ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
درخواست رژیم صهیونیستی برای تشکیل کمیته رسیدگی به تحریم‌های ایران

درخواست رژیم صهیونیستی برای تشکیل کمیته رسیدگی به تحریم‌های ایران

باشگاه خبرنگاران جوان
نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل ضمن اعلام حمایت از آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه، با ارائه درخواستی خواستار تشکیل کمیته رسیدگی به تحریم‌های ایران شد.
بین الملل
شناسه خبر : 7499749
دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱:۰۸
۲۰

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «گیلعاد اردان» نماینده صهیونیست‌ها در سازمان ملل، با تکرار ادعا‌های واهی درباره ایران و هم‌سو با آمریکا خواستار بازگشت تحریم‌های جهانی علیه ایران از راه مکانیسم ماشه (اسنپ‌بک) شد.

او در نامه‌ای که به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل ارائه کرده است، خواستار حمایت کشور‌های مختلف جهان از مکانیسم ماشه و همچنین تشکیل کمیته‌ای برای نظارت بر تحریم‌ها علیه ایران شد.

در این نامه، مانند گذشته، ادعا‌های بی‌اساس و واهی به کرات چشم می‌خورد و در متن آن آمده است: «ایران توافق هسته‌ای را نقض کرده و تمایلاتش برای رسیدن به تسلیحات اتمی را به خوبی نمایش داده است. از همین رو با اجرایی کردن مکانیسم ماشه (اسنپ‌بک) که از سوی آمریکا تدوین شده است، باید تمامی تحریم‌های علیه این کشور بازگردانده شود. دبیرکل سازمان ملل نیز باید اقداماتی برای ارائه قطعنامه‌ای به شورای امنیت در این راستا اتخاذ کند.»

در ادامه نیز او ادعای حمایت تروریسم از سوی ایران را مطرح کرد و نوشت: «ایران هرگز برنامه هسته‌ای خود را کنار نگذاشته است و تسلیحات خود را در منطقه ما و فراتر از آن نیز اشاعه داده است.»

سپس این نماینده صهیونیست باز هم مدعی شد: «ایران تهدیدی آشکار برای منطقه است و ثبات در خاورمیانه و جهان را متزلزل می‌کند؛ بنابراین باید به سرعت تحریم‌هایی شدید بر این رژیم و با هدف پایان دادن به اقدامات جنایتکارانه آن اعمال شود.»

در انتها نیز او بر حمایت رژیم اشغالگر از تلاش‌های آمریکا برای وادار کردن کشور‌های مختلف در جهان به پیروی از مکانیسم ماشه تاکید کرد و افزود: «اسرائیل در کنار آمریکاست و با آن تعامل می‌کند تا ایران را متوقف کند.»

به تازگی روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به انتقاد از رفتار‌های آمریکا در بازگرداندن تحریم‌های غیرانسانی علیه ایران پرداخت و این مسئله را عاملی بر انزوای کنونی این کشور قلمداد کرد.

روز گذشته وزرای خارجه سه کشور اروپایی عضو توافق هسته‌ای ایران به ادعای دولت آمریکا درباره بازگشت تحریم‌های سازمان ملل واکنش نشان دادند و اعلام کردند به مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت متعهد هستند.

در بیانیه این سه کشور آمده است: سی روز از زمان تلاش آمریکا برای فعالسازی «مکانیسم ماشه» که به اعضای برجام اجازه می‌دهد تا تحریم‌های چندجانبه علیه ایران را که در سال ۲۰۱۵ مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل لغو شده بود، گذشته است.

سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس (E۳) خاطرنشان کردند که آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام در ۸ مه ۲۰۱۸، به عضویت خود در این توافق پایان داد و از آن به طور یکجانبه خارج شد.

همچنین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن رد تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران تاکید کرد آمریکا عضو برجام نیست و لغو تحریم‌های برجامی در قبال ایران به قوت خود باقی است.

دولت ترامپ روز شنبه ادعا کرد که همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران از سر گرفته شده است؛ اقدامی که اکثر کشور‌های جهان آن را غیرقانونی می‌دانند.

دونالد ترامپ در جدیدترین واکنش خود در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز با دفاع دوباره از خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای برجام بار دیگر آن را فاجعه دانست و مدعی شد که با برجام، امکان توافق رژیم صهیونیستی با کشور‌های عربی وجود نداشت.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد