ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
ترامپ همچنان دست و پا مي‌زند

ترامپ همچنان دست و پا مي‌زند

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- رئيس جمهور آمريکا همچنان سعي دارد تا با برگزاري کنفرانس مطبوعاتي وجهه خود را که در بحران ايالت‌ها و کرونا از بين رفته است دوباره بازگرداند.
بین الملل
شناسه خبر : 20200812111551858
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴:۵۹
۱۶
خبرگزاری آریا- رئیس جمهور آمریکا همچنان سعی دارد تا با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی وجهه خود را که در بحران ایالت‌ها و کرونا از بین رفته است دوباره بازگرداند.
به گزارش خبرگزاری آریا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی اظهارداشت:من می‌خواهم که درباره خشونت، غارتگری و شورشی که در شهر‌های تحت کنترل دموکرات یعنی نیویورک، پورتلند، شیکاگو و سیاتل صحبت کنم. شهرداران و فرمانداران این ایالت‌ها و شهر‌ها این وظیفه را برعهده دارند که از تمامی منابع لازم برای پایان دادن به خشونت‌ها، کشتار‌ها و زخمی شدن افراد استفاده کنند.
وی افزود:شهر نیویورک ارتشی بزرگ از نیرو‌های پلیس دارد. آن‌ها خوب عمل می‌کنند. نیرو‌های حافظ قانون در نیویورک از بهترین‌ها هستند. باید به آن‌ها اجازه انجام وظیفه را بدهند. اگر آن‌ها کار خود را انجام دهند. اگر به آن‌ها اجازه انجام کارشان داده شود، مشکل شهر نیویورک حل خواهد شد. این مشکل به فوریت حل می‌شود. آن‌ها این کار را به خوبی انجام می‌دهند. دی بلازیو باید به فوریت تمامی افسران پلیسی را که بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای اخراج کرده است بازگرداند. آن‌ها اخراج شده اند. این بخشی از اقدامات دموکرات‌ها برای منحل کردن نیروی پلیس است. آن‌ها باید بهترین‌های حافظ قانون در نیویورک را بر سار کار خود بازگردانند. نیرو‌های پلیس کار خارق العادی را انجام می‌دهند. هیچ فرد دیگری نمی‌تواند این کار را انجام دهد. زمانی که موضوع تروریسم و مسائل دیگر مطرح می‌شود هیچ نیرویی نمی‌تواند به اندزه آن‌ها موثر باشد.
او گفت:شهر شیکاگو و ایالت ایلینوی 25 هزار نیروی پلیس، کلانتر و نیروی حافظ قانون دارند. آن‌ها می‌توانند هرگونه خشونتی را به فوریت و آسانی آرام کنند. این تنها در حالتی میسر می‌شود که به آن‌ها اجازه انجام کارشان داده شود. اگر به آن‌ها اجازه کارشان داده شود آن‌ها نیرو‌های فوق العاده‌ای هستند. باید اجازه انجام وظیفه به آن‌ها داده شود. دموکرات‌ها و دموکرات‌های چپ گرای افراطی باید اجازه این کار را بدهند. اگر نگاهی به انتخابات 2020 داشته باشید کرسی‌های انتخاباتی در اختیار دموکرات‌های افراط گرا قرار گرفته است. شهر پورتلند و ایالت اورگون 10 هزار نیروی خوب از افسران و نیرو‌های محافظ قانون دارد. سیاتل و واشنگتن و ایالت واشنگتن 10 هزار نیرو در اختیار دارند. در شهر سیاتل و ایالت واشنگتن آن‌ها نیرو‌های کافی دارند و باید اجازه فعالیت به آن‌ها داده شود. من به آن‌ها توصیه می‌کنم که این منابع را برای حفاظت از شهروندان خود به کارگیرند و خشونت را متوقف سازند. تمامی وقایعی که ما در تلویزیون شاهد آن هستیم به رسانه‌های جعلی این فرصت را می‌دهد که از آن بهره برداری کرده و حتی مطالبی را به آن بیفزایند. دموکرات‌ها اقدامات بدی درباره نیرو‌های حافظ قانون انجام میدهند. آن‌ها باید از این اقدامات صرف نظر کنند. آن‌ها باید با مردم این کشور روراست باشند. من تمامی درخواست‌ها برای تامین منابع برای مقابله با خشونت‌ها را بررسی و به آن‌ها رسیدگی کرده ام. به درخواست فرمانداران و شهرداران افراد مجرم بازداشت شده اند. آن‌ها به فوریت بازداشت شده اند. ما توانستیم سلسله مراتب قانونی را به فوریت اجرا وعملیاتی کنیم.
رئیس جمهور آمریکا ادامه داد:شما شاهد آنچه که در مینیاپولیس روی داد، بودید. آن‌ها شهر را دچار ناآرامی و شکاف کرده بودند. زمانی که گارد ملی وارد عمل شد این وضعیت به فوریت خاتمه پیدا کرد. این اقدامات خشونت بار سبب منزوی شدن شهروندان نمی‌شود بلکه نشان دهنده خشونت از طرف جناح چپ افراطی است. اگر شما اخبار درست را دریافت کنید می‌توانید آن را مشاهده کنید. تحت هر شرایطی حمله با مواد آتش زا به اداره پلیس در پورتلند به منزله یک اقدام تروریستی جناح چپ افراطی است. آن‌ها هرج و مرج طلب هستند. آن‌ها هرج و مرج طلب هستند. من به وزارت دادگستری دستور داده ام تا این هرج و مرج طلبان را متوقف سازند. باید به فوریت آن‌ها را متوقف کرد. باید در تعامل با مقامات شهر و ایالت این کار انجام شود. مقامات محلی باید تحقیقات و تعقیب افراد هرج و مرج طلب را انجام دهند. آن‌ها باید تمامی این جرایم را پیگیری کنند. ما به فوریت با شما همکاری می‌کنیم. مقامات محلی می‌دانند که مقام آن‌ها چیست. آن‌ها می‌دانند که این افراد از کجا می‌آیند. آن‌ها اطلاعات زیادی درباره این افراد دارند. آن‌ها باید با همدیگر عمل کنند و واقعا کمک کننده باشند. شما می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید. شما می‌توانید این کار را خیلی خوب انجام دهید. شما نیرو‌های پلیس و حافظ قانون خوبی دارید. اما شما باید آن‌ها را به خوبی هدایت کنید تا کار خود را انجام دهند.
وی افزود:آنچه که شما در پورتلند، سیاتل، نیویورک، شیکاگو شاهد آن هستید، نقشه راه دموکرات‌ها برای آمریکا است. آن‌ها می‌خواهند که هر شهری در آمریکا همانند پورتلند شود. آن‌ها می‌خواهند که قوانین فدرالی را به تصویب برسانند تا به نیرو‌های پلیس و حافظ قانون در آمریکا آسیب وارد کنند. آن‌ها می‌خواهند از شر متمم دوم قانون اساسی رها شوند. آن‌ها می‌خواهند پرداخت منابع مالی به نیرو‌های پلیس را متوقف کنند و زندان‌ها با تعطیل کنند. آن‌ها می‌خواهند اداره پلیس را منحل کنند. شما شاهد این موضوع در نیویورک هستید. آن‌ها یک میلیارد دلار از بودجه اداره پلیس را از آن‌ها گرفته اند. این اقدام سبب افزایش شدید جرایم شده است. این موضوع سبب شده است که دادستان‌ها از مجرمان حمایت کنند و شهروندان قانون مدار را هدف قرار دهند. اگر جناح چپ قدرت بگیرد هیچ شهر و حومه آن در کشور ما در امنیت نخواهد بود.
ترامپ گفت:در بخش واکسن برخی خبر‌های خوب است. امروز من با شماری از افرادی که در این امر دخیل هستند دیدار کردم. آن‌ها تلاش می‌کنند در تلاشی تاریخی یک واکسن مناسب و ایمن را در یک مدت زمان کم تولید کنند. شما آخرین اطلاعات را در این زمینه از دانشمندان ارشد و مقامات دولتی و روسای شرکت‌های داروسازی شنیده اید. شرکت‌های دارو‌ها سازی ده‌ها میلیون دلار را صرف تبلیغات برای دارو‌های خود می‌می کنند. این نشان می‌دهد من اقداماتی را انجام داده ام که بهای دارو را به میزان 40 یا 50 یا 60 و یا حتی در برخی موارد تا 70 درصد کاهش می‌دهد. تاکنون این ارقام شنیده نشده اند. شما زمانی که این تبلیغات را مشاهده می‌کنید به این نتیجه می‌رسید که بهای دارو‌ها کاهش پیدا کرده است. این موضوع سبب می‌شود که آن‌ها به رئیس جمهور شما حمله کنند، زیرا بهای دارو به سرعت کاهش پیدا می‌کند.
ترامپ اضافه کرد:امروز عصر خوشحالم که اعلام کنم که ما به توافقی شرکت تولید مدرنیتر برای ساخت و توزیع 100 میلیون واحد از واکسن‌های کرونا آن‌ها رسیده ایم. دولت قصد دارد در صورت تولید این واکسن‌ها را خریداری کند. ما همچنین به همکاری خود با شرکت جانسون و جانسون ادامه می‌دهیم. ما همچنین با شرکت‌های سانافی و جی اس ایکس هم همکاری می‌کنیم تا بزرگترین تولید کننده واکسن کرونا باشند. آن‌ها در رابطه با واکسن‌ها خوب عمل کرده اند و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته اند. هر کدام از این شرکت‌ها قول‌های زیادی داده اند. ما شرکت‌های زیادی در این زمینه داریم. برنامه‌هایی برای سال‌های پیش رو در نظر گرفته شده است. دولت‌های پیشین برای رسیدن به وضعیت کنونی سال‌های زیادی را صرف کرده اند. سه واکسن هم اکنون در مرحله آزمایشی سوم خود قرار دارند. آن‌ها در مراحل پایانی آزمایش خود هستند. ما در حال تحقیقات و تولید 6 واکسن هستیم تا توزیع سریع آن‌ها را آغاز کنیم. ارتش آماده است که هر چه سریعتر با تایید سازمان دارو و غذا توزیع واکسن‌ها را آغاز کند. ما به سرعت در حال نزدیک شدن به این تاییدیه هستیم. ما در مسیر ساخت 100 میلیون واحد واکسن به محض تایید آن هستیم. ما آماده‌ای که به فوریت و پس از آن 100 میلیون واحد دیگر را هم تولید کنیم. این یک عملیات سریع ساخت واکسن در جهان و تاریخ است.
رئیس جمهور آمریکا گفت:ما نزدیک 86 هزار آمریکایی را با تزریق پلاسما درمان کرده ایم. یک تحقیق کلینیکی اخیرا نشان داد که استفاده از این روش می‌توانند نتایج قابل توجهی به همراه داشته باشد. این موضوع می‌تواند نرخ مرگ و میر را به میزان قابل توجهی و در حدود 50 درصد کاهش دهد. حتی ممکن است که این میزان بیش از 50 درصد باشد. من به آمریکایی‌هایی که از کرونا بهبود یافته اند توصیه می‌کنم تا وارد سایت کرونا وایرس دات جی او وی شوند و ثبت نام کنند و سپس پلاسمای خود را اهدا کنند. این روش واقعا موفقیت آمیز بوده است.
ترامپ افزود:با ادامه مبارزه با همه گیری جهانی کرونا اقتصاد آمریکا در حال احیاء است. هیچ فردی تصور نمی‌کرد که این موضوع ممکن باشد. شما از آمار و ارقام آگاه هستید و می‌دانید که چه روی می‌دهد. دیروز، امروز و فردا ما شاهد یک سه ماهه عالی خواهیم بود. ما شاهد شاخص قابل توجه بازار سهام خواهیم بود. امروز شاخص داو جونز از 28 هزار واحد گذشت. این بیش از 50 درصد افزایش را از ماه مارس نشان می‌دهد. این شاخص ارزش خود را از زمان شیوع ویروس به دست آورده است و احیاء شده است. به این موضوع فکر کنید. اقتصاد آمریکا در وضعیت عالی است. احیای اقتصادی با سرعت ادامه دارد. در سه ماهه گذشته میزان تولید ناخالص ملی اتحادیه اروپا به میزان 40 درصد کاهش یافت. این بدتر از آمریکا بود. این 40 درصد بدتر از آمریکا بود. ما توانسته ایم که بهتر از هر کشوری در جهان به ثبات برسیم. میزان تولید ناخالص ملی فرانسه به میزان 80 درصد کاهش پیداکرد. این بدتر از ما و اسپانیا بود. پیش بینی‌ها این بود که وضعیت آمریکا بدتر خواهد بود. در سراسر کشور شاهد بهبود وضعیت در مقابله با همه گیری هستیم.
وی گفت:از هفته گذشته 85 درصد از مناطق در آمریکا از کاهش موارد ابتلا خبر داده اند. به این موضوع توجه کنید. آن‌ها 85 درصد کاهش ابتلا را گزارش داده اند. نرخ مرگ و میر به میزان 7 درصد کاهش یافته است. میزان بستری شدن افراد در بیمارستان به سرعت کاهش یافته است. ایالت هایی، چون فلوریدا و تگزاس و آریزونا که مرکز شیوع بیماری بودند شاهد کاهش 25 درصدی در شیوع کرونا بوده اند. اما همه آمریکایی‌ها باید هوشیار و مواظب باشند و بهداشت را رعایت کنند. آن‌ها باید فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن را زمانی که به افراد دیگر نزدیک می‌شوید رعایت کنید واز سالمندان محافظت کنید. شما باید کاملا از سالمندان محافظت کنید. از زمان پایان ماه ژوئیه متوسط ابتلا روزانه به کرونا در آمریکا به میزان 20 درصد کاهش یافته است، اما ویروس همچنان در حال شیوع سریع در سراسر کشور‌های جهان است. هفته گذشته فرانسه و آلمان بیشترین میزان ابتلای روزانه جدید را در مدت سه ماه گذشته ثبت کردند. این موضوع به اطلاع ما نرسیده است، اما من این موضوع را به اطلاع رسانه‌ها می‌رسانم. متوسط ابتلای 7 روزه در آلمان به میزان 62 درصد از هفته گذشته افزایش یافته است. این مایه تاسف است. ما شاهد افزایش 82 درصدی در فرانسه بوده ایم. ما شاهد افزایش 130 درصدی در اسپانیا و 30 درصدی در انگلیس بوده ایم. این نشان دهنده افزایش ابتلا در این کشور‌ها است. موارد ابتلا همچنین در کشور‌های هلند، سوئد، بلژیک، سوئیس و اسلواکی و استونی و دیگر کشور‌های اروپایی در حال افزایش است. اما در کشورمان شاهد کاهش ابتلا هستیم. ما همچنین حتی می‌توانیم شاهد کاهش بیشتر و سریعتر هم باشیم. این موضوع در یک مدت زمان اندک روی خواهد داد. اگر چه آمریکا بیشترین تعداد جمعیت در معرض خطر را و از جمله 1.5 میلیون افراد در خانه‌های سالمندان را دارد، اما اروپا شاهد افزایش 40 درصدی نرخ مرگ و میر در مقایسه با آمریکا در این بخش بوده است. ما همچنین کمترین تعداد مرگ و میر سرانه را به جز در منطقه نیویورک داشته ایم. ما زمان دشواری راداشتیم.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد