ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
گسترش دوراپزشکي در کشور

گسترش دوراپزشکي در کشور

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- امکان ويزيت، مشاوره و ارسال خدمات تصويري دوراپزشکي در مناطق محروم آغاز شده، اما ارائه اين خدمات در کل کشور زمان مي‌برد.
اجتماعی
شناسه خبر : 20200919093122750
یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱:۰۵
۱۱
خبرگزاری آریا- معاون وزیر بهداشت گفت: امکان ویزیت، مشاوره و ارسال خدمات تصویری دوراپزشکی در مناطق محروم آغاز شده، اما ارائه این خدمات در کل کشور زمان می‌برد.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر جان بابایی افزود: خدمات پزشکی در آینده به سمت دوراپزشکی می‌رود و زیرساخت آن نیز در کشور موجود است هم اکنون در مناطق کم برخوردار، رایگان این امکان فراهم شده ضمن اینکه در آینده دانشگاه‌ها و مراکز درمانی می‌توانند با کسب مجوز دوراپزشکی از وزارت بهداشت فعالیت کنند خیلی از مراجعات در ویزیت‌های دوم یا سوم در حد سوال یا مشورت است که گا‌ها مردم مجبور هستند مسافت‌های طولانی را طی کنند و حتی یکی دو روز در یک مرکز بمانند در حد ویزیت یک متخصص، این مشکل هم اکنون با دوراپزشکی در چند نقطه محروم کشور و ارتباط با مرکز استان مرتفع شده است.
وی با اشاره به کاهش بار مراجعات مردم به مراکز درمانی، با گسترش دوراپزشکی (تله مدیسن) در کشور، اضافه کرد: با سپری شدن زمان آزمایشی دوراپزشکی که هم اکنون در بیست نقطه محروم کشور در حال خدمت رسانی است این طرح قابل اجرا در سراسر کشور است، خوشبختانه در ستاد ملی کرونا مصوبه‌ای را گرفتیم که خدمات پزشکی از راه دور هم از نظر قانونی قابلیت اجرا داشته باشد و هم نظام بیمه مکلف باشند این اسناد را بصورت الکترونیک قبول و پرداخت کنند.
دکتر جان بابایی گفت: هم اکنون خدماتی که در دوراپزشکی ارائه می‌شود در مرحله نخست بصورت رایگان و در مراکز دولتی انجام می‌دهیم هر چند مصوبه قانونی داریم که بیمه‌ها باید تعرفه آن را بابت هر ویزیت به آن مرکزی که مشاوره می‌دهد یا ویزیت را انجام می‌دهد پرداخت کنند.
معاون درمان وزارت بهداشت افزود: هم اکنون در چندین مرکز در کشور خدمات رادیولوژی به صورت راه دور انجام می‌شود مثلا سی تی اسکن در شهرستانی انجام می‌شود و در تهران گزارش آن نوشته و دوباره در پرونده بیمار در شهرستان ثبت می‌شود.
دکتر جان بابایی گفت: دوراپزشکی ابعاد زیادی از ویزیت از راه دور، مشاوره از راه دور، خدمات آزمایشگاهی، پاتولوژی و رادیولوژی از راه دور و آموزش از راه دور را داریم که بار مراجعات مردم را کم خواهد کرد با این روش اتلاف زمان و تردد به مراکز درمانی مختلف کاهش می‌یابد ضمن اینکه بیمار مرتب می‌تواند با پزشک معالج خود در ارتباط باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی ادامه داد: یکی دیگر از محاسن دوراپزشکی استفاده از تجربه پزشکان بنام و باتجربه قدیمی مراکز دانشگاهی بزرگ از جمله مجتمع امام خمینی یا بیمارستان شریعتی یا امام رضای مشهد است که حضوری نمی‌توانند در محیط باشند، اما با پزشکی از راه دور می‌توان به بیمارانی که صعب العلاج در دورترین نقطه کشور هستند و در مراکز درمانی که پزشکان جوان هستند از این طریق انتقال تجربه و ویزیت داشته باشند.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد