ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
پکيج تصفيه فاضلاب انساني

پکيج تصفيه فاضلاب انساني

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- امروزه با توجه به مشکلات محيط زيستي متعدد که گريبانگير همه ما شده، استفاده از پکيج تصفيه فاضلاب انساني به عنوان يک راه حل مثمرالثمر بسيار مورد توجه قرار گرفته است. اين پکيج‌ها قادرند کليه فاضلاب‌هاي انساني حاصل از محيط‌هايي چون خانه، ادارات، کارخانجات و... را تصفيه کنند و از اين طريق نقش پررنگي را در کاهش آلودگي‌هاي محيط زيستي ايفا نمايند.
اجتماعی
شناسه خبر : 20200916122943448
یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵:۲۶
۸

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و عوامل موثر بر قیمت خرید آن

خبرگزاری آریا- امروزه با توجه به مشکلات محیط زیستی متعدد که گریبانگیر همه ما شده، استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب انسانی به عنوان یک راه حل مثمرالثمر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این پکیج‌ها قادرند کلیه فاضلاب‌های انسانی حاصل از محیط‌هایی چون خانه، ادارات، کارخانجات و... را تصفیه کنند و از این طریق نقش پررنگی را در کاهش آلودگی‌های محیط زیستی ایفا نمایند. فاضلاب‌های خانگی با اینکه میزان مواد آلاینده پایینی دارند، اما می‌توانند به شدت بر سلامت محیط زیست تاثیر‌گذار باشند. در ادامه به طور کامل درباره اینکه پکیج تصفیه فاضلاب انسانی چیست و کاربرد آن به چه شکل است توضیح خواهیم داد.

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی چیست؟

کشور ایران در کمربند خشک بیابانی آسیا قرار گرفته است و از گرمترین نقاط کره زمین محسوب می‌شود که باعث شده بیشتر نیمی از کشور همواره با مشکلات کمبود آب دست و پنجه نرم کند. در سال‌های اخیر به دلیل رشد جمعیت مشکلات کمبود آب بیشتر هم شده و همه این مشکلات باعث شده تا راه حل‌های کارآمدی برای این معضل ارائه شود.  باید گفت وجود فاضلاب‌ها از جمله فاضلاب‌های انسانی باعث آلودگی محیط زیست ما خواهد شد و این فشار بر طبیعت و محیط زیست را مضاعف خواهد کرد. در واقع فاضلاب‌های انسانی شامل آب حاصل از همه فعالیت‌های انسانی همچون شستشو، استحمام، پخت و پز و... است. و با توجه به افزایش روزافزون جمعیت، هر روزه بر حجم این نوع از فاضلاب‌ها افزوده می‌شود. اما چه چیزی بهتر از اینکه بتوان طی فرایندی تمامی آب آلوده مصرفی انسان را دوباره به صورت کاملا پاک به چرخه طبیعت برگرداند. پکیج تصفیه فاضلاب انسانی قادر است طی چند مرحله فاضلاب انسانی را مجددا برای فعالیت‌هایی چون آبیاری فضای سبز، کشاورزی و... قابل استفاده کند و از این طریق علاوه بر کمک به سلامت محیط زیست موجب کاهش هزینه‌های مجموعه نیز گردد.

پنج عنصر اصلی پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

  • آّب: آب توسط تاسیسات تولید فاضلاب به این سیستم وارد می‌شود.
  • فاضلاب: فاضلاب توسط سیستم لوله‌کشی از تاسیسات ساختمانی مربوطه جمع آوری می‌شود.
  • اکسیژن: اکسیژن اصلی‌ترین نیاز باکتری‌ها برای فعالیت است.
  • باکتری (میکروارگانیسم‌ها): باکتری‌ها در مخزن هوادهی رشد می‌کنند.
  • مخزن: مخزن پکیج تصفیه فاضلاب انسانی باید طوری طراحی شود که تمامی عناصر بالا به طور دقیق در آن تنظیم و به طور متعادل بکار گرفته شوند.

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی چگونه عمل می‌کند؟

در ادامه به طور مجزا مهمترین بخش‌های پکیج تصفیه فاضلاب انسانی را معرفی خواهیم کرد:

  1. بخش متعادل‌ساز: از آنجایی که ورودی فاضلاب به دستگاه تصفیه فاضلاب انسانی معمولا در طول شبانه روز متفاوت است، متعادل‌ساز جهت جلوگیری از بروز مشکلات در دستگاه طی شبانه روز، جریان ورودی به سیستم را یکسان و متعادل می‌کند. همچنین در این بخش میزان اسیدیته فاضلاب نیز قابل تنظیم است.
  2. ایستگاه پمپاژ : با طراحی ایستگاه پمپاژ همیشه جریان یکنواختی از فاضلاب در سیستم پمپاژ خواهد شد.
  3. مخزن هوادهی: اساسی‌ترین نقش را در سیستم تصفیه فاضلاب قسمت هوادهی آن انجام می‌دهد. در این بخش با توجه به نوع استفاده پساب خروجی (پساب مورد استفاده در بخش کشاورزی، پساب مورد استفاده برای تزریق به آب‌های زیر زمینی) طراحی و تنظیم می‌شود. در این مخزن باکتری‌ها در شرایط مناسب قرار گرفته و به عنوان تصفیه‌گر اصلی فاضلاب با مصرف مواد آلی موجود در آن شروع به تکثیر خواهند کرد. از مهمترین عواملی که باکتری‌ها بدون مشکل شروع به رشد و تکثیر می‌کنند هوادهی مناسب به آن‌ها است. هوادهی در این بخش توسط دیفیوزرهای نصب شده در کف پکیج انجام می‌شود و بهترین نوع آن نیز دیفیوزرهای حباب ریز است.
  4. مخزن ته‌نشین ثانویه: در این مخزن لجن از فاضلاب تصفیه شده جدا می‌شود. در این مرحله جریان فاضلاب ورودی از قسمت مخزن هوادهی آرام شده و توده‌های حاوی میکروارگانیسم‌ها به دلیل وزن زیادتر در ته مخزن ته‌نشین خواهند شد. مدت زمان مورد نیاز برای ته نشین شدن لجن حدود 4 تا 8 ساعت است. در این مرحله مقداری از باکتری‌ها نیز برای افزایش میزان میکروارگانیسم‌های مخزن هوادهی به آن بخش انتقال داده می‌شوند.
  5. بخش گندزدایی: استفاده یا عدم استفاده از سیستم کلرزن و ازن ژنراتور جهت گندزدایی، با توجه به استفاده بعدی از فاضلاب تصفیه شده در دستگاه تصفیه فاضلاب انسانی طراحی می شود.

مراحل انجام تصفیه در سیستم تصفیه فاضلاب انسانی

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی تمامی آب‌های حاصل از فعالیت انسانی را از طریق لوله‌کشی موجود در ساختمان جمع آوری و تصفیه می‌کند. در ابتدای امر تمامی زباله‌هایی که دارای اندازه درشت‌تری هستند، توسط یک سبد آشغالگیر جمع‌آوری می‌شود و سپس فاضلاب به کانالی جدا وارد شده و دانه‌های شن و ماسه نیز از آن جدا می‌گردد. در مرحله بعد به واسطه پمپاژ وارد مرحله تصفیه خواهد شد. در این روش میکروارگانیسم‌ها طی 18 تا 30 ساعت تحت شرایط هوازی فرایند کاهش آلودگی فاضلاب را اجرا و اقدام به تصفیه آن می‌کنند. در واقع ذرات جامد فاضلاب طی عبور از صافی‌های مکانیکی کاملا جدا می‌شود و وارد پکیج تصفیه فاضلاب انسانی شده و به روش هوادهی گسترده تصفیه ادامه می‌یابد.

مرحله دوم پکیج تصفیه فاضلاب انسانی شامل روش هوادهی گسترده فاضلاب است. در این روش تصفیه، لجن بدون استقرار اولیه و زمان نگهداری برای هوازی میکروارگانیسم‌ها برای مدت طولانی تصفیه‌ خواهد شد. این فرایند یک نوع تصفیه بیولوژیکی هم می‌باشد که پساب بسیار باکیفیتی را تولید می‌کند. تفاوت این روش با روش لجن فعال در این است که در روش هوادهی گسترده مخزن ته نشین حذف شده و مخزن هوادهی افزایش پیدا می‌کند.

در مرحله بعد فاضلاب وارد حوضچه‌های متعادل‌سازی شده و جریان آن تنظیم می‌شود. سپس با ورود فاضلاب‌ها به مخزن هوادهی، عملیات اکسیژن رسانی و مخلوط شدن با میکروارگانیسم‌ها انجام می‌شود. در واقع میکروب‌ها با برخورد با اکسیژن فراوان که در این مرحله به فاضلاب وارد می‌شود شروع به فعالیت و مصرف مواد آلی می‌نماید. از این رو تولید میزان لجن دفع شده بسیار کمتر از سایر روش‌ها خواهد بود. اگر تمامی این فرایند در پکیج تصفیه فاضلاب انسانی به درستی طراحی و اجرا شود، کل فرایند بدون بوی بد و اشکال طی خواهد شد.  در مرحله بعد محلول زلال ساز که باعث ته نشینی میکروارگانیسم‌ها می‌شود وارد فاضلاب می‌شود. بخش عمده این محلول در کف منبع ته‌نشین شده و باقی با فاضلاب ورودی در ابتدای سیستم پکیج تصفیه فاضلاب انسانی بازگردانده خواهد شد. به مواد بازگردانده شده لجن فعال برگشتی گفته می‌شود و به موادی که وارد مرحله بعد تصفیه می‌شود لجن فعال مازاد می‌گویند.

در ادامه سیستم پکیج تصفیه فاضلاب انسانی، فاضلاب زلال شده از یک سرریز عبور کرده و در یک کانال جمع آورده شده و سپس با کنترل تعادل و تنظیم فاضلاب وارد مرحله بعد یعنی گندزدایی فاضلاب خواهد شد. برای گندزدایی معمولا از مشتقات کلردار استفاده می‌شود. همچنین موادی مانند ازن با استفاده از ازن ژنراتور نیز در این بخش برای گندزدایی طراحی می‌شود.

مرحله هضم لجن در سیستم‌ پکیج تصفیه فاضلاب انسانی بسیار مختصر و کاملا تثبیت شده است و برخلاف سایر سیستم‌های تصفیه، لجن به مقدار زیاد نخواهیم داشت.

در مرحله بعد باید به نصب فیلتر فاضلاب در پکیج تصفیه فاضلاب انسانی اقدام نمود. هرچند که در صورت عملکرد صحیح سیستم، فاضلاب خروجی کاملا بدون بو است؛ اما دارای غلظتی از مواد معلق نیز در خود می‌باشد که در صورت استفاده آن در بخش صنعتی، ممکن است برای دستگاه‌ها ایجاد مشکل کند. از این رو برای جلوگیری از این دست مشکلات باید به فیلتراسیون آن نیز اقدام نمود.

مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

  • تمامی پکیج‌های خریداری شده تا مدت طولانی و بیش از 10 سال گارانتی دارند.
  • سهولت و سرعت استفاده دستگاه تصفیه فاضلاب انسانی یکی از نقاط قوت آن است.
  • از نظر ابعاد برای محیط‌هایی که مشکل کمبود فضا دارند بسیار مناسب است.
  • امکان بهینه‌سازی و طراحی بر اساس فضای خریدار وجود دارد.
  • امکان جابجایی بعد از نصب نیز وجود دارد.
  • تولید لجن مازاد بسیار کم حجم است.
  • مصرف انرژی پایین می‌باشد.
  • استهلاک پایین سیستم تصفیه فاضلاب انسانی نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از این سیستم‌ها است.
  • امکان افزایش ظرفیت حتی پس از راه‌اندازی نیز وجود دارد.
  • استفاده از پساب خروجی برای کشاورزی و آبیاری فضای سبز
  • قابلیت تصفیه فاضلاب با توجه به استانداردهای سازمان محیط زیست
  • راندمان بالا
  • عدم نیاز به اپراتور در زمان فعالیت

کیفیت فاضلاب خروجی از پکیج تصفیه فاضلاب انسانی چگونه است؟

کیفیت خروجی پکیج تصفیه فاضلاب انسانی تا حد بسیار زیادی به مواد خروجی حاصل از فعالیت انسانی بستگی دارد و این مواد تعیین کننده سطح آن است. با توجه به اینکه سطح کیفیت تمامی فاضلاب‌های انسانی در همه دنیا تقریبا یکسان است، نوع ماده خروجی نیز در همه دنیا مشابه یکدیگر است. اما نکته‌ای که باید در نظر گرفت، فرهنگ کشورها در مصرف آب است که بر غلظت مواد آلاینده تاثیر می‌گذارد. هرچه میزان مصرف آب بیشتر باشد میزان غلظت آلاینده نیز کاهش خواهد یافت. برای فاضلاب‌های انسانی استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب انسانی بالاترین کیفیت خروجی را ارائه خواهد داد؛ زیرا بیشتر آلاینده‌های موجود در این نوع از فاضلاب به صورت مواد معلق است که در بخش مخزن ته نشینی به همراه میکروارگانیسم‌ها ته‌نشین و سپس از سیستم خارج خواهند شد.

خرید پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و قیمت تمام شده آن

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب انسانی به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن مقدار حجم خروجی فاضلاب انسانی است. معمولا این سیستم قادر است  تا 1500 مترمکعب از فاضلاب را در روز تصفیه کند و درخواست حجمی بالاتر از این استاندارد هزینه‌های بیشتری را برای افراد در پی دارد. همچنین طراحی پکیج تصفیه فاضلاب انسانی برای فضاهای خاص نیز می‌تواند بر قیمت نهایی تمام شده موثر باشد. ضخامت ورق بکار رفته در پکیج تصفیه فاضلاب انسانی که تاثیر مستقیمی بر طول عمر آن دارد نیز نقش اساسی در قیمت آن خواهد داشت. معمولا از ضخامت استاندارد 8 و 6 میلیمتر برای کف و دیواره‌های سیستم تصفیه فاضلاب انسانی استفاده می‌شود. همچنین نباید نقش نوسانات قیمت فلزات را بر تغییرات قیمت نهایی دستگاه تصفیه فاضلاب انسانی نادیده گرفت.

اهمیت محیط زیست و تاثیر سلامتی آن بر سلامت انسان‌ها انکار نشدنی است و همه ما در قبال آن مسئول هستیم. صرفه‌جویی در مصرف آب و حفظ ذخایر برای نسل‌های آینده از وظایف انسانی همه افراد جامعه است. وجود سیستم تصفیه فاضلاب انسانی می‌تواند یک راه حل تاثیرگذار و یک قدم مطمئن در این مسیر باشد. این سیستم‌ها قادر خواهند بود که طبق استانداردهای سازمان محیط زیست یک خروجی مطمئن از فاضلاب را برای مصارفی چون کشاورزی، استفاده برای فضاهای سبز و... ارائه دهند. بهتر است خرید این پکیج‌ها در مراکز مطمئنی چون مهاب انجام شود؛ زیرا علاوه بر ارائه مشاوره دقیق، سیستم را طبق نیاز شما طراحی می‌کنند و آن را با کیفیتی مثال زدنی و به صورت خاص برای فضای مورد نظر شما اجرا خواهند کرد. سیستم‌های تصفیه فاضلاب انسانی مهاب، همگی با کیفیت بالای ورق آهن، رنگ آمیزی پس از سندبلاست با سه لایه اپوکسی و زینک ریچ با 200 میکرون پوشش انجام می‌شود. تجهیزات هواساز بکار گرفته شده در آن همه از برترین برندهای اروپایی و آمریکایی بوده و همچنین تابلو برق‌های نصبی در سیستم تصفیه فاضلاب انسانی شرکت مهاب از برندهای کره‌ای می‌باشند.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد