ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا؛ الهلال عربستان از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد

با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا؛ الهلال عربستان از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شد

خبرگزاری آریا
خبرگزاری آریا- الهلال عربستان در ادامه مسابقات این فصل آسیا حضور نخواهد داشت.
ورزشی
شناسه خبر : 20200923222850766
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰:۱۳
۴
خبرگزاری آریا- الهلال عربستان در ادامه مسابقات این فصل آسیا حضور نخواهد داشت.
به گزارش آریا، کنفدراسیون فوتبال تصمیم به کنار گذاشتن تیم فوتبال الهلال عربستان از مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا گرفت. تیم الهلال عربستان که به دلیل ابتلای بازیکنانش به ویروس کرونا نتوانست مقابل شباب ‌الاهلی امارات حاضر شود، با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا از این رقابت‌ها کنار گذاشته شد. در همین خصوص AFC اعلام کرد:
تیم فوتبال الهلال عربستان نتوانست 13 بازیکن مورد نیاز خود در دیدار مقابل شباب الاهلی امارات را فراهم کند و مطابق بند 4.3 از قوانین AFC در برگزاری مسابقات فوتبال در شرایط کوید 19، این تیم از مسابقات کنار گذاشته شد. همچنین تمام مسابقات الهلال در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به خاطر حضور فقط 11 بازیکن در بازی برابر شباب الاهلی باطل اعلام می شود و طبق این اعلام رأی، تیم های شباب الاهلی امارات و پاختاکور ازبکستان تیم های صعود کننده از گروه B به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری هستند. علاوه بر این، آیین نامه مسابقات به باشگاه ها این اجازه را داده تا سقف 35 بازیکن را به AFC در لیست خود تحویل دهند اما باشگاه الهلال 30 بازیکن را ثبت کرده که 27 نفر آنها در مسابقات دوحه حضور پیدا کرده اند. همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا در طول برگزاری بازی ها ارتباط خود با باشگاه و فدراسیون فوتبال عربستان سعودی را حفظ کرد و در زمان درست به نگرانی ها و سوالات آنها پاسخ داد.  
بر این اساس تمام نتایجی که الهلال تا اینجا کسب کرده، باطل می شود و پاختاکور ازبکستان و الشباب دوبی به دور بعدی راه پیدا خواهند کرد.
طبق قوانینی که به باشگاه ها ارائه کردیم، هر باشگاهی می‌توانست 35 بازیکن را معرفی کند ولی الهلال تنها 30 بازیکن را معرفی کرد و فقط 27 بازیکن به دوحه وارد شدند.
با این حال برای حمایت از باشگاه الهلال، کنفدراسیون فوتبال آسیا این شرایط را فراهم کرد تا دو دروازه بان به فهرست نفرات تیم اضافه شوند و جایگزین نفرات کرونایی کنند؛ از طرفی هم اتحادیه فوتبال قطر هم برای صدور روادید کارها را تسهیل کرد.
در طی برگزاری مسابقات، کنفدراسیون فوتبال آسیا ارتباط تنگانگی با باشگاه الهلال و فدراسیون فوتبال عربستان داشت و سعی کردیم نیازهای آنها را برآورده کنیم؛ با این وجود فدراسیون فوتبال عربستان و باشگاه الهلال همچنان خواستار تعویق دیدار برابر الشاب الاهلی بودند، ولی در قانون وجود دارد که اگر هر تیمی 13 بازیکن ( به علاوه یک دروازه بان) را به هر دلیلی نداشته باشد، آن باشگاه حق شرکت در مسابقات را نخواهد داشت.
در واقع در این شرایط، این باشگاه است که عدم برگزاری مسابقه شناخته خواهد شد و انصراف داده شده در نظر گرفته می‌شود و تابع قوانین و مقررات برگزاری مسابقات خواهند بود.
البته در شرایط استثنایی و خاص، که زمانبندی دوباره تاثیری در تقویم‌ برگزاری بازی ها نداشته باشد، امکان برگزاری مجدد بازی و تعویق در نظر گرفته شده است ولی در شرایط فعلی، تعویق مسابقات تیم فوتبال الهلال ضرر زیادی به برگزاری مسابقات می‌زد و این مورد توسط کمیته برگزاری مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا پذیرفته نشد.
تیم پزشکی AFC  و مقامات بهداشتی قطر به تمام باشگاه‌های دیگر همچنان این تعهد را می‌دهند که نسبت به بازیکنان و اعضایی که تست مثبت دارند و همینطور سایر اعضای تیم های مختلف، حمایت کاملی را ایجاد کنند.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد