ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
استعفاي رئيس پليس سياتل به علت کاهش بودجه

استعفاي رئيس پليس سياتل به علت کاهش بودجه

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- همزمان با تصميم شوراي شهر سياتل براي کاهش بودجه اداره پليس اين شهر، رئيس پليس سياتل نيز از استعفاي خود خبر داد.
بین الملل
شناسه خبر : 20200812113921908
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵:۱۳
۱۶
خبرگزاری آریا- همزمان با تصمیم شورای شهر سیاتل برای کاهش بودجه اداره پلیس این شهر، رئیس پلیس سیاتل نیز از استعفای خود خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک روز پس از کاهش بودجه پلیس به دست شورای شهر سیاتل در پی اعتراضات گسترده علیه نابرابری نژادی و خشونت پلیس، "کارمن بست"، رئیس پلیس سیاتل، که یک زن سیاه پوست است، از سمتش استعفا کرد.
استعفای غافلگیرکننده کارمن بست یکی از قابل توجه‌ترین تغییرات در اداره پلیس سیاتل پس از اعتراضات سراسری در پی مرگ جورج فلوید بود. فلوید یک مرد سیاه پوست بود که بر اثر فشار زانوی افسر پلیس سفیدپوست در مینیاپولیس بر گردنش، کشته شد.
انتشار تصاویر این حادثه خشم عمومی را در آمریکا علیه تاکتیک‌های خشن پلیس و نیز نژادپرستی نهادینه در نظام قضایی این کشور برانگیخت و ماه‌ها اعتراضات خیابانی را در شهر‌های سراسر آمریکا با وجود شیوع ویروس کرونا در این کشور، در پی داشت.
در سیاتل، مانند دیگر جا‌های آمریکا، بخش اعظم خشم‌ها به درخواست‌ها از سوی فعالان برای کاهش بودجه پلیس و هزینه کردن آن برای خدمات اجتماعی تبدیل شده است.
بست که 55 سال دارد، به تصمیم شورای شهر برای مشورت نکردن با وی برای کاهش بودجه اداره پلیس که در پی آن باید 100 افسر پلیس اخراج شوند، به عنوان یکی از عوامل اصلی کناره گیر خود، اشاره کرد.
شورای شهر سیاتل روز دوشنبه با 7 رأی موافق در برابر یک رأی مخالف، کاهش بودجه اداره پلیس را تا 3/5 میلیون دلار معادل کمتر از یک درصد برای روز‌های باقی مانده سال جاری و سرمایه گذاری 17 میلیون دلار در برنامه‌های ایمنی، تصویب کرد. لورنا گونزالز رئیس شورای شهر سیاتل گفت رای روز دوشنبه پیش درآمد کاهش‌های بیشتر بودجه اداره پلیس است.
حامیان کاهش بودجه پلیس به نظامی شدن روزافزون پلیس اشاره می‌کنند و معتقدند هرچند به شکل روزافزونی از افسران پلیس برای مقابله با موضوعاتی از جمله اعتیاد، بیماران روانی و بی خانمان‌ها درخواست کمک می‌شود، بهتر است سازمان‌های خدمات اجتماعی این نوع خدمات را ارائه کند. اما مخالفان کاهش بودجه اداره پلیس معتقدند کاهش بودجه این اداره، ایمنی عمومی را تهدید خواهد کرد.
اقدام روز دوشنبه شورای شهر سیاتل درآمد سالانه بست را تا 10 هزار دلار کاهش می‌دهد. درآمد سالانه پیشنهادی اولیه برای بست 100 هزار دلار بوده است.
اندرو لویس از اعضای شورای شهر که به کاهش بودجه پلیس رای مخالف داده است، گفت «از بیانیه بست کاملاً روشن است که این کاهش پرداخت‌ها برای وی و همکارانش در اداره پلیس یکی از علت‌های اصلی تصمیمش برای کناره گیری از خدمات دولتی است و استعفا یکی از زیان‌های بد و آشکار است.»
جنی دورکان شهردار سیاتل، در کنفرانسی خبری، از استعفای بست ابراز تأسف کرد و گفت: رئیس پلیس سابق سیاتل که خود یک سیاهپوست است، زندگی سیاهپوستان را تجربه کرده است و آن‌ها را بهتر درک می‌کند.
ویلیام بار دادستان کل آمریکا استعفای بست را «درسی برای رهبران ایالتی و محلی درباره هزینه‌های واقعی پیشنهاد‌های غیرمسئولانه برای کاهش بودجه پلیس خواند.»
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد