ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
بروکراسی پیچیده و تمرکزگرا، بیماری مزمن مدیریت شهری تهران

بروکراسی پیچیده و تمرکزگرا، بیماری مزمن مدیریت شهری تهران

باشگاه خبرنگاران جوان
عضو شورای شهر گفت:رویه‌های نامناسب و تمرکزگرایی در انجام امور در سازمان شهرداری تهران مانع تحقق برنامه‌های مدیریت شهری در فرصت باقی‌مانده است.
اجتماعی
شناسه خبر : 7531924
سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱:۳۰
۱۶

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران، در نطق پیش از دستور خود با موضوع ضرورت تفویض اختیارات ستاد شهرداری تهران به صف، گفت: کمتر از یک سال از عمر خدمت مدیریت شهری پنجم باقی مانده و زمان به سرعت برق و باد در حال سپری شدن است. مدیریت شهری پنجم در حالی ماه‌های آخر خدمت خود را سپری می‌کند که در مقایسه با دوره‌های پیشین با مشکلات مالی بسیار و نیز همه گیری کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، اما با همه این دشواری‌ها توانسته در این مدت گفتمان انسان‌محور خود را در اداره شهر تثبیت نماید.

وی ادامه داد: گفتمانی که خود را در رویکرد‌هایی مانند فسادستیزی و رانت‌زدایی و کاهش جدی تأثیرات امضا‌های طلایی، احترام به سرمایه‌های انسانی شهر، تصمیم گیری از مسیر کارشناسی، توجه به حقوق عمومی و توقف شهرفروشی، شفافیت و تقویت نظارت همگانی، صیانت از محیط زیست و باغات شهر، توسعه کمی و کیفی قلمرو‌های عمومی، پیاده محوری، بازآفرینی شهری و نهایتا محله‌محوری متجلی ساخته است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مجددا هشدار می‌دهم که با وجود اراده در مدیریت شهری برای تحقق برنامه، اما در عمل رویه‌های نامناسب موجود و تمرکزگرایی در انجام امور در سازمان شهرداری تهران مانع از تحقق برنامه‌ها در فرصت باقی‌مانده می‌شود، اظهار کرد: همانطور که استحضار دارید یکی از بیماری‌های مزمن مدیریت شهری تهران بلکه کشور ما، بروکراسی پیچیده و تمرکزگرا است که ریشه در عوامل متعدد دارد و تبیین عوامل و ابعاد آن در این فرصت نمی‌گنجد. این تمرکزگرایی گرچه منافعی سیاسی و اتوریته سازمانی برای مدیران ارشد شهرداری به همراه داشته، اما مسلما به زیان مردم شهر است.

سالاری از قول یکی از مدیران شهرداری در هیات تخلفات اداری بیان کرد: در دوره گذشته مدیریت شهری با وجود حجم زیادی از تخلفات طی یک بازه زمانی تنها ۱۷۰ پرونده در تخلفات اداری تشکیل شده است، اما در این دوره در همان بازه زمانی ۱۴۰۰ پرونده در تخلفات اداری در جریان است که اساسا با این رویکرد هیچگونه انگیزه و اراده‌ای برای تعریف پروژه از سوی مدیران شهری باقی نمی‌ماند البته که اصل نظارت درست است.

سالاری تاکید کرد: ضرورت دارد شهرداری تهران با اصلاح رویه‌های اجرایی و مدیریتی خود در راستای تفویض اختیارات به مناطق زمینه تحرک و سرعت‌بخشی به اجرای برنامه اولویت محور به ویژه پروژه‌های کوچک‌مقیاس محله‌ای را فراهم کند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در پایان خطاب به شهردار تهران گفت: عدم تحقق برنامه اولویت محور به هر بهانه‌ای ازجمله کمبود منابع مالی به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و اعتقاد دارم با توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل قابل توجهی که در سطح مناطق و محلات شهر تهران برای تامین منابع و درآمد‌ها با رویکرد شورای پنجم و جنابعالی وجود دارد ما می‌توانیم ۳ تا ۴ هزار پروژه محله‌ای مبتنی بر نیاز واقعی محلات را در همین مدت باقی مانده به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد