ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
قیمت دلار و یورو در بازار امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه ۹۹/ دلار صرافی ملی به کانال ۲۱ هزار تومانی وارد شد/ تقاضای کاذب از بازار رخت می‌بندد؟

قیمت دلار و یورو در بازار امروز یکشنبه ۱۵ تیرماه ۹۹/ دلار صرافی ملی به کانال ۲۱ هزار تومانی وارد شد/ تقاضای کاذب از بازار رخت می‌بندد؟

خبرگزاری تابناک
بازار ارز در یکی دو روز اخیر با رشد خیره کنده نرخ ارز به ویژه دلار در صرافی های بانکی مواجه شده است. سیاستی که تنها یک هدف دارد و آن از بین بردن فاصله نرخ دلار این صرافی ها با بازار آزاد است تا شاید سدی در برابر ورود تقاضای کاذب به بازار باشد.
اقتصادی
شناسه خبر : 988567
یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰:۰۷
۲۰

بازار ارز در یکی دو روز اخیر با رشد خیره کنده نرخ ارز به ویژه دلار در صرافی های بانکی مواجه شده است. سیاستی که تنها یک هدف دارد و آن از بین بردن فاصله نرخ دلار این صرافی ها با بازار آزاد است تا شاید سدی در برابر ورود تقاضای کاذب به بازار باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (یکشنبه پانزدهم تیرماه 99) بازار ارز، شاهد ادامه روند صعودی نرخ دلار وی یورو هستیم. این در حالی است که نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی، بدون تغییر می باشد.

در ان میان، صرافی های بانکی به عنوان نماینده بازارساز ارزی، از ابتدای روز با افزایش پلکانی شاخص ارزی، سعی در نزدیک کردن نرخ دلار به بازار آزاد دارند. ابتدا دلار آمریکا برای اولین بار در این صرافی ها، به کانال 21 هزار تومان وارد شد و در ادامه به این روند افزایشی ادامه داد.

به گونه ای که در لحظه انتشار این گزارش، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ 21350 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به قیمت 21500 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که این رقم نسبت به روز شنبه، 600 تومان گران تر شده است. همچنین نسبت به روز پنح شنبه هفته گذشته، 2550 تومان افزایش قیمت دارد.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت 23700 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ 23850 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 500 تومان و ننسبت به پایان هفته قبل، 2750 تومان گران تر شده است.

نرخ رسمی 47 ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ تمام ارزها ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (یکشنبه پانزدهم تیرماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس بدون تغییر به قیمت ۵۲ هزار و ۴۳۲ ریال و هر یورو نیز بدون تغییر به قیمت ۴۷ هزار ۲۴۴ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۴۳۹ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۰۸ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۴۳۴ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۴۰ ریال، روپیه هند ۵۶۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۴۱۴ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۱۲۱ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۶۹ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۱۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۹۵۰ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر،  نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۴۴۵ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۴۶۸ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۱۲۱ ریال، روبل روسیه ۵۸۹ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال،  دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۱۶۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۱۰۸ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۶۹ ریال، ده روپیه سریلانکا دو هزار و ۲۵۹ ریال، کیات میانمار ۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۹۸۸ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۸۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۹ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۴۴ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۴ هزار ۹۶۶ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۷۹۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۵ هزار و ۱۷ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۳۱۸ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۷۸۷ ریال، یک هزار روپیه اندونزی دو هزار و  ۸۹۲  ریال، افغانی افغانستان ۵۴۵ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۲۴۸ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۶ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۴ هزار و ۸۳۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۷۵ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد