ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
آمریکا اقدامی صورت دهد با واکنش جدی مواجه می‌شود و مسئول تمامی عواقب خطرناک آن خواهد بود

آمریکا اقدامی صورت دهد با واکنش جدی مواجه می‌شود و مسئول تمامی عواقب خطرناک آن خواهد بود

باشگاه خبرنگاران جوان
وزارت خارجه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد: چنانچه آمریکا رأسا یا با همکاری معدود دست‌نشانده‌های خود اقدامی در راستای تهدیدات علیه ایران انجام دهد با واکنش جدی مواجه خواهد شد.
سیاسی
شناسه خبر : 7498527
یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸:۱۶
۱۲

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در واکنش به تحرک بی حاصل رژیم ایالات متحده آمریکا در بازگشت تحریم‌ها علیه ایران بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «آمریکا امروز در حالی به دروغ مدعی بازگشت قطعنامه‌های تحریمی شورای امنیت ملل متحد علیه جمهوری اسلامی ایران است که درخواست آمریکا به عنوان یک کشور غیرعضو در برجام برای آغاز روند احیای تحریم‌ها از اساس از سوی شورای امنیت رد شده و این روند هیچ‌گاه آغاز نشده است که امروز به سرانجام رسیده باشد. وزیر امور خارجه آمریکا خود نیز می‌داند که ادعایش در مورد بازگشت تحریم‌های شورای امنیت بی اساس، باطل و فاقد هرگونه اثرگذاری قانونی است و لذا به روش مالوف خود اقدام به تهدید و ارعاب کشور‌ها به وضع تحریم‌های ملی فرامرزی علیه آنان کرده است که خود بهترین گواه اعتراف آمریکا به شکست در حرکتش در شورای امنیت است.

همانگونه که جمهوری اسلامی ایران بار‌ها تاکید کرده است، رژیم ایالات متحده بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت جهانی است؛ این واقعیت هیچ‌گاه مانند امروز که آمریکا علنا به ارعاب و تهدید جهان می‌پردازد و قطعنامه‌های شورای امنیت را به هیچ می‌انگارد، نمایان و علنی نشده بود.

در سال ۲۰۱۸ زمانی که ایالات متحده به صورت یکجانبه و بر خلاف قوانین مصرح بین‌المللی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شد و هرگونه حق استفاده از ساز و کار‌های مندرج در این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ را صراحتا از خود سلب کرد، امیدوار بود با راهبرد به اصطلاح فشار حداکثری، ایران را بر سر دو راهی تسلیم یا فروپاشی قرار دهد.

امروز، اما با گذشت دو سال از آن تاریخ، ایالات متحده که در پیشبرد پروژه امنیتی‌سازی جمهوری اسلامی ایران، تنهاتر از هر زمان دیگری است، سرخورده از ناتوانی در ایجاد اجماع علیه ایران، به قلدری و باج‌خواهی از جامعه بین‌المللی روی آورده و در حالی که تقریبا تمام اعضای شورای امنیت به صراحت رویکرد مضحک ایالات متحده در قبال قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را رد کرده‌اند، رژیم آمریکا در چارچوب سیاست یکجانبه‌گرایانه و زورمحور خود کشور‌های جهان را به دلیل پایبندی به قوانین بین‌المللی به تحریم تهدید می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌های خشم‌آلود وزیر خارجه ایالات متحده را اقداماتی با مصرف سیاسی داخلی و از سر ضعف و استیصال و حاصل «نه» شنیدن‌های مکرر از جامعه بین‌المللی در ماه‌های اخیر و شکست‌های پی در پی در برابر دیپلماسی فعال جمهوری ایران می‌داند و به رییس جمهور آمریکا توصیه می‌کند بیش از این با پیروی از مشورت افراد جاهل و ناآشنا به شرایط جهانی، خود و کشورش را در سطح بین‌المللی منزوی نکند.

رویکرد رژیم کنونی آمریکا خطری بزرگ برای صلح و امنیت بین‌المللی و تهدیدی بی سابقه برای سازمان ملل متحد و شورای امنیت است. این بار وزیر خارجه رژیم آمریکا نه تنها تمامی اصول حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد را به سخره می‌گیرد بلکه رسما و علنا جامعه بین‌المللی را به چالش کشیده و قلدری و یاغیگری دولتش را از اقدامات پشت صحنه به حرکت وقیحانه علنی تبدیل می‌کند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران تأکید می‌کند که چنانچه آمریکا رأسا - یا با همکاری معدود دست‌نشانده‌های خود اقدامی در راستای این تهدیدات انجام دهد با واکنش جدی مواجه خواهد شد و مسئول تمامی عواقب خطرناک آن خواهد بود.»


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد