ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
شمارش آرا تا سه روز بعد از انتخابات آمريکا

شمارش آرا تا سه روز بعد از انتخابات آمريکا

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- در اوج اختلافات در آمريکا بر سر انتخابات پستي، دادگاه فدرال در ايالت پنسيلوانيا طي حکمي، اجازه داد شمارش آراي پستي تا سه روز بعد از روز انتخابات، انجام گيرد.
بین الملل
شناسه خبر : 20201020124359316
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵:۴۳
۱
خبرگزاری آریا- در اوج اختلافات در آمریکا بر سر انتخابات پستی، دادگاه فدرال در ایالت پنسیلوانیا طی حکمی، اجازه داد شمارش آرای پستی تا سه روز بعد از روز انتخابات، انجام گیرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، دادگاه فدرال در ایالت پنسیلوانیای آمریکا در حکمی، درخواست جمهوریخواهان را رد کرد و به ایالت پنسیلوانیا اجازه داد تا حداکثر سه روز بعد از روز انتخابات که امسال، سوم نوامبر خواهد بود، نامه‌های ارسالی از سوی رای دهندگان به حوزه‌های رای گیری را دریافت و شمارش کنند؛ با این تصمیم، تعداد بیشتری از آرای پستی در ایالت پنسیلوانیا شمارش خواهد شد.
این دادگاه افزود: مسئولان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالت پنسیلوانیا می‌توانند آرایی را که پس از مهلت رای گیری دریافت می‌شود، محاسبه کنند.
گفتنی است جمهوریخواهان در ایالت پنسیلوانیا به محاسبه آرایی که با تاخیر به مراکز شمارش آرا می‌رسد، اعتراض کرده بودند.
این حکم از آن جهت حائز اهمیت فراوان است که پیش بینی می‌شود آرای پستی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری آمریکا با شکستن رکورد‌های قبلی، به چند ده میلیون عدد برسد.
دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا و نامزد حزب جمهوریخواه در ماه‌های اخیر به کرات، برگزاری انتخابات به شیوه پستی را بزرگترین تقلب و دستکاری در تاریخ انتخابات این کشور عنوان کرده است. وی حتی مدعی شده است که در انتخابات ریاست جمهوری شکست نخواهد خورد مگر این که دموکرات‌ها با گسترش شیوه انتخابات پستی، در انتخابات تقلب کنند.
البته برگزاری انتخابات زودهنگام و ارسال آرای پستی در امریکا سابقه طولانی دارد و در دوره‌های قبل به کرات مورد استفاده رای دهندگان قرار گرفته بود. اما در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمایل رای دهندگان برای شرکت در انتخابات زودهنگام و ارسال آرا از طریق پست به مراتب بیشتر شده است.
دموکرات ها، نگرانی ترامپ از شکست در انتخابات در صورت افزایش مشارکت عمومی در انتخابات را علت حملات لفظی وی به شیوه انتخابات پستی عنوان کرده اند.
آمار‌ها نشان می‌دهد که بیش از 53 درصد از 30 میلیون رای دهندگان انتخابات زودهنگام یا پستی، دموکرات بوده اند درحالی که حدود 25 درصد از آنان، خود را جمهوریخواه معرفی کرده اند. با توجه به چنین فضایی، جمهوریخواهان بویژه در ایالت‌های حساسی همچون پنسیلوانیا تلاش کردند از گسترش انتخابات پستی بکاهند یا این که حداقل، دریافت نامه و شمارش آرا را به روز انتخابات محدود سازند.
با این حال، حتی دیوان عالی فدرال تحت کنترل قضات محافظه کاران نیز به نفع جمهوریخواهان رای ندادند. با رای دیوان، نه فقط در پنسیلوانیا، بلکه در برخی دیگر از ایالت‌ها نیز شمارش آرای پستی حداقل تا سه روز پس از روز انتخابات ادامه خواهد یافت.
از این رو پیش بینی می‌شود نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا همچون اغلب انتخابات گذشته، در ساعات اولیه پس از پایان رای گیری‌ها در ایالت‌ها مشخص نخواهد شد.
برخی از کارشناسان هشدار داده اند طولانی شدن روند شمارش آرا و اعلام خبر فرد برنده، در فضای به شدت ملتهب کنونی در امریکا، تنش‌های اجتماعی شدیدی را به همراه خواهد آورد. بویژه این که در این دور از رقابت‌ها، هر دو رقیب و ستاد‌های انتخاباتی آنان، صحت و سلامت انتخابات را زیر سوال برده اند.
هر دو نیز مصداق‌هایی از جمله پیدا شدن آرای دوریخته شده در برخی از شهر‌ها و اقدامات ارعاب آمیز برخی از گروه‌های شبه نظامی دست راستی برای ترساندن مردم از حضور در پای صندوق‌های آرا را برای اثبات نظرات خود بیان کرده اند.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد