به یکی از روستا‌های اصفهان سری می‌زند.

کوه لاچولی از کوه‌های اطراف روستای گنداوه (جندابه) در نزدیکی نائین در استان اصفهان است. ارتفاع این کوه به ۲۴۰۰ متر می‌رسد، اما گنداوه یا همان جندابه کجاست؟

از شهر زیبای اصفهان به سمت نگین کویر شهرستان نایین که حرکت می‌کنیم در کیلومتر ۹۵ پس از پشت سر نهادن شهر تودشک سمت چپ جاده روستایی در دامنه کوه‌های زیبای سنگ زبر و لاچولی می‌بینیم به نام روستای جندابه که با توجه به آسیاب آبی که در آنجا وجود دارد قدمت آن بیش از چهار صد سال تخمین زده شده است.

روستای جندابه از امکانات و خدمات بالایی برخوردار است به طوری که در زمینه خدمات تجاری، اداری، درمانی، مذهبی و صنعتی به ۱۵ روستای تحت حوزه خود خدمات رسانی می‌کند.

مردم روستای جندابه خونگرم و مهمان نوازند و اغلب کارگر و کارمند و به طور کلی زحمتکش هستند.

برنامه «آیش» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی فریده گودرزی، ساعت۱۶:۱۵ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و‌ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز پخش می‌شود.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد