ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
ترامپ در شبکه های اجتماعی از بایدن پیشتاز است/ واشنگتن پست:روسیه در انتخابات آمریکا نقش آفرین است

ترامپ در شبکه های اجتماعی از بایدن پیشتاز است/ واشنگتن پست:روسیه در انتخابات آمریکا نقش آفرین است

خبرگزاری آریا
خبرگزاری آریا-نتایج یک بررسی نشان می‌دهد اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شبکه های اجتماعی برگزار شود، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان، جو بایدن نامزد دموکرات ها را شکست می‌دهد.
بین الملل
شناسه خبر : 20200705121243087
یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰:۲۷
۶
خبرگزاری آریا-نتایج یک بررسی نشان می‌دهد اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در شبکه های اجتماعی برگزار شود، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان، جو بایدن نامزد دموکرات ها را شکست می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از به نقل از آسین ایج، رویه دونالد ترامپ در جهت ارسال منظم توئیت و بازتوئیت پیام های مختلف از یک سو و فعالیت های گسترده طرفداران وی از سوی دیگر باعث شده که ترامپ در شبکه های اجتماعی در مقایسه با جو بایدن وضعیت بهتری داشته باشد.
همین وضعیت برتر از سوی ترامپ در فیس بوک نیز وجود دارد. دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا هر روز به طور متوسط 14 پست برای 28 میلیون تعقیب کننده خود ارسال می کند. این در حالی است که جو بایدن رقیب دموکرات وی تنها حدود 7 پست را برای تقریبا دو میلیون تعقیب کننده خود می فرستد.
فعالیت محدود جو بایدن در شبکه های اجتماعی مانند توئیتر و فیس بوک باعث شده که در صورت برگزاری انتخابات در فضای مجازی ترامپ به طور قطع برنده این انتخابات باشد.
در توئیتر هم وضعیت به همین منوال است و ترامپ 82.4 میلیون تعقیب کننده دارد. این رقم در مورد بایدن به تنها 6.4 میلیون نفر می رسد. ترامپ سال ها وقت خود را صرف تاسیس یک ارتش دیجیتال در فضای مجازی کرده و به نظر می رسد این ارتش در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بسیار به کمک وی بیاید.
ترامپ هر هفته بیش از 150 پیام در شبکه اجتماعی توئیتر ارسال می کند و این حجم از پیام ها بارها توسط هواداران وی بازنشر شده یا در مورد آنها بحث و تبادل نظر می شود و این امر در آینده به نفع وی تمام خواهد شد.

بایدن: نژادپرستی نظام مند در آمریکا سابقه 200 ساله دارد    
نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در اظهارنظری توئیتری عنوان کرده نژادپرستی نظام مند در این کشور سابقه ای بیش از 200 سال دارد.
 نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، در پیامی توئیتری به مناسبت روز استقلال آمریکا در مورد نژادپرستی نظام مند در این کشور اظهار نظر کرد.
به نوشته خبرگزاری تاس ، بایدن در این پیام نوشت: «نژادپرستی نظام مند بیش از 200 سال در آمریکا وجود داشته است و همچنان تأثیر مخربی بر جامعه ایالات متحده دارد.» 
وی همچنین نوشت آمریکا هرگز مطابق با اصل بنیانگذاری خود مبنی بر «تمام مردم یکسان آفریده شده اند» پیش نرفته است اما این اصل بعد از بیش از 200 سال نژادپرستی نظام مند به همچنان جا مانده است. 
معاون رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین نوشت: «تاریخ آمریکا، یک افسانه نیست. نبرد برای روح این ملت یک کشمکش دائمی طی 240 سال بوده است. اما این نبردی است که ما می توانیم با یکدیگر، پیروز شویم و پیروز خواهیم شد.»
مسئله نژادپرستی نظام مند در پلیس آمریکا، بعد از این مطرح شد که «جورج فلوید» به دست یک مأمور پلیس سفید در شهر مینیا پولیس ایالت مینه سوتا کشته شد. بعد از قتل وی اعتراضات در سرتاسر ایالات متحده و بعد در جهان بالا گرفتند. 
«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بامداد یکشنبه مجدداََ به معترضان این کشور توهین کرد و آنها را «چپ های افراطی» خواند.
ترامپ در حالی در این روز به سخنرانی پرداخت که بسیاری از شهرهای آمریکا صحنه درگیری پلیس با تظاهرات کنندگان بود.
وی طی سخنرانی در مراسم روز استقلال آمریکا مدعی شد: «ما اکنون در روند شکست دادن چپ های افراطی، مارکسیست ها، آشوب طلبان و غارتگران هستیم».

واشنگتن پست:روسیه در انتخابات آمریکا نقش آفرین است
تهدید تبدیل شدن مجدد روسیه به فاکتوری مهم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر در حالی مطرح شده که نگرانی دیرینه درخصوص تسلیم بودن دونالد ترامپ در مقابل ولادیمیر پوتین در رسوایی جدید مربوط به جایزه های پیشنهادی روسیه برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان نمود پیدا کرده است.
به گزارش به نقل از روزنامه واشنگتن پست، ظهور روسیه به عنوان یک موضوع انتخاباتی در آمریکا چهار سال بعد از آن اتفاق می افتد که عملیات این کشور برای هک کردن و منتشر ساختن ایمیل های رقبای دموکرات دونالد ترامپ، کرملین را در زمان کمپین انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا در مرکز و در مقابل توجه قرار داد. این امکان که روسیه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان پول پرداخت کرده تا نیروهای آمریکایی را هدف بگیرند و اینکه رییس جمهور آمریکا گزارش اطلاعاتی درباره این مسئله را دریافت کرده اما کار چندانی در قبال آن انجام نداده، بار دیگر طرح اتهامات به ویژه در میان دموکرات ها، مبنی بر اینکه ترامپ از تقابل با روسیه حتی در ارتباط با مساله بنیادینی نظیر محافظت از جان سربازان آمریکایی اکراه دارد، احیا ساخته است.
توماس گراهام، یک مشاور ارشد در انستیتو "کیسینجر اسوشیتس" که به عنوان مدیر ارشد امور روسیه در شورای امنیت ملی کاخ سفید در زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش خدمت کرده است، گفت: این مناقشه روسیه را به مرکز توجه در کمپین انتخابات برگرداند اما نه صرفا به عنوان یک چالش سیاست خارجی بلکه به عنوان یک ابزار در نزاع های سیاسی داخلی.
مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه از دونالد ترامپ دفاع و تاکید کرد: دولت ترامپ به طور ویژه ای در برابر روسیه سرسخت بوده است.

کانیه وست»خواننده جنجالی به رقابت های ریاست جمهوری آمریکا پیوست    
در تلاش برای داغ کردن تنور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و به میدان آوردن تعداد بیشتری از مردم، «کانیه وست» خواننده جنجالی این کشور از ورود به عرصه انتخابات خبر داد.
به گزارش  راشاتودی، «کانیه وست» که پیشتر حمایت خود را از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود، به عنوان یک نامزد مستقل وارد رقابت های ریاست جمهوری ایالات متحده شد. 
کانیه وست از خوانننده های جنجالی آمریکا بوده و امیدوار است با اتکا به 30 میلیون دنبال کننده خود در توئیتر بتواند آراء مردمی را در این کشور تصاحب کند. وی علاوه بر خواننندگی در آهنگسازی و طراحی لباس نیز فعالیت دارد. 
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزرا می شود و این در حالی است که وضعیت ترامپ به دلیل مسائلی همچون شیوع گسترده کرونا در ایالت متحده و اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی چندان مطلوب نیست تا جایی که شایعه شده اگر ترامپ قبل از برگزاری انتخابات به این نتیجه برسد که شانسی برای پیروزی ندارد، از رقابت ها کناره گیری می کند.

هیلاری: من بودم، بهتر با کرونا مقابله می کردم
وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور در مصاحبه ای گفت در صورتی که وی به ریاست جمهوری آمریکا می رسید بهتر از رئیس جمهور کنونی با شیوع ویروس کرونا مقابله می کرد.
«هیلاری کلینتون» رقیب انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سال 2016 با انتقاد از نحوه مدیریت مقابله با شیوع ویروس کرونا توسط دولت کنونی آمریکا گفت در صورتی که وی رئیس جمهور می شد اقدامات بهتری برای مقابله با شیوع این بیماری اتخاذ می کرد.
وی که طی مصاحبه ای این موضوع را مطرح می کرد، افزود: «ما مطمئن هستیم که کار بهتری در نجات زندگی انسان ها انجام می دادیم و رفتار مسئولانه بهتری داشتیم.»
کلینتون اضافه کرد که وی با شیوع ویروس کرونا به عنوان یک بحران عمیق بهداشتی و نه یک بحران اقتصادی برخورد می کرد.
بر اساس آمار پایگاه «Worldometers»، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از 2 میلیون 914 هزار نفر فراتر رفته و قربانیان این ویروس در آمریکا نیز به بیش از 132 هزار نفر رسیده است.
«لئون پانتا» وزیر دفاع و مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نیز روز گذشته در مصاحبه ای گفت که این کشور در بحران بزرگی به دلیل شیوع ویروس کرونا قرار دارد.

وزیر دفاع اسبق آمریکا: ترامپ توانایی اداره کشور را ندارد
وزیر دفاع اسبق آمریکا و رئیس کارکنان کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون به انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ پرداخت.
 «لئون پانتا» وزیر دفاع اسبق آمریکا و رئیس کارکنان کاخ سفید در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون گفت: دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا از مواجهه با بحران‌هایی که حل آن‌ها سخت است، خودداری می‌کند.
لئون پانتا گفت: عملکرد دونالد ترامپ بسیار متفاوت از آن چیزی است که ما تاکنون دیده‌ایم. این نشان می‌دهد که وی توانایی اداره امور آمریکا را به عنوان رئیس‌جمهور ندارد و ممکن است کشور را با مشکل مواجه کند. این بحران، بحران بزرگی است ما امروز شاهد ابتلای 41 هزار نفر دیگر به ویروس کرونا بودیم و من فکر می‌کنم که اظهارات دکتر فائوچی که گفته بود ممکن است به روزانه 100 هزار مبتلا به کرونا در آمریکا برسیم کاملا درست است.
وی افزود رئیس جمهور ترامپ به جای آن که یک راهبرد ملی را برای مقابله با این بحران تدوین کند به شکل بسیار ساده‌ای تمام توجه خود را به انتشار پیام‌هایی در توئیتر درباره خرابکاری و مسائل دیگر متمرکز کرده است تا توجه‌ها را از بحران واقعی که با آن مواجه هستیم، منحرف کند.
پانتا تاکید کرد: به صراحت می‌گویم عملکرد ترامپ در برابر بحران به هیچ وجه خوب نیست. وی نمی‌خواهد با مسائلی که به راحتی برای وی قابل حل نیستند یا صرفا با انتشار پیام‌های توئیتری قابل حل نیستند مواجه شود. در نتیجه هم او تلاش می‌کند از هر مسئولیتی شانه خالی کند. وی بیشتر توجه خود را بر انتخابات متمرکز کرده است.

 رسانه های اسپانیولی زبان؛ ترامپ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد
 در حالیکه تنها چهارماه تا انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا باقی مانده، رسانه های آمریکای لاتین و اسپانیا، با استناد به نتایج مطالعات علمی و پیش بینی های اقتصادی صورت گرفته، بر شکست ترامپ در انتخابات پیش رو اتفاق نظر دارند.
نشریه آب­ ث اسپانیا به نقل از خبرگزاری افه، با استناد به پژوهش مؤسسه انگلیسی «اقتصاد آکسفورد» در این باره آورده است: افزایش بیکاری و تورم موانعی بر سر راه انتخاب مجدد این سیاستمدار جمهوریخواه به ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود و وی حداکثر 35 درصد آرا را به دست خواهد آورد. دونالد ترامپ، براساس مدل پیش بینی اقتصاد آکسفورد، به دلیل عواملی چون بحران ناشی از همه­ گیری کووید-19 "شکستی تاریخی" را در انتخابات عمومی نوامبر آینده (آبان ماه) تجربه خواهد کرد. برای اینکه نتایج به نفع ترامپ تغییر کند به چیزی شبیه معجزه اقتصادی نیاز است و اقتصاد آمریکا تا پاییز آینده از تاثیر خسارت­ بار ویروس کرونا بهبود نخواهد یافت.
آمریکای شمالی با نرخ بیکاری بالای 13 درصد و کاهش 6 درصدی درآمد خانوارها در شرایطی به مراتب بدتر از زمان رکود بزرگ اقتصادی سال 1930 (1308 هجری شمسی) به سر می برد و همه این عوامل مانعی تقریبا غیرقابل عبور برای پیروزی ترامپ در انتخابات آینده است. بنابراین حزب دمکرات به سوی پیروزی آشکار می رود البته درصد آراء به میزان مشارکت در انتخابات و روند رشد همه گیری کرونا بستگی دارد. این نشریه در پایان بر صحت این پیش بینی چنین استدلال کرده است: ناظران معتقدند که مدل پیش بینی شده توسط این موسسه پژوهشی از سال 1948 (1326 هجری شمسی) تاکنون 16 مورد از 18 دوره انتخابات آمریکا را به درستی تخمین زده است.

ترامپ همچنان از بایدن عقب است    
تنها چهار ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است و دونالد ترامپ همچنان از جو بایدن رقیب دموکرات خود در انتخابات عقب است.
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی نیوزویک، در نظرسنجی های انجام شده توسط «رییل کلییر پالیتیکس»  بایدن 9.3 درصد از ترامپ پیش است. بایدن 49.3 درصد و ترامپ 40 درصد نظر مثبت را همراه خود دارند.
در برخی نظرسنجی ها به طور جداگانه بایدن 12 درصد پیش است و در نظرسنجی اخیر مشترک یواس ای تودی و سافولک جو بایدن 53 درصد و ترامپ 41 درصد رای دارند.
از دید کارشناسانی که رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا را از نزدیک دنبال می کنند، شرایط به سود دونالد ترامپ نیست و وی رئیس جمهوری است که در مقایسه با روسای جمهوری سه دهه گذشته بدترین شرایط را برای انتخاب دوباره دارد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد