ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
اعلام نتایج آزمون ارشد رشته‌های پزشکی

اعلام نتایج آزمون ارشد رشته‌های پزشکی

خبرگزاری تابناک
اجتماعی
شناسه خبر : 1003907
یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵:۰۷
۶

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۹ به صورت کارنامه و ازطریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

به گزارش میزان، بنا بر اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی، نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۹۹ به صورت کارنامه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار گرفت و همزمان با اعلام نتایج، دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ مخصوص دوره ھای روزانه و شھریه پرداز (دانشگاه آزاد اسلامی - مجازی) منتشر شد.

کارنامه علمی آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ امروز ۳۰ شهریور در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است و داوطلبان می‌توانند با آگاهی از وضعیت علمی خود، انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. زمان انتخاب رشته محل از تاریخ ۳۱ شهریور تا ۲ مهر ۹۹ است. همزمان ویرایش انتخاب محل تحصیل نیز امکانپذیر است.

افرادی که مجاز به انتخاب رشته محل در سهمیه رزمندگان شده، ولی طبق مندرجات کارنامه، سهمیه رزمندگی آن‌ها تایید نشده است، برای آخرین بار فرصت داده می‌شود تا در صورت قبولی در آزمون، مدرک معتبر صادر شده از دفتر مرکزی نهاد مربوطه مسقر تهران را به دانشگاه ارائه کنند. در غیر اینصورت قبولی آن‌ها لغو و به عنوان متخلف محسوب شده و طبق ضوابط با آن‌ها برخورد خواهد شد.

همچنین کارنامه و پاسخنامه هر داوطلب شرکت کننده در جلسه آزمون با کد رهگیری، فقط از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس http://sanjeshp.ir قابل رویت و دریافت است.

افرادی که کد رهگیری خود را فراموش کرده اند از طریق گزینه فراموشی کد رهگیری اقدام کنند تا کد به موبایل یا ایمیل مندرج در فرم ثبت نام شان ارسال شود. داوطلبانی که در ۲ گروه مختلف در جلسه آزمون شرکت کرده اند دارای ۲ پاسخنامه با شماره داوطلبی متفاوت هستند که هر دو قابل رویت است. کارنامه بر اساس نمرات اکتسابی داوطلب صادر شده است و صدور کارنامه به معنی احراز شرایط آن رشته یا پذیرفته شدن داوطلب نیست.

داوطلب ملزم است درصورت مجاز بودن در زمان مقرر، نسبت به انتخاب رشته محل تحصیل خود اقدام کند. فردی که تمایل به انتخاب رشته محل نداشته و انجام ندهد، به منزله انصراف بوده و متعاقباً اقدامی میسر نیست. در هر مرحله از آزمون (قبل یا بعد از پذیرش، طی دوره تحصیل و ...) در صورت وجود مغایرت در اطلاعات مندرج در فرم ثبت نام، نوع سهمیه، مدارک و سایر موارد ارائه شده توسط داوطلب و یا ناقص و یا ناخوانا بودن مدارک یا ارسال اسکن مدرک ناصحیح، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی طبق ضوابط اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

البته در صورت محرز شدن تقلب و تخلف در هر مرحله از آزمون یا حین تحصیل علاوه بر محروم شدن فرد در هر مرحله از تحصیل، متخلف به هیئت بدوی رسیدگی به تقلب و تخلف آزمون‌ها وزارت متبوع (بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی) معرفی خواهد شد و انتخاب رشته محل در روز‌های ۳۱ شهریور تا ۲ مهر ۹۹ انجام می‌گیرد.

براساس ضوابط مندرج در شرایط اختصاصی دفترچه راهنمای ثبت نام و اطلاعیه سنجش جهت حفظ کیفیت پذیرش در کلیه رشته ها، کلیه افرادی که دارای نمره کل علمی تراز شده غیر صفر و منفی باشند، می‌توانند انتخاب رشته محل کنند. نحوه محاسبه نمره تراز علمی در دفترچه توضیح داده شده است.

طبق دفترچه راهنمای ثبت نام معدل مقطع کارشناسی، به میزان ۲۰ درصد در نمره کل تراز موثر است. با توجه به اختلاف سطح معدل فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور، ابتدا نمره معدل داوطلبان با استفاده از روش علمی تراز می‌شود. در صورتیکه معدل تراز شده داوطلب از معدل واقعی داوطلب کمتر باشد، همان معدل واقعی مبنای عمل قرار می‌گیرد و در نهایت نمره کل تراز هر داوطلب برابر است با مجموع معدل تراز شده (حداکثر بیست) و نمره علمی تراز شده داوطلب (حداکثر هشتاد).

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد