ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
آمادگی کمیسیون اصل نود برای رسیدگی به شکایات گروه‌های سیاسی و مردمی از روند کاری ۳ قوه

آمادگی کمیسیون اصل نود برای رسیدگی به شکایات گروه‌های سیاسی و مردمی از روند کاری ۳ قوه

خبرگزاری ایلنا
رئیس کمیسیون اصل نود، گفت: طبق قانون اساسی، مجلس وظیفه فرا قوه‌ای دارد که بر طرز کار هر سه قوه بر اساس شکایات وارده دخالت کند، لذا ما آماده هستیم بر طرز کارهای غلط هر سه قوه نظارت کنیم. اگر گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، نهادهای مردمی و آحاد مختلف شکایاتی دارند، مستقیم به کمیسیون اصل نود بفرستند.
سیاسی
شناسه خبر : 987947
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵:۲۵
۹

رئیس کمیسیون اصل نود، گفت: طبق قانون اساسی، مجلس وظیفه فرا قوه‌ای دارد که بر طرز کار هر سه قوه بر اساس شکایات وارده دخالت کند، لذا ما آماده هستیم بر طرز کارهای غلط هر سه قوه نظارت کنیم. اگر گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، نهادهای مردمی و آحاد مختلف شکایاتی دارند، مستقیم به کمیسیون اصل نود بفرستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصرالله پژمان‌فر نماینده حوزه مشهد و کلات در نطق اضطراری میان دستور در جریان جلسه صحن علنی روز چهارشنبه هفتم آبان مجلس شورای اسلامی، در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع)، گفت: همه امت اسلام باید در کنار یکدیگر باشیم و در مقابل تحرکات خصمانه کفار واکنش مشترک داشته باشیم و به صورت یکپارچه رفتار خبیثانه رئیس جمهور فرانسه را در حمایت از اهانت به رسول گرامی اسلام محکوم کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هشتم آبان و سالروز شهادت، شهید محمدحسین فهمیده در پیش است، به همه مسئولین به ویژه مسئولان آموزش و پرورش و والدین محترم تذکر می‌دهم که این بخش شدیدا مورد غفلت واقع شده است و متاسفانه بعد از شیوع کرونا وضعیت بدتر از گذشته نیز شده است.

عضو کمیسیون اصل نود در ادامه با تاکید بر اهمیت رده سنی نوجوانی، اظهار داشت: متاسفانه دولت هیچ دستگاهی را برای نوجوانانی که در مقطع سنی بسیار مهم دانش‌آموزی هستند، پیش‌بینی نکرده است. یک دستگاه مشخص که در حوزه‌های ورزش، هنر، فضای مجازی، موسیقی و غیره به نیازهای این مقطع سنی به صورت ویژه بپردازد.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان، گفت: این موضوع از ابتدای مهر ماه ۱۳۹۹ به اجرا درآمده است و طبق قانون، بازنشستگان باید ۹۰ درصد شاغلان حقوق خود را دریافت کنند اما سازمان بازنشستگی برای این موضوع سقفی پیش بینی کرده و موجب عدم تامین این حقوق برای بازنشسته‌ها شده است.

پژمانفر از ورود رئیس قوه قضاییه حضرت آیت‌الله رئیسی به موضوع ترک فعل که تا به حال از ناحیه دستگاه قضایی جرم محسوب نمی‌شد و ایشان گفتند که ترک فعل از ناحیه کسی که مسئولیت دارد، جرم محسوب می‌شود، تشکر می‌کنم. همچنین اعلام می‌کنم مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا برای وضع قوانین جهت حمایت از این نگاه در اسرع وقت و با اولویت اقدام کند تا تحرک جدی در مسئولین در انجام وظایف ایجاد شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبق قانون اساسی مجلس وظیفه فرا قوه ای دارد که بر طرز کار هر سه قوه بر اساس شکایات وارده دخالت کند، لذا ما آماده هستیم بر طرز کارهای غلط هر سه قوه اگر گروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، نهادهای مردمی و آحاد مختلف شکایاتی دارند، مستقیم به کمیسیون اصل نود بفرستند. تمام توان خود را در انجام وظیفه خواهیم داشت.

وی افزود: در این مدت پرونده‌هایی درباره طرز کار تهیه و توزیع نهاده‌های دامی، فولاد، پتروشیمی، قاچاق، وزارت نفت، بورس، فراکسیون‌های ورزشی و خودروسازان به کمیسیون ارسال شده است.

پژمانفر با بیان اینکه کرونا به تمامی بخش‌های کشور آسیب زده و بسیاری از مشاغل را به تعطیلی کامل رسانده است، گفت: بخش خدمات در کشور بیش از دیگر بخش‌ها آسیب دید و به تبع شهرهایی مثل مشهد که عمده فعالیت آن‌ها بر اساس خدمات است، آسیب های جبران ناپذیری دیده اند. شهری که ۵۲ درصد هتل های کشور را دارد و با تعطیلی ۹ ماهه مواجه شده است بر اساس شواهد در مقابل این مشکلات قد راست نخواهد کرد. لذا لازم است برای این موضوع به صورت ویژه از طرف استاندار پیشنهاداتی آماده و در هیات دولت تدبیر ویژه برای حل مشکلات دیده شود. در صحبتی که با معاون اول رئیس جمهور داشتیم، این موضوع به صورت ویژه مطرح و قرار بر رسیدگی ویژه شده است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ردیف بودجه زیارتی نیز از اموری است که مورد غفلت واقع شده است و امیدواریم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مورد توجه قرار گیرد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد