ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
نگاهی کوتاه به هیوندای اکسنت مدل ۲۰۲۰

نگاهی کوتاه به هیوندای اکسنت مدل ۲۰۲۰

خبرگزاری ایلنا
مدل جدید هیوندای اکسنت هنوز هم خوش قیمت است و حالا مصرف سوخت کمتری هم دارد. ما در این مقاله سعی می کنیم این خودرو را از دیدگاه سایت اتوبلاگ بررسی کنیم.
اجتماعی
شناسه خبر : 953063
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱:۳۰
۱۳

مدل جدید هیوندای اکسنت هنوز هم خوش قیمت است و حالا مصرف سوخت کمتری هم دارد. ما در این مقاله سعی می کنیم این خودرو را از دیدگاه سایت اتوبلاگ بررسی کنیم.

مدل جدید هیوندای اکسنت هنوز هم خوش قیمت است و حالا مصرف سوخت کمتری هم دارد. ما در این مقاله سعی می کنیم این خودرو را از دیدگاه سایت اتوبلاگ بررسی کنیم.

هیوندای اکسنت مدل ۲۰۲۰، ارزان ترین خودروی این شرکت کره ای در بازار جهانی است و سدان قابل قبولی محسوب می شود. این خودرو با قیمت پایه ۱۶ هزار و ۲۵۰ دلار قیمت مناسبی برای مدل دستی محسوب می شود. زیر کاپوت اکسنت جدید موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر قرار دارد. در مقایسه با مدل تولیدی سال گذشته، قدرت و گشتاور ۱۰ اسب بخار و ۸ نیوتن متر کمتر شده است. این کاهش قدرت و گشتاور به کمتر شدن مصرف سوخت با موتور و گیربکس جدید منجر شده است. مدل ۲۰۱۹ اکسنت به گیربکس خودکار ۶ سرعته مجهز بود، اما مدل ۲۰۲۰ از گیربکس اتوماتیک CVT استفاده می کند؛ به لطف گیربکس جدید، مصرف سوخت هیوندای اکسنت ۲۰۲۰ در بزرگراه به ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیده است.

خودروی تست شده توسط وب سایت اتوبلاگ که در این مقاله بررسی می‌ شود، مدل Limited  است. تنها آپشن این مدل، کفپوش های کابین است که قیمت نهایی آن را به ۲۰ هزار و ۳۶۵ دلار می رساند. تجهیزات و امکانات استاندارد مدل Limited اکسنت جدید شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار نقطه کور، رینگ های آلیاژی ۱۷ اینچی، سانروف، چراغ های مه شکن، چراغ های روشنایی در روز و چراغ عقب از نوع LED، تهویه مطبوع خودکار، چراغ های جلوی خودکار، گرمکن صندلی های جلو، روکش چرمی فرمان و دسته دنده، سیستم صوتی با ۶ بلندگو و نمایشگر ۷ اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی با قابلیت های اپل کارپلی و اندروید اتو می باشد.

هیوندای اکسنت ۲۰۲۰ از نگاه بایرون هرد، ویراستار اتوبلاگ:

هیوندای اکسنت ۲۰۲۰ با اینکه در کلاس خودروهای ساب کامپکت قرار دارد، اما فضای داخلی آن جادار است. این خودرو در کلاس بندی EPA آمریکا یک درجه بالاتر از رقبایش است که این کابین بزرگ برای چنین سدان کوچکی عالی به نظر می رسد. حالت نشستن صندلی ها با ارتفاع پایین می باشد که به حس بزرگ تر نشان دادن کابین کمک می کند؛ گویا این خودرو در کلاس مدل های کامپکت یا حتی سایز متوسط است.

به تازگی با مدل جدید نیسان ورسا رانندگی کرده ام؛ با اینکه فضای داخلی نیسان ورسا اصلا به اندازه ی هیوندای اکسنت بزرگ نیست (در نسل جدید نیسان ورسا، کابین کوچک تر شده است)، اما کیفیت ساخت و جنس متریال کابین آن بهتر از محصول کره ای ها است. نیسان ورسا صندوق عقب بزرگ تری دارد، شاید نیسان فضای کابین را بخاطر بارگیری بیشتر، کوچک کرده است؟

از بین این دو خودرو، انتخاب نهایی من هیوندای است؛ با اینکه کلاس سدان های کوچک و ساب کامپکت در این روزها رونق ندارد، اما اینکه هنوز هم چند رقیب و گزینه برای انتخاب وجود دارد، برای افرادی که به دنبال خرید خودروی صفر کیلومتر با کمترین هزینه هستند، خبر خوبی محسوب می شود.

هیوندای اکسنت ۲۰۲۰ از نگاه زک پالمر، ویراستار اتوبلاگ:

این روزها خودروهای کوچک و ارزان قیمتی مثل هیوندای اکسنت در رقابت با کراس اورهای شاسی بلند با طراحی جذاب شکست می خورند. این شرایط واقعا جای تاسف دارد چرا که با قیمت ۲۰ هزار و ۳۶۵ دلار، هیوندای اکسنت خودرویی مجهز بوده که رانندگی با آن هم لذت بخش است. بزرگ ترین تغییر مدل ۲۰۲۰ اکسنت، استفاده از گیربکس CVT به جای نمونه اتوماتیک ۶ سرعته است. در بیشتر خودروهای امروزی، عملکرد گیربکس CVT در مقابل جعبه دنده های اتوماتیک نقد می شود؛ اما گیربکس هیوندای اکسنت جدید، چندان هم بد نیست. مثل دیگر خودروهای هیوندای و کیا که به گیربکس جدید CVT مجهز شده اند، در اکسنت هم جعبه دنده حالت تعویض دنده در شتاب گیری را شبیه سازی می کند. موتور در شتاب گیری و فشردن پدال گاز سر و صدا دارد، اما در بیشتر مواقع، صدای گیربکس و موتور مثل مدل های گذشته زیاد نیست. البته شتاب گیری سریع نیست، اما رانندگی در ترافیک شهری هم سرعت بالایی نیاز ندارد.

به نظر من، استفاده از گیربکسCVT در مدل جدید ارزشش را داشته است. کاهش چشمگیر مصرف سوخت ارزش چند اسب بخار قدرت کمتر موتور را دارد و البته، اکسنت هیچوقت یک خودروی اسپرت هم نبوده است. کاهش مصرف سوخت بزرگراه تا ۰.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در برابرکمی کند بودن سرعت عمل گیربکس CVT ارزش دارد. با صحبت های بایرون هرد در مورد مقایسه با نیسان ورسا موافق هستم. ورسا در نسل جدید خیلی بهتر از قبل شده است، اما هیوندای اکسنت هنوز هم انتخاب اول من در این کلاس از خودروها است که هر روز کم رونق تر می شود.

هیوندای اکسنت ۲۰۲۰ از نگاه جول استاکس‌دیل، ویراستار اتوبلاگ:

از زمانی که با مدل پایه و دستی نسل جدید هیوندای اسکنت رانندگی کردم، طرفدار این خودرو شده ام. با اینکه قدرت این خودرو کم است و موتور پر سروصدایی دارد، اما قوای محرکه قابل قبول بوده و پرتوان تر از اعداد روی کاغذ به نظر می رسد. هیوندای اکسنت بسیار جادار است و با مجموعه ای از تجهیزات پایه مثل کروز کنترل و قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو در سیستم اطلاعات و سرگرمی عرضه می شود. حتی در مدل ها و تیپ های گران تر، می توان هیوندای اکسنت را خودرویی زیبا توصیف کرد. با اینکه گیربکس CVT هیوندای بهترین تجربه من در رانندگی نیست، اما با همکارانم موافق هستم که بهترین انتخاب برای مصرف سوخت کمتر است. در رانندگی آزمایشی بزرگراه، من دقیقا به مصرف سوخت اعلام شده، یعنی ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رسیدم.

در مجموع، خرید هیوندای اکسنت را به افرادی توصیه می کنم که به دنبال خودروی صفرکیلومتر ارزان قیمت هستند. البته باید به هیوندای ونیو ۲۰۲۰ هم نیم نگاهی داشته باشیم؛ این مدل گران تر و مصرف سوختش هم بیشتر است، اما درمقابل در فضای داخلی و خارجی طراحی بهتر و زیباتری دارد. علاوه بر این، هیوندای ونیو هاچبک بوده؛ بنابراین بارگیری کاربردی تری دارد. قوای محرکه این خودرو تقریبا مشابه هیوندای اکسنت می باشد جز اینکه، کمی سواری بهتری دارد. هیوندای ونیو ۲۰۲۰، فقط یک پیشنهاد کوچک از طرف من به خریداران اکسنت است.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد