ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
انتقاد طنزپرداز آمريکايي از عملکرد کرونايي ترامپ

انتقاد طنزپرداز آمريکايي از عملکرد کرونايي ترامپ

خبرگزاری آریا
خبرگزاري آريا- طنزپرداز سياسي آمريکايي گفت ترامپ پس از افتضاح که در خصوص مبارزه با کوويد 19 به بار آورد، اکنون مي‌خواهد مجسمه اش در کوه‌هاي راشمور حک شود.
بین الملل
شناسه خبر : 20200812111358780
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴:۵۶
۹
خبرگزاری آریا- طنزپرداز سیاسی آمریکایی گفت ترامپ پس از افتضاح که در خصوص مبارزه با کووید 19 به بار آورد، اکنون می‌خواهد مجسمه اش در کوه‌های راشمور حک شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، تِرِوِر نوآ در در برنامه طنز سیاسی خود موسوم به «دیلی شو» اظهارداشت: اکنون که شیوع ویروس کرونا در منطقه میدوست آمریکا رو به افزایش است، شمار مبتلایان در این کشور به طور رسمی به سمت پنج میلیون نفر پیش می‌رود و بیش از 160 هزار نفر هم بر اثر بیماری جان خود را از دست داده اند. همچنین با توجه به بازگشایی مدارس در بخش‌هایی از کشور، گزارشی جدید حاکی از آن است که تنها در دو هفته از ماه ژوئیه، 97 هزار کودک به ویروس کرونا آلوده شدند. اما با وجود همه اینها، هنوز آمریکایی‌های زیادی هستند که کار‌هایی شبیه این انجام می‌دهند.
امروز صبح نگرانی‌های فزاینده‌ای از این وجود دارد که ده‌ها هزار موتورسوار که در شهر استرجیس در داکوتای جنوبی گردهم آمده اند، موجب گسترش شدید بیماری کووید 19 شوند. مقامات محلی از بیم احتمال افزایش شمار مبتلایان در چند هفته دیگر، تخت‌های بیمارستانی منطقه را افزایش داده اند.
تجمع موتورسواران در استرجیس با بیشترین سرعت ممکن پیش می‌رود.
بالغ بر 400 هزار موتوار و میهمان در منطقه گردهم آمده اند، بی آنکه نشانه چندانی مربوط به این بیماری همه گیر در آنجا مشهود باشد. خیابان‌های شهر مملو از موتورسوارانی است که ماسک نزده اند.
جمعیت‌های بزرگی در کنسرت‌ها و کافی شاپ‌ها در حالی کنار هم گرد آمدند که شمار بسیار معدودی از آن‌ها ماسک زده بودند.
تِرِوِر نوآ گفت: بله، بعضی‌ها شیوع این بیماری همه گیر در جهان و نیمه خالی لیوان را می‌بینند، و بعضی دیگر هم کلاً لیوان را بر می‌دارند و روی سر خود خرد می‌کنند. چون معلوم است که موتورسواران اهمیتی به ویروس کرونا نمی‌دهند. این‌ها همان افرادی هستند که می‌گفتند بیخیال کمربند و کیسه هوا.
رعایت نکردن تدابیر ایمنی باعث می‌شود با سرعت بیشتری (موتورسواری) کنند. آن‌ها اگر می‌توانستند روی هواپیما هم موتورسواری می‌کردند.
در حالی که آمریکا همچنان برای کنترل شیوع ویروس کرونا تقلا می‌کند، همچنان با پیامد‌های اقتصادی این بیماری همه گیر هم مقابله می‌کند. با اینکه جمهوریخواهان کنگره بالاخره با دموکرات‌ها به توافق رسیدند که کشور نیاز به یک بسته کمک دیگر برای مقابله با پیامد‌های کرونا دارد، دو طرف نتوانسته اند درباره نوع این بسته به توافق نرسیده اند. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تمدید هفته‌ای 600 دلار حقوق بیکاری است. در حالی که میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا می‌خواهد به مردم فقط مقدار جزئی پول بدهد تا گرسنگی بکشند. از اقبال خوب آمریکا، یک معامله گر عالی هست که در کاخ سفید زندگی می‌کند. اما چون او در رز گاردن مشغله دارد، همسرش این را ارائه کرد.
امروز صبح سردرگمی و جنجال زیادی درباره اقدامات اجرایی جدید رئیس جمهور در خصوص بسته کمک مربوط به کرونا بروز کرد. ترامپ شنبه فرمان اجرایی شامل چهار اقدام را امضاء کرد که حقوق بیکاری را تمدید می‌کند، مانع از تخلیه (خانه‌های استیجاری) می‌شود، به دانشجویان بدهکار کمک می‌کند و پرداخت مالیات را به حال تعلیق در می‌آورد. اما دموکرات‌ها منتقد شدید این اقدام رئیس جمهور هستند. آن‌ها می‌گویند این اقدامات فراتر از اختیارات رئیس جمهور است و فرمان‌های وی در واقع نتایج بسیار کمتری از آن دارد که مشهود باشد.
بسیاری از ادعا‌هایی که رئیس جمهور ترامپ آخرهفته اخیر در باشگاه گلفش در نیوجرسی بیان کرد، منطقی نیست. او می‌گوید از تخلیه (خانه‌های استیجاری) جلوگیری می‌کند، اما در واقع او به نهاد‌های فدرال دستور داده است بررسی کنند ببینند آیا توقف تخلیه (خانه‌های استیجاری) لازم است. حتی بعضی از جمهوریخواهان رئیس جمهور را به دادن وعده‌هایی متهم می‌کنند که از نظر قانونی قادر نیست به آن‌ها عمل کند. بن سَس، سناتور جمهوریخواه اقدامات اجرایی رئیس جمهور را «تفاله غیرقانونی» نامید.
تِرِوِر نوآ:... ترامپ می‌داند کنگره در چنان بن بستی گیر افتاده است که می‌توانند باعث شوند که حتی او خوب به نظر برسد. چون مهم نیست که فرمان‌های اجرایی او غیرقانونی، غیرمؤثر یا کاملاً ناکارآمد باشد. او می‌داند که حتی وانمود کردن به انجام کاری، بهتر از اعلام تنفس در وسط تعطیلات (کنگره) است؛ یعنی همان کاری که کنگره می‌کند. هر چند اگر به کنگره باشد که می‌گوید در تعطیلات به سر نمی‌برد. ظاهراً آن‌ها فقط «در خانه» هستند، اما اگر توافقی در کار باشند، برمی گردند، اما توافقی در کار نخواهد بود، چون آن‌ها کار نمی‌کنند، اما به هر حال آن‌ها در تعطیلات نیستند، فقط کار نمی‌کنند... برداشت اشتباه نکنید. بعضی از این ایده‌هایی که ترامپ پیشنهاد کرد، در واقع پیشنهاد‌های خوبی بود. مثلاً تعلیق بازپرداخت وام‌های دانشجویی در حال حاضر کار خیلی معقول و منطقی است، و ممنوعیت تخلیه (خانه‌های استیجاری) ایده فوق العاده‌ای است. هر چند کاملاً مطمئنم که ترامپ تنها به این دلیل خواهان انجام این اقدامات است که فکر می‌کند با این کار نمی‌توانند از کاخ سفید بیرونش کنند. اما درباره ایده‌های دیگر باید بگویم ترامپ گند زده است. او می‌خواهد حقوق بیکاری را تمدید کند. اما حتی اگر بتواند دادگاه را قانع کند که بدون موافقت کنگره مجاز به این کار است، فقط در صورتی مؤثر است که ایالت‌ها بخشی از وجوه را بپردازند. همچنین او با تعلیق پرداخت مالیات، باعث می‌شود پس از لغو تعلیق، مردم به خاطر رو به رو شدن با حجم عظیم مالیات آسیب ببینند، یا ممکن است مجبور به کاهش (خدمات) تامین اجتماعی شود، چون هزینه این خدمات از محل مالیات تامین می‌شود... بنابراین بار دیگر باید گفت رئیس جمهور ترامپ تلاش کرده است مشکل را حل کند و در نهایت وضعیت فضاحت باری ایجاد کرده است. اما اگر از خود می‌پرسید که آیا او فکر می‌کند خوب عمل می‌کند، نشانه‌ای هست که پاسخ سؤالتان را می‌دهد.
رئیس جمهور ترامپ شاید مشغول تلاش برای این باشد که مجسمه اش در کوه راشمور حک شود. رئیس جمهور به صراحت از این بنا تمجید کرده است. وی در آخرهفته چهارم ژوئیه در آنجا سخنرانی کرد. اکنون نیویورک تایمز می‌گوید کاخ سفید پارسال از فرماندار داکوتای جنوبی درباره روند اضافه کردن مجسمه رؤسای جمهور به (مجسمه‌های حک شده در کوه راشمور) سؤال کرد. فرماندار گفت: «رئیس جمهور علاقه شدیدی به این ایده نشان داده است.»
تِرِوِر نوآ: درست است. ترامپ فکر می‌کند استحقاق این را دارد که مجسمه اش را بر فراز کوه راشمور حک کنند. صادقانه بگویم من هم با او موافقم. فکر می‌کنم ما باید ترامپ را بر فراز کوه راشمور قرار دهیم. اما نه اینکه مجسمه اش را حک کنیم. بلکه در واقع خودش را روی کوه بگذاریم، بی آنکه هیچ تلفنی داشته باشد یا به اینترنت دسترسی داشته باشد. به این ترتیب مشکل حل می‌شود.
خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد