ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
صدای اسلام از آستان حضرت معصومه (س) به تمام دنیا منعکس می‌شود

صدای اسلام از آستان حضرت معصومه (س) به تمام دنیا منعکس می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان
یک کارشناس علوم قرآنی گفت:حضرت معصومه (س) پر فضیلت‌ترین و جلیله‌ترین سیده‌ای است که در بین امام زادگان قرار دارد و امروز می‌بینیم که صدای اسلام از آستان مقدس ایشان به تمام دنیا منعکس می‌شود.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 7573455
پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲:۰۸
۲۶

حجت الاسلام بهاری کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه فرزند حضرت موسی بن جعفر (ع) یکی از امام زادگان بی نظیر و بی بدیلی است که جهان بشریت به خود دیده است.

او درباره فضیلت حضرت معصومه (س) از روایت بزرگانی مطرح می‌کند: مرحوم شیخ عباس قومی، در فضیلت این بانوی مکرمه به روایتی اشاره می‌کند که می‌فرماید: او به عنوان پر فضیلت‌ترین و جلیله‌ترین سیده‌ای است که در بین امام زادگان قرار دارد.

وی افزود: صاحب کتاب شریف (قاموس الرجال) این جمله را مطرح می‌کند که در بین تمام فرزندان موسی بن جعفر نه تنها در بین دختران بلکه در بین پسران به غیر از وجود مبارکه علی بن موسی الرضا (ع)، هیچ فرزندی از بعد شخصیتی، علمی، فقهی و تعبد به وجود مبارکه حضرت معصومه (س) نمی‌رسد.

مقام و منزلت او همین قدر کافی است که در بین راویان شیعه نامش به عنوان (راوی حدیث) است در بین مسائل فقهی و در بین تمامی سوالاتی که مطرح شده است او بالا‌ترین فضیلت‌ها را می‌بینیم که از وجود خودش بروز و ظهور داده است. ایشان زمانی به سوالات مردم در مدینه منوره پاسخ داده اند که پدرشان در آن شهر حاضر نبوده اند.

بهاری با اشاره به سفر حضرت معصومه (س) از وفات آن حضرت بیان کرد: روزی که بنا به اقتضای روزگار برای دیدن برادر عزیزشان بار سفر بستند تا به سمت خراسان بروند؛ در بین راه، در نزدیکی شهر قم دچار صدمه و گرفتاری شدند و کاروان ایشان مورد هجوم قرار گرفتند. در ۲۲ربیع الاول به سمت شهر قم حرکت کردند و در قم ساکن شدند چیزی از عمر مبارک آن حضرت در قم سپری نشد، اواخر عمرشان بود و در دهم ربیع الثانی جان به جان آفرین تسلیم کردند و در این ۱۷ روزی که ساکن قم بودند در منزل موسی بن خضرج مطالبی از او روایت می‌شود که بی نظیر‌ترین مطالب است.

وی ادامه داد: عبادت، بزرگواری، کرامت، لطف و عنایت او در عالی‌ترین درجات در ایشان بروز و ظهور پیدا کرده است و به همین دلیل وجود مبارک امام صادق (ع) فرمود به زودی فرزندی از فرزندان من که دختر و به نام فاطمه است در شهر قم دفن خواهد شد و قم شهر ما و محل زیارت ما اهل بیت خواهد شد و هر کسی که او را زیارت کند اهل بهشت خواهد بود.

این روحانی با اشاره به شفاعت حضرت معصومه (س) در روز قیامت ادامه داد: وجود مبارک حضرت جواد (ع) فرمود هر کسی عمه‌ی مرا در شهر قم زیارت کند پروردگار عالم بهشت را روزی او قرار می‌دهد. کما اینکه روایات متعددی وجود دارد که روز قیامت زمانی که اذن شفاعت داده می‌شود فاطمه معصومه (س) یکی از شفاعت کنندگان قیامت است؛ لذا شفاعت گستره و جمعی دارد و باید این نکته را هم گفت که حضرت معصومه (س) در قم نقطه پرگاری است که در هول او جمعیت کثیری از علما جمع شده اند؛ و این تجمع علما و دانشمندان قدیمی کار را به جایی رسانده است که امروز می‌بینیم صدای اسلام از این شهر مقدس و از آستان حضرت معصومه (س) به تمام دنیا منعکس می‌شود.

او افزود: همچنین در روایات اشاره شده است که اگر قم نبود، که منظور همان حرم حضرت و اتفاقات اطراف حرم است، دین ضائل می‌شد و از بین می‌رفت. معلوم می‌شود که این نبوغی که در اطراف حرم حضرت معصومه (س) به ظهور رسیده است؛ به واسطه وجود مبارک حضرت معصومه می‌باشد لذا این مراکز بزرگ دینی ایجاد و امروز به عنوان یک محوریت در عالم مطرح شده اند و مردمی که در حول این محور جمع شده اند حرف علما و عالمان دینی خود را جامع عمل پوشانده اند که می‌توان به عنوان یکی از آثار گرانبهای وجود حضرت معصومه (س) از آن نام برد.

این عالم دینی از سفارش به خواندن زیارت نامه حضرت بیان کرد: این بانوی مخدره در اوج عبادت و بندگی جان به جان آفرین تسلیم کردند و به دیدار معبود خود شتافتند در حالی که سن ایشان کم بود و به عنوان فرزند موسی بن جعفر روز قیامت هم در عالم آخرت قدرت شفاعت او بی نظیر خواهد بود چنانچه زیارت نامه ایشان نیز مخصوص می‌باشد، زیرا از جانب امام معصوم برای ایشان زیارت نامه گفته شده است لذا زیارت ایشان به شدت سفارش شده است.

بهاری در پایان با اشاره به روایتی از امام صادق از سعادت هم جواران حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد و گفت: امام صادق به اهل ری که به دیدارشان رفته بودند قبل از وفات حضرت معصومه (س) فرمودند: به زیارت او بروید که زیارت او شما را اهل بهشت می‌کند. خوش به سعادت کسانی که در کنار این آستان مقدس قرار می‌گیرند و به او عرض ادب و او را زیارت می‌کنند خوش به حال تمام بانوانی که او را به عنوان یک الگو برای زندگی قرار می‌دهند و از زندگی ایشان درس می‌گیرند همچنین زندگی پاک و بی نظیر برای رفتار خود و سیره فردی و اجتماعی خود انتخاب می‌کنند ان شالله که همه ما در روز قیامت جز شفاعت شدگان آستان مقدس آن حضرت باشیم همان طور که در زیارت نامه او می‌خوانیم که (یا فاطمه ما را شفاعت کن برای بهشت، چرا که تو شانت جایگاه شفاعت و بخشندگی است).

 
انتهای پیام/
 
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد