ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
معیشت مردم اولویت اصلی وزارت صمت است/ استفاده از نظرات بخش خصوصی و مجلس در تصمیم‌سازی‌ها

معیشت مردم اولویت اصلی وزارت صمت است/ استفاده از نظرات بخش خصوصی و مجلس در تصمیم‌سازی‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان
رزم‌حسینی با تاکید بر استفاده از نظرات دولت، بخش خصوصی و مجلس در تصمیم‌گیری‌ها، معیشت مردم را اولویت اصلی در شرایط کنونی دانست.
اقتصادی
شناسه خبر : 7581041
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱:۱۸
۱۲

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در نشست ویدئو کنفرانسی با رئیس اتاق بازرگانی ایران، معاونان وزارتخانه، روسای سازمان‌های صمت استانی و اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، تصریح کرد: در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، با جنگ تمام عیار اقتصادی مواجهیم، اما شرایط ما باید به گونه‌ای باشد که در همین وضعیت جنگ اقتصادی با وجود همه محدودیت‌ها و تحریم ها، رشد اقتصادی، صنعتی و همچنین افزایش صادرات را داشته باشیم.

وی معیشت مردم را در این شرایط اولویت اصلی نظام، دولت و وزارت صمت دانست و تصریح کرد: وزارت صمت در شرایط کنونی با تلاش در راستای تامین به موقع کالا‌های مورد نیاز و معیشتی مردم گام برمی‌دارد و در بخش نظارت و کنترل قیمت‌ها نیز تمام تلاش خود را با عزمی راسخ انجام خواهد داد.

وزیر صمت با اشاره به تفویض اختیارات ستاد تنظیم بازار به استانداران برای کنترل و تنظیم بهتر بازار در استان‌های سراسر کشور، بیان کرد: روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانی باید با استانداران خود همکاری و تعامل لازم را داشته باشند، همچنین از ظرفیت شورای استان‌ها تامین برای تنظیم بازار استفاده شود.

تقسیم وظایف میان وزارت جهاد و وزارت کشاورزی برای تأمین بهتر معیشت مردم

رزم حسینی با اشاره به تقسیم وظایف میان وزارت صمت و وزارت جهاد کشاورزی، اضافه کرد: در شرایط کنونی برای تامین بهتر معیشت مردم برخی وظایف وزارت جهاد کشاورزی که به عهده وزارت صمت گذاشته شده بود به آن وزارتخانه بازگشته است، این مورد باید توسط روسای سازمان‌های صمت در استان‌های سراسر کشور به خوبی اطلاع رسانی شود و شفافیت لازم صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اعلام این که معادن حبس شده باید آزاد گردند، گفت: ابلاغ این موضوع به استان‌ها انجام شده است و روسای سازمان‌های صمت استان‌ها مسئول پیگیری این موضوع هستند که این مهم را باید با جدیت دنبال کنند و نتایج حاصل شده را ارایه دهند.

شفافیت و سلامت اقتصادی با سامانه جامع تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه این نشست ویدوکنفرانسی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع تجارت بیان کرد: شفاف سازی و رسیدن به اقتصادی سالم از مزایای این سامانه است، راه اندازی سامانه جامع تجارت رانت خواری و فساد را کم می‌کند؛ کاری که کشور‌های پیشرفته پیش‌تر از ما انجام داده اند و ما هم اکنون در حال انجام دادن آن هستیم.

رزم حسینی با تاکید بر لزوم رعایت سلامت اداری و احترام به ارباب رجوع از روسای سازمان‌های صمت استانی خواست که از ظرفیت کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها استفاده بهینه کنند و همچنین با اتاق‌های بازرگانی در استان خود همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

ابلاغ سیاست‌های جدید صادراتی برای وفور کالا و تامین به موقع مواد اولیه

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های جدید اقتصادی دولت در حوزه صادرات بیان کرد: سیاست دولت وفور کالا و عرضه مناسب همه اقلام می‌باشد، استفاده از ارز متقاضی و همچنین واردات در مقابل صادرات به این مهم می‌انجامد. همچنین با ابلاغ سیاست‌های جدید، تامین مواد اولیه کارخانجات به موقع انجام خواهد شد.

وزیر صمت با اعلام اینکه مسئول تجارت وزارت صمت است، گفت: ابلاغ سیاست‌های جدید سبب رونق خوبی شده است و انشاالله شاهد افزایش صادرات و افزایش تولید در ۶ ماهه دوم سال خواهیم بود.

رزم حسینی همچنین به رشد تولید در لوازم خانگی، فولاد و خودرو اشاره کرد و این رشد تولید را مقدمه‌ای بر رشد تولید در دیگر کالا‌ها با ابلاغ این سیاست‌ها دانست.

مخالف انحصار در حوزه خودروسازی هستیم

وی همچنین درخصوص خودرو بیان کرد: مخالف انحصار در حوزه خودروسازی هستیم، در حوزه خودرو باید رقابت ایجاد شود، مردم شایسته خودروی باکیفیت هستند.

وزیر صمت اضافه کرد: دلالی در حوزه خودرو، فولاد و دیگر کالا‌ها میان تولید کننده و مصرف کننده باید حذف شود و رانت تجمیع شده در این دلالی باید به سمت تولید برود.

رزم حسینی درخصوص تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری نیز گفت: در عرصه تصمیم گیری معتقد هستیم هر سه نهاد بخش خصوصی، دولت و مجلس باید در کنار هم تعامل و هماهنگی داشته باشند و بر همین منوال نیز حرکت خواهیم کرد.

وی همبستگی اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور را با مجموعه وزارت صمت افتخاری برای کشور دانست و گفت: سیاست‌های رانت زدایی و شفاف‌سازی را دنبال می‌کنیم، نمی‌گذاریم فشار‌های دشمنان سبب کوتاه آمدن از مواضع ما بشود و انشاءالله با هماهنگی تعامل و همکاری مجلس، دولت و بخش خصوصی از شرایط سختی که دشمن برای ما به وجود آورده است عبور خواهیم کرد.

وزیر صمت ابلاغ سیاست‌های جدید را تدبیر رئیس‌جمهور نامید و بیان کرد: با بانک مرکزی و وزرای اقتصادی دولت برای عبور از این شرایط همدلی و همکاری داریم.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد