ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
یک زن سیاهپوست معاون جو بایدن شد/ بایدن دو ایالت کلیدی را به دست آورد

یک زن سیاهپوست معاون جو بایدن شد/ بایدن دو ایالت کلیدی را به دست آورد

خبرگزاری آریا
خبرگزاری آریا-نامزد دموکرات انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه گزینه موردنظر خود برای پُست معاونت ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد.
بین الملل
شناسه خبر : 20200812144604510
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸:۲۶
۱۲
خبرگزاری آریا-نامزد دموکرات انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه گزینه موردنظر خود برای پُست معاونت ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، خبرگزاری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که «جو بایدن» از میان گزینه‌های موردنظرش «کامِلا هریس» سناتور ایالت کالیفرنیا را به عنوان یار انتخاباتی و معاون خود در دوره احتمالی ریاست جمهوری انتخاب کرد.
 این نامزد دموکرات پیشتر گفته بود که یک زن را به عنوان یار انتخاباتی خود معرفی خواهد کرد- رویکردی که در راستای جلب آرا جمعیت مؤنث و با شعار برابری جنسیتی اتخاذ شده؛ حال آنکه اگر فرد مورد نظر علاوه بر مؤنث بودن، رنگین پوست هم باشد، بایدن عملاً با یک تیر دو نشان زده به ویژه اکنون که جامعه آمریکایی از بابت نژادپرستی سازمان‌یافته در بطن نظام سرمایه‌داری به تنگ آمده است.
افزون بر «کامِلا هریس» سناتور ایالت کالیفرنیا، «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست، «تمی داکورت» سناتور ایالت ایلینوی، «ول دمینگز» و «کارن بس» دو عضو مجلس نمایندگان، «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، «کیشا لنس باتمز» شهردار آتلانتا و «میشل لوین گریشام» فرماندار ایالت نیومکزیکو و «گرچن ویتمر» فرماندار ایالت میشیگان، به عنوان گزینه‌های احتمالی معاونت جو بایدن مطرح بودند.

هیچ فرصتی را برای کنترل کرونا از دست نخواهم داد
نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا به بهانه کرونا به مردم کشورش وعده جدیدی داد.
در ادامه جنگ قدرت برای کسب آرای بیشتر در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 در آمریکا، جو بایدن نامزد حزب دموکرات امروز سه‌شنبه در پیامی توئیتری نوشت: قول می‌دهم اگر انتخاب شوم،‌ هیچ فرصتی را برای کنترل این ویروس از دست نخواهم داد.
نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در این باره ادامه داد: من از دکتر فائوچی (مدیر موسسه بیماری‌های عفونی و آلرژی آمریکا) خواهم خواست تا به وظیفه خود ادامه داده و کارشناسان و سران ارشد هر دو حزب را کنار هم گرد آورَد تا مسیر پیش رو را ترسیم کنیم. ما با هم این را انجام خواهیم داد.

بولتون یکی از کودن‌ترین افرادی است که در دولت دیدم
رئیس‌جمهور آمریکا در بحبوحه جنگ قدرت میان مراکز نفوذ در آستانه انتخابات 2020 در این کشور اعلام کرد: بولتون یکی از کودن‌ترین افرادی است که در دولت دیدم.
به گزارش  خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز سه شنبه بار دیگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 و با تشدید جنگ قدرت میان مراکز قدرت در این کشور برای کسب آرای بیشتر مردم در پیامی توئیتری اعلام کرد: بولتون (مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا) یکی از کودن‌ترین افرادی است که در دولت دیده ام.
رئیس‌جمهور آمریکا در این خصوص ادامه داد: متأسفانه بارها با او ملاقات کرده ام؛ اغلب می گفت که من بیش از کارکنان دستگاه های اطلاعاتی کشورمان، به ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) اعتماد داشته و برای او احترام قائل بوده ام.
وی در ادامه اضافه کرد: البته گرچه این موضوع صحت ندارد، اما اگر نخستین کسانی که شما در این به اصطلاح دستگاه اطلاعاتی آمریکا با آنها دیدار داشته اید، پلیس های فاسدی بوده اند که اکنون ثابت شده در بالاترین رده ها مانند «جیمز کومی» ( رییس پیشین اف‌بی‌ای) غیرقابل اعتمادند، یا اثبات شده مانند «جیمز کلاپر» ( رئیس سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا) دروغگو هستند، یا چه بسا (مانند) رده پایین تر از همه آنها یعنی «جان برنان» دیوانه ای که سازمان سیا را اداره می کرد، احتمالاً می توانید بیزاری من را از پذیرفتن (نظرات این افراد) با آغوش باز درک کنید!

ادعای ترامپ در مورد ایران در صورت پیروزی در انتخابات    
رییس جمهوری آمریکا ادعا کرد در صورتی که در انتخابات آینده ریاست جمهوری پیروز شود، ایران ظرف یک ماه حاضر به توافق جدید با واشنگتن می شود.
«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا سه شنبه در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید ضمن ابراز ناراحتی از چین "به دلیل اقداماتی که انجام داده"، به فشارهایی که دولتش علیه برخی کشورها از جمله ایران می آورد اشاره کرد.
ترامپ مدعی شد: اگر ما در انتخابات پیروز شویم، پس از پایان انتخابات، ظرف یک ماه ایران با ما به توافق می رسد. اما بزرگترین رویای آن ها در جهان این است که جو بایدن پیروز شود، چراکه [در آن صورت] آن ها صاحب این کشور (آمریکا) می شود. چین... کره شمالی صاحب این کشور می شوند.
رییس جمهوری آمریکا ضمن تاکید دوباره بر این ادعای خود که در صورت پیروزی در انتخابات، ایران ظرف یک ماه با واشنگتن به توافق می رود، گفت "اما معلوم نیست که بخواهیم با چین توافق داشته باشیم. صادقانه بگویم.
ترامپ در هفته های و روزهای اخیر اظهارات مشابهی درباره توافق با ایران داشته که با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، حاکی از شکست سیاست های کاخ سفید در قبال ایران و فشار افکار عمومی آمریکا برای توافق با تهران است.
او دو روز پیش نیز در یک جمع خصوصی با هواداران و تامین کنندگان مالی ستاد انتخاباتی اش مدعی شد که اگر در انتخابات پیروز شود، طی چهار هفته با ایران به توافق می رسد. این در حالی است که توافق با ایران وجود داشت و دولت ترامپ بود که بدون وجاهت حقوقی و به رغم قطعنامه 2231 سازمان ملل از آن خارج شد.

ترامپ، سناتور کاملا هریس را یک دروغ گو خطاب کرد
رئیس جمهوری آمریکا کاملا هریس را یک دروغ گو دانست که در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری خیلی ضعیف ظاهر شد.
دونالد ترامپ عصر سه شنبه در نشست خبری روزانه مربوط به شیوع کرونا در آمریکا، در پاسخ به سوالی درباره انتخابات کاملا هریس سناتور رنگین پوست کالیفرنیا به عنوان شریک انتخاباتی جو بایدن نامزد احتمالی حزب دموکرات، این مطلب را مطرح کرد

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انتخاباتی؛ "بایدن" دو ایالت کلیدی را به دست آورد
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در دو ایالت پنسیلوانیا و ویسکانسین حکایت از پیشتازی جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده دارد که به زعم شرکت کنندگان در این نظرسنجی عملکرد خوبی در مهار شیوع ویروس کرونا نداشته است.
 نتایج نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس آمریکا که با همکاری بنگاه افکارسنجی یوگاو انجام شده نشان می‌دهد، آقای بایدن در ایالت زادگاهش یعنی پنسیلوانیا نظر مثبت 49 درصد از رای دهندگان احتمالی را به خود جلب کرده؛ در حالی که 43 درصد رای دهند‌گان احتمالی این ایالت همچنان حامی آقای ترامپ هستند.
همچنین در ایالت ویسکانسین نیز نامزد دموکرات‌ها توانسته در میان 48 درصد مشارکت کنندگان احتمالی در انتخابات سوم نوامبر(13 آبان) محبوبیت به دست آورد و در مقابل رئیس جمهوری ایالات متحده تاکنون موفق شده نظر مساعد 42 درصد رای دهندگان احتمالی را حفظ کند.
در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، آقای ترامپ 47.22 درصد آراء ایالت ویسکانسین را در مقابل 46.45 درصد آراء هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات، کسب کرده بود. در ایالت پنسیلوانیا نیز آقای ترامپ موفق به جلب 48.2 درصد آراء در برابر 47.5 درصد آراء خانم کلینتون شده بود.
نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که 47 درصد مردم هر دو ایالت معتقدند که جو بایدن در صورت احراز مقام ریاست جمهوری عملکرد بهتری نسبت به آقای ترامپ در مقابله با همه‌گیری بیماری کووید-19 خواهد داشت. در مقابل 37 درصد ساکنان پنسیلوانیا و 32 درصد مردم ویسکانسین بر این باورند که مدیریت شیوع ویروس کرونا در دوره ریاست جمهوری آقای ترامپ قطعا بهتر از دوره احتمالی ریاست جمهوری آقای بایدن است.
با این حال، نظر شرکت کنندگان در این نظرسنجی در مورد توانمندی دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری در مدیریت اقتصاد آمریکا متفاوت از مهار شیوع ویروس کروناست. به طوری که 46 درصد مردم ایالت پنسیلوانیا بر این باورند که آقای ترامپ توانمندی بالاتری نسبت به آقای بایدن(45 درصد) در مدیریت اقتصاد کشور دارد.
این فاصله 1 درصدی در ایالت ویسکانسین 4 درصد است. چنان که 47 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که مدیریت اقتصادی آقای ترامپ بهتر از آقای بایدن است، در حالی که حامیان مدیریت اقتصادی آقای بایدن 43 درصد رای دهندگان احتمالی در این ایالت هستند.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد