ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
تاريخ دفاع مقدس بايد حفظ شود

تاريخ دفاع مقدس بايد حفظ شود

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- رئيس ستاد کل نيرو‌هاي مسلح از اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و اجتماعي در چهلمين سال دفاع مقدس در سراسر کشور خبر داد.
سیاسی
شناسه خبر : 20200921122004776
دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳:۱۶
۱۹

خبرگزاری آریا- رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی در چهلمین سال دفاع مقدس در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سخنانی در محضر مقام معظم رهبری که به صورت ارتباط تصویری و مجازی در مراسم حاضر هستند، افزود: جمع حاضری که توفیق شرفیابی به محضر عالی را پیدا کرده اند، جمعی از فرماندهان نیرو‌های مسلح، مسئولان کشوری، نمایندگان مجلس، پیشکسوتان جهاد و مقاومت در هشت سال دفاع مقدس و صحنه‌های بی بدیل ایثار و شهادت، فرماندهان و رزمندگان مدافع اهل بیت (ع) هستند.
همچنین خانواده‌های معظم شهیدان و ایثارگران، جانبازان و آزادگان عزیز، بسیجیان عزیز و دلاور، مداحان اهل بیت و فعالین عرصه‌های ادبیات سینما، تئاتر، موسیقی و هنر‌های تجسمی دفاع مقدس در سطح ملی و استانی در سراسر کشور هستند.
وی با بیان این که امروز مفتخریم چهلمین سالگرد دفاع مقدس را که تضمین کننده حیثیت کشور، هویت ملت، امنیت ملی و عزت و شکوه ملت بزرگ ایران اسلامی شد، گرامی بداریم، گفت: وظیفه خود می‌دانیم آن دوران زرین و قطعه نورانی در تاریخ کشور را زنده نگه داریم و پاسداری کنیم.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: مصمم هستیم تاریخ دوران دفاع مقدس را که ذخیره گرانبها برای رشد ملی و پیشرفت کشور، عزت، امنیت، سلامت، استقلال و آزادی نسل فعلی و نسل‌های آینده می‌باشد، حفظ کنیم و از هرگونه تحریف و انحراف مصون بداریم و نگذاریم آن دوران سراسر افتخار به فراموشی سپرده شود.
سرلشکر باقری گزارش عملکرد دستگاه‌های مربوط در حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به این شرح اعلام کرد:

الف- برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس
برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس شامل این موارد است:
1- تهیه و تصویب دستورالعمل گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با شعار " ما قوی هستیم" در هیئت امناء بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ابلاغ به کلیه سازمان‌های لشکری و دستگاه‌های کشور و توجیه فرماندهان و مسئولان در نیرو‌های مسلح و مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی.
2- با تلاش همه مسئولین عزیز در سراسر کشور بحمدلله هم اکنون 505 ستاد کشوری و لشکری و استانی و شهرستانی برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس فعال هستند.
3- از سوم خرداد به مدت 43 هفته تا پایان سال 99 برنامه ریزی شده است تا برنامه‌ها به صورت متنوع و جذاب اجرا گردد.
4- تعداد برنامه‌های اصلی سازمان‌های لشکری و کشوری در مرکز و استان‌های کشور 4 هزار و 688 برنامه و همچنین برنامه‌های سازمان صدا و سیما هم تعداد 21 هزار و 813 برنامه است که در مجموع 26 هزار و 501 برنامه در طول سال 99 ویژه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در حال اجرا در کشور است.

ب- هماهنگی در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس
سرلشکر باقری در ادامه گفت: هماهنگی در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به شرح زیر انجام شده است:
1- جلسه هیئت امناء بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های اسلامی با حضور فرماندهان سازمان‌های نیرو‌های مسلح، وزرا و روسای دستگاه‌های کشوری و عمومی با مسئولیت رئیس ستاد کل برای سیاستگذاری و هماهنگی‌های کلان در سطح کشور به طور سالیانه برگزار می‌شود که بحمدلله تاکنون 11 آیین نامه کلان و اصلی در این جلسات مطرح و تصویب و برای اجرا ابلاغ شده است.
2- برگزاری فصلی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها با مسئولیت استاندار و با حضور نمایندگان، ولی فقیه و مسئولین کشوری و لشکری برای هماهنگی و همکاری‌هایی که در چهار سال گذشته 417 جلسه در استان‌های کشور برگزار شده است.

بازدید 25 میلیون نفر زائر از یادمان‌های دفاع مقدس
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: 25 میلیون نفر زائر از یادمان‌های مختلف دفاع مقدس بازدید کردند.
سردار سرلشکر محمد باقری در آیین تجلیل و تکریم سراسری از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت افزود: با تدوین و تصویب سند راهیان نور کشور و هیئت امنای بنیاد (حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس) و تقسیم کار برای سازمان‌ها و دستگاه اصلی لشکری و کشوری به منظور نهادینه کردن فناوری راهیان نور و توسعه و گسترش آن در سال 96؛ رشد فزاینده آن حاصل شده است.
وی با بیان اینکه حدود 25 میلیون نفر زائر از یادمان‌های مختلف دفاع مقدس بازدید کردند، گفت: ایمنی کاروان‌های راهیان نور مورد تاکید و مطالبه مقام معظم رهبری در دیدار‌های مختلف بوده است که در سرلوحه اقدامات ستاد راهیان نور قرار گرفته و بحمدالله با وجود افزایش زائران و کاروان راهیان نور در طول سال در هفت استان مرزی با تلاش همه دستگاه‌های مرزی و عوامل راهداری و امدادی، آمار تلفات جاده‌ای در سال 97 و 98 به صفر رسیده است.
رییس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: برابر اوامر مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی 96 مبنی بر تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس توفیق یافتیم در سال 96 از 500 نفر از فرماندهان تیپ و همتراز به بالا و سال 97 از تعداد 20 هزار نفر از فرماندهان گردان و همتراز به بالا و سال 98 هم از 200 هزار نفر از فرماندهان گروهان و همتراز تجلیل و تکریم کنیم.
وی گفت: این مهم با هدایت سازمان پیشکسوت جهاد و دفاع مقدس مقدس و همکاری تمامی مقامات لشکری و کشوری و استانداران فرمانداران و ائمه جماعات صورت گرفته است.
سرلشکر باقری افزود: هم اکنون نیز برنامه‌ریزی برای تکریم و تجلیل از یک میلیون نفر از رزمندگان و پیشکسوتان و فرماندهان در سال جاری صورت گرفته است.
وی گفت: ایجاد و راه اندازی 121 کانال و صفحه دفاع مقدس در پیام رسان‌های بومی و غیربومی با بیش از 8 هزار عضو و شناسایی و ارتباط گیری با 15 کانال و صفحه پر مخاطب کانال، حداقل یک میلیون نفر عضو در فضای مجازی با موضوعات دفاع مقدس را پذیرفته است. شناسایی و جمع‌آوری آرشیو علمی 125 میلیون برگ سند دفاع مقدس به همراه ساماندهی 150 هزار ساعت اسناد دیداری و شنیداری دفاع مقدس از جمله اقدامات تصویری در حوزه است.

خبرگزاری دفاع مقدس در جذب مخاطبان موفق بوده است
رئیس کل نیرو‌های مسلح: خبرگزاری دفاع مقدس با 30 شعبه در جذب مخاطبان گام‌های موفقی برداشته است.
سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم تجلیل از شهیدان و رزمندگان سرافراز ملت ایران افزود: برای ارتباط بیشتر با مخاطبان و علاقه‌مندان حوزه دفاع مقدس اقدام به راه اندازی خبرگزاری دفاع مقدس با 30 شعبه در سراسر کشور کرده ایم.
وی افزود: این خبرگزاری توانسته در جذب مخاطبان گام‌های موفقی بردارد و بازدیدکنندگان آن از 49 میلیون بازدید در سال 95 به 75 میلیون بازدید در سال 98 رسیده است و ان شاء الله به 100 میلیون بازدید در سال 99 خواهد رسید.
سرلشکر باقری اظهار داشت: به منظور استفاده از جشنواره‌های ملی و بین المللی دو دوره جشنواره فیلم کوتاه دفاع مقدس و مقاومت با عنوان رسام با دریافت 3 هزارو 666 اثر خارجی از 108 کشور جهان و هزارو 109 اثر داخلی با مبانی دینی و نظری دفاع مقدس در قالب تهیه و تولید 7 جلد کتاب مرجع و ارائه درس دو واحدی دفاع مقدس در حوزه‌های علمیه و همچنین حضور فعال قرارگاه راهیان نور حوزه‌های علمیه در راهیان نور کشور به منظور تربیت و اعزام مبلعین برای کارگاه‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته در این بخش است.

ارتقای سطح پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: برگزاری پنج جشنواره ملی و بین المللی اسوه‌های صبر و مقاومت، طراحی و اجرای دوره‌های سبک زندگی جهادی رزمندگان اسلام از برنامه‌های ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت است.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری افزود: در تصویب ماده (86) قانون برنامه ششم توسعه مصوب مجلس شورای اسلامی پیگیری شد تا دولت و تعدادی از سازمان ها، وزارتخانه‌ها نظیر آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلف به حمایت و پشتیبانی از نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس شدند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: همچنین نشست‌های هم اندیشی فرماندهان نیرو‌های مسلح و رئیس و معاونان سازمان صدا و سیما برای همکاری و هماهنگی در نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت انجام شده است.
سرلشکر باقری گفت: برای ارتقاء سطح و تقویت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با تصویب مقام معظم رهبری برای تولید نظریه و پژوهش‌های راهبردی و بنیادی تلاش‌هایی صورت گرفت و از این طریق به سوال‌ها و ابهامات و نیاز‌های پژوهشی حوزه دفاع مقدس و مقاومت پاسخ داده شد.

برنامه‌های ملی هفته دفاع مقدس امسال
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برنامه‌های ملی هفته دفاع مقدس امسال را در محضر رهبر معظم انقلاب تشریح کرد.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری گفت:‌ نخستین برنامه توفیق ارتباط معنوی پیشکسوتان جهاد و مقاومت در تهران و مراکز کشور با، ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا و بهره مندی از فرامین و رهنمود‌های معظم له است.
وی افزود: تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس در تهران و مراکز استان‌ها و افتتاح هشت موزه دفاع مقدس در استان‌های اردبیل، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، قم و مرکزی از دیگر برنامه‌های این هفته است.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به این که این هفته از 540 کلان طرح تحقیقاتی دفاع مقدس به عنوان مرجع اصلی و تأیید شده در این حوزه رونمایی خواهد شد، گفت: همچنین این هفته موزه و سراسر نمای مقاومت شهید سلیمانی و نمایشگاه پایان حکومت داعش آغاز به کار می‌کند و ده‌ها پروژه دفاعی، امنیتی و سازندگی در نیرو‌های مسلح رونمایی می‌شود و صد‌ها پروژه عمرانی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی و هنری در سراسر کشور آغاز به کار خواهد کرد.
سرلشکر باقری رونمایی از صد‌ها عنوان کتاب دفاع مقدس و مقاومت به مناسبت 30 برابر شدن چاپ و نشر کتاب در این حوزه را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد و گفت: تهیه و تولید مجموعه مستند 100 قسمتی دفاع مقدس با عنوان روایت معیار آغاز می‌شود که هدف از آن معرفی صحیح و شایسته حماسه دفاع مقدس است که با همکاری صدا و سیما و بنیاد حفظ آثار انجام می‌شود.
وی افزود: تهیه و تولید 100 قسمت برنامه ترکیبی با هدف معرفی عملیات‌های رزمندگان اسلام با استفاده از شیوه‌های پویانمایی، اینفوگرافی و موشن گرافی توسط صدا و سیما با همکاری بنیاد حفظ آثار از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال خواهد بود.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از تلاش همه فرماندهان سازمان‌های نیرو‌های مسلح، دولت، مسئولان دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی، نمایندگان مجلس، رئیس و مدیران رسانه ملی و رسانه‌ها و مطبوعات کشور، ائمه جمعه و جماعات، استانداران و فرمانداران، اعضای شورای اسلامی شهر، شهرداران سراسر کشور به ویژه مراکز استان ها، روسای سازمان‌های فرهنگی، تبلیغی و هنری کشور و مدیران حوزه‌های علمیه، دانشگاه ها، مدارس و مراکز آموزشی قدردانی کرد.
وی گفت: این عزیزان ما را در انجام مأموریت‌های حفظ آثار و نشر ترویج فرهنگ و آثار دفاع مقدس یاری کردند.
سرلشکر باقری افزود: همچنین از مسئولان و کارکنان خدوم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور قدردانی می‌کنم که در چند سال گذشته با مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر خود اقدامات بزرگ و ارزشمندی را انجام دادند و مقدمات و برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را تدارک دیدند.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: در خاتمه از محضر حضرت عالی استدعا دارم تا در صورت صلاحدید جمع حاضر و عزیزان در مراکز استان‌ها را با فرمایشات و رهنمود‌های ارزشمندتان بهره‌مند فرمایید.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد