ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
رسانه‌ها به مدافعان محیط زیست تبدیل شده اند

رسانه‌ها به مدافعان محیط زیست تبدیل شده اند

خبرگزاری ایلنا
مدیر کل محیط زیست استان قزوین گفت: در سال های اخیر با تخصصی شدن حوزه محیط زیست در برخی رسانه ها، از بسیاری از تخلفات و آسیب های محیط زیستی جلوگیری شده و در واقع رسانه‌ها به مدافعان محیط زیست تبدیل شده اند.
اجتماعی
شناسه خبر : 952941
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴:۱۰
۱۰

مدیر کل محیط زیست استان قزوین گفت: در سال های اخیر با تخصصی شدن حوزه محیط زیست در برخی رسانه ها، از بسیاری از تخلفات و آسیب های محیط زیستی جلوگیری شده و در واقع رسانه‌ها به مدافعان محیط زیست تبدیل شده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسن عباس نژاد در بازدید از خبرگزاری ایلنای مرکز قزوین به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به نقش رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ محیط زیست اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست از مولفه‌های مهم عدالت و توسعه پایدار محسوب می‌شود؛ زیرا تخریب آلودگی محیط زیست لطمه‌های جبران ناپذیری را به مردم به خصوص به طبقه فقیر وارد می‌کند؛ از این رو ارتقای فرهنگ عمومی حفاظت از محیط زیست در بستر رسانه ها از ضرورت های جوامع است.

وی از رسانه ها به عنوان عوامل اصلی تاثیرگذار بر آموزش و تنویر افکار عمومی نام برد و خاطرنشان کرد: در عصر اطلاعات، مردم زمان زیادی از وقت خود را به مطالعه، دیدن و یا شنیدن اطلاعات و اخبار منعکس شده در  رسانه ها  اختصاص می دهند؛ بنابراین سریعترین ، مطمئن ترین ، قابل دسترس ترین و تاثیر گذارترین ابزار در جهت اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست آموزش و تنویر افکار عمومی رسانه های ارتباط جمعی هستند.

مدیرکل محیط زیست استان قرار گرفتن عناوین محیط زیستی در ویترین نشریات در سال های اخیر را بسیار مثبت و ارزنده ارزیابی کرد و یادآور شد: خبرنگاران با آگاهی از مسائل و مشکلات این بخش توانسته اند با انتشار اخبار ، مقالات ، گزارشات و گفتگوها مردم را با این مهم آشنا کرده و در بعضی از موارد بسیاری از تخلفاتی که در نتیجه ناآگاهی افراد در جامعه به وجود می آید، جلوگیری شود.

عباس نژاد با تقدیر از عملکرد ایلنا در حوزه محیط زیست اظهار کرد:  هر چند نمی‌توان به طور مطلق تمامی رفتارهای رسانه های جمعی را کاملا" مثبت ارزیابی نمود، ولی عملکرد رسانه‌ها در حوزه محیط زیست و مسائل مرتبط با آن در سال های اخیر بسیار تاثیر گذار بوده و رسانه ها توانسته اند به خوبی نقش خود را در رسالتی که بر عهده آنها گذاشته شده، ایفا کنند.

این مقام مسئول با اشاره به دستور اخیر رئیس جمهور مبنی بر حفظ باغات سنتی قزوین تصریح کرد: تا زمانی که تولید رانت از طریق تغییر کاربری زمین ممکن است، صاحبان اراضی از راه‌های قانونی و غیرقانونی، روابط رسمی و غیررسمی، مذاکرات علنی یا پشت پرده تغییر کاربری اراضی باغستان را رقم می‌زنند.

وی عامل اصلی در موضوع تخریب باغات سنتی را زمین شهری عنوان کرد و افزود: باید تغییر کاربری هر گونه اراضی در باغستان تحت هر عنوانی ممنوع و از وارد کردن اراضی حریم شهر به محدودۀ شهر ممانعت شود و تقسیم مسئولیت میان بخش دولتی-عمومی و بخش تعاونی- خصوصی هر چه سریعتر در این حوزه اصلاح شود.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد