ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
گزارش آتش‌نشانی از انفجار در کلینیک سینا؛ دپوی 30 مخزن اکسیژن و نیتروژن در یک اتاق

گزارش آتش‌نشانی از انفجار در کلینیک سینا؛ دپوی 30 مخزن اکسیژن و نیتروژن در یک اتاق

خبرگزاری تسنیم
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران در گزارش حادثه کلینیک سینا گفت: در پی گزارش تهیه شده اعلام شد که بیش از 30 دستگاه سیلندر اکسیژن و نیتروژن در اتاقی در این کلینیک دپو شده بود و به گفته نگهبان نیز صبح حادثه 25 سیلندر شارژ شده و در محل قرار گرفته بود.
اجتماعی
شناسه خبر : tn.ai
یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳:۰۷
۷

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی داوری در جریان دویست و بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مشکلات ایمنی در شهر تهران قابل توجه است، اظهار کرد: شهر تهران از منظر ایمنی شرایط خوبی ندارد.

وی تصریح کرد: ایمن‌سازی ساختمانها و بناها در حد ابلاغ کردن چند دستورالعمل نیست و در واقع سازمان آتش‌نشانی شهر تهران ساختمانهای ناایمن را شناسایی و مخاطرات آنها را به مالکین و بهره‌برداران اعلام می‌کند و در واقع آنها را نسبت به این مخاطرات آگاه می‌سازد و راهکارهای لازم را به آنها می‌دهد، همچنین در چک‌لیست‌های آتش‌نشانی این موارد نکته به نکته دیده می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد: موضوع ایمنی یک چرخه کامل است و تنها به نردبانهای بلند و دسترسی به ساختمانها و برج‌ها محدود نمی‌شود و باید بند به بند آن مورد توجه قرار بگیرد.

داوری در ادامه به حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر اشاره کرد و گفت: پس از اعلام این حادثه به سازمان آتش‌نشانی فکر کردن فرآیند صحت اتفاق در مدت کمتر از یک دقیقه؛ نزدیکترین ایستگاه آتش‌نشانی به محل (ایستگاه دزاشیب) اعزام شد که کمتر از 4 دقیقه و 58 ثانیه نیروهای آتش‌نشانی به محل حادثه رسیدند.

وی گفت: در پی اعزام نیروی آتش‌نشانی و حضور آنها در محل حادثه و همچنین پیرو تماس نیروهای ایستگاه 88 و 105 و همچنین ایستگاه 64 به همرا ه تیم‌های امداد و نجات و تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران افزود: در پی حضور نیروهای امداد و نجات اقدامات لازم برای اطفای حریق از سوی نیروهای آتش‌نشانی آغاز شد و همزمان با حضور نیروهای آتش‌نشانی دومین انفجار در محل حادثه صورت گرفت که با توجه به شدت انفجار ساختمانهای مجاور و همچنین ساختمان کنار این کلینیک تحت تأثیر انفجار قرار گرفت.

داوری گفت: در پی گزارش تهیه شده اعلام شد که بیش از 30 دستگاه سیلندر اکسیژن و نیتروژن در اتاقی در این کلینیک دپو شده بود و به گفته نگهبان نیز صبح حادثه 25 سیلندر شارژ شده و در محل قرار گرفته بود.

وی افزود: نیروهای آتش‌نشانی عملیات اطفای حریق را در دستور کار خود قرار داند و این در حالی بود که به جز اکسیژن حجم زیادی از کالاهای مورد نیاز بیمارستان در یکی از اتاق‌های کلینیک انبار شده بود و متأسفانه بدنه سیلندرها توان مقاومت در برابر این آتش‌سوزی را نداشته و همین امر منجر به انفجارهای شدید در این بنا شده بود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران  با اشاره به تلاشهای صورت گرفته از سوی نیروهای آتش‌نشان برای نجات شهروندان محبوس شده در کلینیک سینا اطهر خاطرنشان کرد: همزمان با حضور نیروهای آتش‌نشان اقدامات لازم برای بررسی‌ راه‌های نجات توسط فرماندهان و نیروهای آتش‌نشان آغاز شد اما با توجه به شرایط نامناسب استفاده از نردبان‌های الکترونیک برای ورود به ساختمان مهیا نبود و به ناچار نیروهای آتش‌نشان از نردبانهای دیگر استفاده کردند که حدودا ارتفاع آنها 8 متر است.

داوری با بیان اینکه روزانه 80 تا 100 ماموریت توسط آتش‌نشانان انجام می‌گیرد، گفت: از این تعداد روزانه 15 تا 20 آتش سوزی جدی است و در واقع نجات شهروندان هر روز توسط آتش‌نشانان انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان با عملیات نجات و امداد غریبه نیستند و در این مسیر تلاشهای بسیاری را برای نجات شهروندان در هنگام حوادث انجام داده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به حجم زیاد حرارت و دود در حادثه کلینیک سینا اطهر گفت: متاسفانه به دلیل بسته بودن درب پشت‌بام این دود و حرارت به اتاق جراحی که درب آن باز بوده است وارد شده و گزارشات نشان می‌دهد که متأسفانه افرادی که در این اتاق قرار گرفته‌اند کمتر از یک دقیقه جان خود را از دست داده‌اند و نتوانسته‌اند هیچ عکس‌العملی نشان دهند.

داوری ادامه داد: متأسفانه در این کلینیک دستورالعمل‌ها رعایت نشده و از هر فضایی برای توسعه فعالیت خود استفاده کرده‌اند و این در حالی است که برمبنای دستورالعمل وزارت بهداشت باید مورد تایید کارشناسان قرار بگیرد.

وی افزود: باید موارد ایمنی در ساختمانها و بناها مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر این موضوع رعایت نشود در آینده نیز شاهد چنین حوادثی را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد