ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
رسانه ملی از کشاورزان، کشاورزی و منابع طبیعی حمایت می‌کند

رسانه ملی از کشاورزان، کشاورزی و منابع طبیعی حمایت می‌کند

باشگاه خبرنگاران جوان
رئیس رسانه ملی گفت: صداوسیما رسانه‌ای توسعه‌محور است و با تمرکز بر تولید برنامه‌های کشاورزی، از کشاورزان و تولیدات آن‌ها حمایت می‌کند.
فرهنگ و هنر
شناسه خبر : 7540969
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴:۰۶
۶

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عسکری رئیس رسانه ملی  در نشست  با  اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس و معاونان رسانه ملی که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: در شرایطی که دشمن تلاش دارد با تحریم بر کشورمان فشار وارد آورد، کشاورزی یکی از شیوه‌هایی است که می‌تواند سد راه تحریم شود.

وی با تأکید بر اینکه رسانه ملی نگاه ویژه‌ای به کشاورزان و کشاورزی دارد، ادامه داد: در بیشتر برنامه‌های رسانه ملی جوانان را به کشاورزی ترغیب می‌کنیم، زیرا معتقدیم باید زمینه‌ای را برای جوانان فراهم کنیم تا سهمی در افزایش تولیدات کشاورزی داشته باشند.

رئیس رسانه ملی همچنین مجلس یازدهم را مجلسی انقلابی توصیف کرد و گفت: همچون دیگر قوا، به این مجلس چشم امید داریم و امیدواریم طرحی نو براندازد و با رهنمود‌های رهبر انقلاب به بهترین نحو تکلیف خود را به انجام برساند.

وی  با قدردانی از طرح‌ها و پیشنهاد‌هایی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این نشست مطرح کردند، افزود: امیدوارم در کنار هم بتوانیم برای توسعه کشور در بخش کشاورزی تلاش کنیم. صداوسیما رسانه‌ای توسعه‌محور است و برای نمونه در برنامه‌ها و موقعیت‌های مختلف زیبایی‌ها و توانمندی‌های کشور در حوزه کشاورزی را به نمایش گذاشته‌ایم. رسانه ملی بر کشاورزی تمرکز ویژه‌ای دارد و برنامه‌های تولیدی صداوسیما شاهدی بر این مدعاست. نیت رسانه ملی حمایت از کشاورز و تولیدات کشاورزی است.

علی عسکری تأکید بر «افتخارآمیز بودن تولید در بخش کشاورزی و دامداری» را یکی از محور‌های اصلی برنامه‌سازی در رسانه ملی توصیف کرد و گفت: گرچه به نظر من سرعت برنامه‌سازی در این حوزه کافی نبوده، اما گام‌های مثبتی برداشته شده است. ما در برنامه‌سازی برای کشاورزی جدی هستیم و امیدواریم خداوند توفیق دهد تا برنامه‌های بیشتر و بهتری در این بخش تولید شود.

رئیس رسانه ملی بابیان اینکه کشاورزی وابسته به اقلیم هر منطقه است و در هر اقلیم کشور نوع خاصی از کشاورزی پیگیری می‌شود، ادامه داد: هر گوشه از کشور یک فرصت است و باید از آن بهره‌برداری کار کرد؛ فراوانی در کشور ما بی‌نهایت است؛ هیچ جای کره زمین به‌اندازه کشور ما تنوع اقلیمی ندارد و این مزیت کاملاً انحصاری است. باید از این‌ها که برکتی برای ایران است، استفاده کرد.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع امنیت غذایی، بر آمادگی رسانه ملی برای موج‌آفرینی در موضوعات مهم در این خصوص تأکید کرد و افزود: در این قبیل موضوعات باید هماهنگی‌های خوبی صورت گیرد.

رئیس سازمان صدا وسیما ادامه داد: رسانه ملی در همیشه در کنار کشاورزان بوده و برای نمونه در موضوع خودکفایی گندم صداوسیما همراه کشاورزان بوده‌ایم یا در برنامه‌های برون‌مرزی به تبلیغ اقلام کشاورزی تولید داخل می‌پردازیم. ما در کشاورزی رشد داشته‌ایم؛ صداوسیما کاملاً به این موضوع واقف است و برنامه‌های خوبی هم در این زمینه ساخته شده است.

وی از تحریم‌ها علیه کشورمان به‌عنوان یک فرصت یاد کرد و گفت: تحریم‌ها اینک ما را به یک کشور تولیدکننده تبدیل کرده است؛ یادمان نمی‌رود که در رژیم سابق این‌گونه بود که فقط نفت بفروشیم و مصرف‌کننده شویم. به امید خدا، در آینده با تولید داخلی و فروش نفت به یک ابرقدرت در دنیا تبدیل خواهیم شد.

این مقام مسئول در پاسخ به درخواست برای تأسیس شبکه کشاورزی گفت: داشتن شبکه کشاورزی خوب است، اما اشکالاتی هم دارد؛ باید توجه داشت که در حال حاضر همه شبکه‌های ما درباره کشاورزی صحبت می‌کنند. البته باید برنامه‌هایی درباره کشاورزی تولید و بین یک تا دو ساعت در روز پخش شود. شبکه آموزش را برای آموزش کشاورزی در نظر گرفته‌ایم، اما اکنون در شرایط شیوع ویروس کرونا تا حد زیادی به کمک آموزش‌وپرورش آمده است.

وی ادامه داد: ما از هر سوژه‌ای که نمایندگان مجلس ارائه دهند، استقبال و از طریق خبر، اطلاع رسانی می‌کنیم. ما نگاه نو به کشاورزی داریم و شما هم می‌توانید در این حوزه به ما کمک کنید، کار‌های کارشناسی انجام دهید و ما هم با برنامه‌سازی در کنار شما خواهیم بود. برای نمونه، در بحث شکر و روغن، صداوسیما کاملاً در کنار شماست تا به خودکفایی برسیم و دستاورد‌ها به‌درستی به مردم نشان داده شود.

علی عسکری تأکید کرد: ما استعداد و منابع را داریم و باید از این موضوع استفاده کنیم. برای نمونه، ما درزمینهٔ صادرات محصولات کشاورزی تقریباً فلج هستیم، زیرا وابسته به نفت بوده‌ایم و صادرات در این حوزه را بلد نیستیم. برای مثال، درحالی‌که روسیه سالانه حدود ۳۲ میلیارد دلار غذا وارد می‌کند و بار‌ها از ما خواسته که این مواد خوراکی را تأمین کنیم، این کار انجام نشده است.

وی افزود: باید در کار صادرات تخصصی ورود کنیم و برای هر کشوری بخش جداگانه‌ای فعال شود و کار را به دست بگیرد. ما مجلس را انقلابی، با غیرت و باثبات می‌دانیم و در پوشش اخبار آن کوشا هستیم. صداوسیما در برنامه ویژه‌ای به مجلس می‌پردازد و سعی می‌کنیم که بهترین تعامل را با خانه ملت داشته باشیم.

رئیس رسانه ملی همچنین با اشاره به پیشنهادی که در این نشست درباره سیستان و بلوچستان مطرح شد، گفت: اعتقاد شخصی من این است که سیستان و بلوچستان می‌تواند بهشت کشاورزی ایران باشد. برای نمونه، ایرانشهر یکی از شهر‌های زرخیز کشور است. ما تصاویری را در رسانه ملی پخش کرده‌ایم که کسی حتی فکر نمی‌کند مربوط به ایران و سیستان و بلوچستان باشد.

وی ادامه داد: کشاورزان متخصص ما بسیار ثروتمند هستند، چون کشاورزی را بلدند، اما متأسفانه عده‌ای از کشاورزان که بدون علم و آگاهی کشاورزی می‌کنند، بازده خوبی ندارند و اکثراً ضرر می‌کنند؛ باید تعدادی شرکت‌های مشاوره کشاورزی در روستا‌ها وجود داشته باشد و ما هم در معرفی آن‌ها کمک خواهیم کرد.

علی عسکری همچنین بر ضرورت آبیاری نوین در بخش کشور تأکید و با حیاتی توصیف کردن آن برای کشور گفت: اگر آب در بخش کشاورزی هدر نرود، می‌توانیم یکی از کشور‌های ثروتمند باشیم؛ بنابراین باید برنامه‌سازی‌های زیادی در این زمینه انجام شود و تابه‌حال هم برنامه‌های خوبی ساخته شده است.

وی در پایان تأکید کرد: صداوسیما در بخش محیط‌زیست در کنار نمایندگانی که در این بخش فعال هستند، خواهد بود و ما هم مانند شما در این بخش دغدغه‌مند هستیم. ما هم مصر به پیگیری افزایش بهره‌وری و کاهش و حذف ضایعات در کشاورزی هستیم.

رسانه ملی پای‌کار کشاورزان
در این نشست، سیدجواد ساداتی‌نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی هم با قدردانی از حمایت رسانه ملی از کشاورزان گفت: رسانه ملی به رسیدن نمایندگان به هدف خود سرعت می‌دهد.

ساداتی نژاد با بیان برخی مشکلات در حوزه تولیدات کشاورزی ادامه داد: اگر حجم سرمایه‌گذاری که در صنعت شده است، در کشاورزی می‌شد، امروز تحریم‌ها بر کشور اثر نداشت.

وی بر نقش آموزشی و اطلاع‌رسانی رسانه ملی تأکید کرد و گفت: برای نمونه، عادت‌های خوراکی مردم قابل‌تغییر است یا می‌توان از طریق رسانه ملی به مردم آموزش داد که بهترین مرغ برای مصرف، باید وزنی بین ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ گرم داشته باشد؛ یا در خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی امکان مناسبی برای تولید موز وجود دارد که می‌تواند باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور شود.

ساداتی نژاد افزود: حدود ۱۳ میلیارد مترمکعب آب در حوزه کشاورزی هدر می‌رود و رسانه ملی می‌تواند به ما کمک کند تا جلوی این هدررفت را بگیریم؛ اگر امکان ایجاد شبکه اختصاصی برای کشاورزی وجود ندارد، پیشنهاد می‌شود بخشی خبری به کشاورزی اختصاص یابد.

در ادامه، دیگر نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در این نشست با ابراز دل‌نگرانی‌ها از کم‌توجهی به این حوزه در کشور، فرمایشات مقام معظم رهبری را مبنی بر نگاه ویژه همه سازمان‌ها به بخش امنیت غذایی مردم مورد تأکید قرار دادند.

نمایندگان با قدردانی از برگزاری این نشست و همفکری، خواستار همراهی بیش‌ازپیش رسانه ملی با کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی‌برای فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در حوزه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شدند.

 

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد