ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
سایت انتخاباتی ترامپ هک شد/ هکرها نقش دولت ترامپ در تولید ویروس کرونا را افشا کردند

سایت انتخاباتی ترامپ هک شد/ هکرها نقش دولت ترامپ در تولید ویروس کرونا را افشا کردند

خبرگزاری آریا
خبرگزاری آریا-هکرها با نفوذی کوتاه مدت به سایت انتخاباتی دونالد ترامپ توانستند کنترل آن را در اختیار بگیرند و طی این مدت تهدید به افشای اسناد طبقه بندی شده کردند.
بین الملل
شناسه خبر : 20201028134436471
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸:۱۴
۷
خبرگزاری آریا-هکرها با نفوذی کوتاه مدت به سایت انتخاباتی دونالد ترامپ توانستند کنترل آن را در اختیار بگیرند و طی این مدت تهدید به افشای اسناد طبقه بندی شده کردند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازانگجت، در شرایطی که کمتر از یک هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، هکرها توانستند نیم ساعتی کنترل سایت DonaldJTrump.com را در اختیار بگیرند.
البته هکرها تنها توانستند به بخش درباره یا About سایت دونالد ترامپ نفوذ کنند و در آن متنی تهدیدآمیز را به نمایش بگذارند. در این پیام اعتبار ترامپ برای ریاست جمهوری زیر سوال رفته و تصریح شده بود که اسرار زیادی از ترامپ و خانواده‌اش در دست است که برخی از آنها نشان می‌دهد دولت ترامپ در تولید ویروس کرونا دست داشته است.
در بخش دیگری از پیام هکرها تصریح شده که جهان به اندازه کافی اخبار و پیام‌های جعلی منتشر شده توسط رئیس جمهور آمریکا را دریافت کرده است.
در ادامه این پیام افزوده شده که چند سیستم رایانه‌ای برای دسترسی کامل به ترامپ و نزدیکانش هک شده است. هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

فیس‌بوک ده‌ها حساب کاربری را مسدود کرد
تنها یک هفته قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فیس‌بوک از مسدود کردن حساب‌های کاربری متعدد که قصد داشتند روی افکار عمومی این کشور تأثیر منفی بگذارند، خبر داده است.
به گزارش انگجت، یکی از این حساب‌ها در فیس‌بوک و 22 حساب در اینستاگرام مربوط به مکزیک و ونزوئلا اعلام شده‌اند و فیس‌بوک ادعا کرده که این حساب‌ها مطالبی را به انگلیسی و اسپانیایی در مورد وقایع و رویدادهای سیاسی آمریکا با هدف دستکاری افکار عمومی منتشر می‌کردند.
فیس‌بوک افزوده که 12 حساب کاربری و 6 صفحه دیگر در فیس‌بوک و نیز 11 حساب کاربری در اینستاگرام را نیز به همین علت مسدود کرده است.
ناتانیل گلیشر رئیس واحد سیاست گذاری امنیتی فیس‌بوک تلاش‌های انجام شده در این زمینه را محدود و ناموثر دانسته و هدف از این اقدامات را ایجاد بی اعتمادی و تفرقه دانسته است.
برخی سیاستمداران جمهوری خواه آمریکایی و در رأس آنها ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا بارها فیس‌بوک، توئیتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی این کشور را به اهمال در برخورد با حساب‌های کاربری که قصد دارند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کنند، متهم کرده‌اند. با این حال مدیران شبکه‌های اجتماعی یادشده این اتهامات را رد کرده‌اند.

پیش‌بینی رویترز از تشکیک در نتایج انتخاباتی و اعتراضات آمریکا
نتایج یک نظرسنجی حاکی از آن است که بیش از 40 درصد از طرفداران هر یک از احزاب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا، زیر بار شکست نامزد مورد علاقه خود نخواهند رفت.
 نتیجه نظرسنجی که به طور مشترک از سوی «رویترز» و مرکز سنجش افکار عمومی «ایپسوس» انجام شد؛ حاکی از آن است که در اردوگاه جمهوریخواهان و دموکرات‌ها، از هر 10 حامی انتخاباتی دونالد ترامپ و جو بایدن، چهار تن از آنها در صورت ناکامی نامزد مورد علاقه خود، حاضر به پذیرش نتیجه انتخاباتی نخواهند بود.
طبق این نظرسنجی، 43 درصد از حامیان بایدن، زیر بار پیروزی ترامپ نخواهند رفت و در مقابل، 41 درصد از آمریکایی‌هایی که خواهان تمدید دوره زمامداری ترامپ هستند؛ پیروزی بایدن را نخواهند پذیرفت.
در این میان، 22 درصد از حامیان بایدن و 16 درصد از حامیان ترامپ از تمایل برای حضور در اعتراضات خیابانی در صورت عدم توفیق نامزد مورد علاقه‌شان خبر دادند.
 این آمار و ارقام در حالی ارائه می‌شود که ترامپ با انتقاد از روند رای‌گیری پُستی که به کند شدن شمارش آراء انتخاباتی منجر خواهد شد، از احتمال بروز تقلب در این دور از انتخابات آمریکا سخن گفته است.
از سوی دیگر، احتمال بروز ناآرامی‌های پساانتخاباتی نیز مطرح شده که می‌تواند تحت تاثیر نفوذ گروه‌های راست یا چپ افراطی، به خشونت کشیده شود.
اما نکته جالب درباره نظرسنجی رویترز آن است که به‌رغم گمانه‌زنی‌های قبلی، تمایل طرفداران نامزد دموکرات برای حضور در اعتراضات خیابانی، 6 درصد بیشتر است.

بازی انتخاباتی ترامپ با بازنشستگان
چند روز مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سوم نوامبر، دونالد ترامپ با صدور فرمانی خواسته تا طرح قطع حقوق بازنشستگی برخی از بازنشستگان واحد سابق قطعه‌سازی شرکت جنرال‌موتورز مورد تجدید‌نظر قرار بگیرد.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، رویترز گزارش داد که چند روز مانده تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سوم نوامبر، دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا با صدور فرمانی خواسته است تا طرح قطع حقوق بازنشستگی برخی از بازنشستگان واحد سابق قطعه‌سازی شرکت جنرال‌موتورز مورد تجدید‌نظر قرار بگیرد.
این در حالی است که ترامپ در تلاش است پایگاه رای خود را در میان کارگران یقه آبی خودروسازی در ایالت میشیگان آمریکا تقویت کند.
در نامه‌ای که توسط کاخ‌سفید منتشر شد، ترامپ به وزرای خزانه‌داری، بازرگانی و کار دستور داده تا طی 90 روز به موضوع قطع حقوق بازنشستگی کارکنان شرکت دلفی که عضو اتحادیه کارگری نیستند، بپردازند. این طرح حدود 20 هزار نفر را شامل می‌شود؛ از جمله پنج هزار نفر در ایالت اوهایو که برای پیروزی کاندیداهای ریاست‌جمهوری آمریکا در انتخابات نوامبر یک میدان نبرد مهم به حساب می‌آید.
البته، در این متن هیچ‌گونه اشاره‌ای به جزئیات برنامه مشخص برای عملی کردن این اقدام دیده نمی‌شود

تنها 10درصد شهروندان آلمانی خواهان پیروزی مجدد ترامپ هستند
نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اگر آلمانی‌ها حق شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را داشتند تنها 10 درصد به ترامپ رأی می‌دادند و 56درصد رقیب دموکرات وی جو بایدن را انتخاب می‌کردند.
به گزارش روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که اگر آلمانی ها می توانستند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشارکت کنند رای آن ها کاملا مشخص بود.
بر این اساس، تنها 10 درصد شهروندان آلمانی ترامپ را انتخاب می کردند و 56 درصد به رقیب دموکرات وی جو بایدن رای می دادند. 26 درصد هم به هیچ یک از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای نمی دادند.
این نظرسنجی به سفارش خبرگزاری آلمان و توسط انستیتو یوگو انجام شده است. بر این اساس اکثر طرفداران همه احزاب پارلمانی آلمان به استثناء حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" حامی پیروزی بایدن هستند. تنها در بین طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان تعداد حامیان ترامپ بیشتر از حامیان بایدن است.
بیشترین حمایت از بایدن در بین طرفداران حزب سوسیال دموکرات با 75 درصد وجود دارد و در بین طرفداران این حزب تنها 3 درصد از ترامپ حمایت می کنند. طرفداران حزب سبز هم 72 درصد حامی بایدن و تنها 3 درصد حامی ترامپ هستند. در بین طرفداران احزاب متحد مسیحی هم 72 درصد طرفدار بایدن و 3 درصد طرفدار ترامپ هستند. در بین طرفداران چپ ها این نسبت 67 در برابر 5 و در بین طرفداران حزب لیبرال دموکرات هم 59 در برابر 14 است.
در این نظرسنجی شهروندان آلمانی در پاسخ به این پرسش که چه کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد شد 44 درصد اعتقاد داشتند که بایدن رئیس جمهور آینده آمریکا خواهد شد و 25 درصد هم بر این باور بودند که ترامپ در این انتخابات پیروز خواهد شد و 31 درصد هم گفتند اطلاعی در این باره ندارند.
نظرسنجی دیگری که توسط موسسه برتلزمن در بین 27 کشور اروپایی انجام شده است نشان می دهد که تنها 10 درصد شهروندان اروپایی در صورت داشتن حق شرکت در انتخابات آمریکا به ترامپ رای می دادند و 56 درصد بایدن را انتخاب می کردند.
البته در بین همه کشورهای اروپایی وضعیت این طور نبود و در لهستان حامیان ترامپ با 38 در برابر 30 درصد بیشتر بودند.
این نظرسنجی همچنین از اعتماد پایین شهروندان اروپایی به دموکراسی آمریکا خبر می دهد. بر این اساس 52 درصد شهروندان اروپایی از اختلال در دموکراسی آمریکا سخن گفته‌اند و در آلمان افرادی که این نظر را داشتند 61 درصد بودند.

نماینده آمریکایی: دیپلمات‌ های ایران را بیرون کنید
یک قانونگذار آمریکایی با متهم کردن ایران به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری کشورش خواستار ابطال روادید دیپلمات‌های ایران در سازمان ملل متحد شد
یک نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ابطال روادید دیپلمات‌های ایران در سازمان ملل متحد شده است.
«لی زلدین»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس‌نیوز ادعای دخالت ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تکرار کرد و گفت ایالات متحده باید هم در عمل و هم در گفتار به آن واکنش «قدرتمندانه» نشان دهد.
زلدین که عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان است گفته ایالات متحده باید به روش‌هایی اعم از حملات سایبری تهاجمی، اعمال تحریم‌های جدید یا لغو روادید دیپلمات‌های ایران به این ادعاها پاسخ دهد.
زلدین در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت: «آنها درخاک ما هستند باید به قوانین ما احترام بگذارند و وقتی این قوانین را آزمایش می‌کنند باید تبعاتش را ببینند تا آن را متوقف کنند
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد