ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
کم کاری دولت و رسانۀ ملی در فعالیت شبکه های برون مرزی قابل پذیرش نیست

کم کاری دولت و رسانۀ ملی در فعالیت شبکه های برون مرزی قابل پذیرش نیست

خبرگزاری تسنیم
جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی کشور طی نامه ای به رئیس زسانه ملی تاکید کردند: کم کاری دولت و مسئولین رسانۀ ملی در فعالیت شبکه های برون مرزی قابل پذیرش نیست.    
سیاسی
شناسه خبر : tn.ai
یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷:۱۰
۱۴

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، 44 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور در نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما نکاتی را درباره فعالیت شبکه های برون مرزی مطرح کردند.

در این نامه آمده است:

 ریاست محترم سازمان صداوسیما، جناب آقای دکتر علی عسگری

سلام علیکم

همانطور که مستحضرید، در ایامی که ظهور جریانات ضد نژاد پرستانه و ظالمانه در آمریکا و اروپا شدت گرفته است و بار دیگر غرب وحشی چهرۀ حقیقی خود را برای ملت‌های جهان آشکار می‌کند و همزمان در عرصۀ مقابله با بحران کرونا از ابر رسانه‌های خود جهت عادی سازی و جعل وقایع و حقایق موجود بهره می‌برد، متاسفانه شاهد قطع پیاپی شبکه‌های برون مرزی رسانۀ ملی هستیم.

شبکه‌هایی که امروزه باید با قوت و هوشیاری به جهاد تبلیغی و روشنگری در فضای مسموم رسانه‌‌‌‌‌های بین المللی بپردازند و آیینۀ تمام نمای انقلاب اسلامی برای ملت‌های آزادی خواه جهان باشند.                                                                                              

اکنون قریب به دو دهه از فعالیت شبکه خبری «العالم» می‌گذرد و نقش حساس و اثرگذار این شبکه در تصویر کردن چهرۀ واقعی جهان اسلام و شکست انحصار امپریالیسم خبری غرب در منطقه برکسی پوشیده نیست.

پوشش انحصاری این شبکه از اخبار دست اول جنگ‌های 33 روزه لبنان، نبرد مستقیم رسانه‌ای با رژیم صهیونیستی در دوران جنگ‌های 22 روزه غزه و پوشش گسترده تحولات کشورهای عربی در جنبش «بیداری اسلامی» به حدی بود که حتی شبکه‌های معاند را نیز در بیان نقش حیاتی «العالم» به واکنش واداشت.

همچنین ضریب نفوذ رسانه‌ای این شبکه عرب زبان در عراق، همچون گذشته می‌تواند در تقویت اتحاد مسلمانان این کشور و همبستگی آنان با ایران اسلامی تاثیر بسزایی داشته باشد. این، تنها گوشه‌ای از ابعاد عملکرد شبکه‌های خبری برون مرزی جمهوری اسلامی و نقش پررنگی است که می تواند در کمک به تقویت جریان‌های مقاومت و انعکاس صدای مظلومیت ملت‌های مسلمان جهان داشته باشد.                       

در زمانی که به اعتراف سردمداران سلطه طلب آمریکایی، حضور شبکۀ خبری «العالم» به چالش بزرگی برای شبکه‌های رسانه‌ای آمریکا در عراق بدل شده، به علت تراکم و عدم پرداخت بدهی‌های مالی به شرکت‌های ماهواره‌ای خارجی، پس از شبکه‌های «الکوثر» و «سحر»، باید در انتظار قطع قریب الوقوع این شبکه و شبکه‌های مهم و اثرگذار دیگری همچون «پرس‌تی‌وی» نیز باشیم.

تداوم این روند در حالی است که دولت هزینه‌های هنگفتی برای حوزه‌های غیرضروری می‌پردازد که به گواه مجموع اخبار منتشر شده نه تنها در مسیر تعالی گفتمان انقلاب اسلامی در داخل و خارج از ایران نیست بلکه در راستای تضعیف این گفتمان نیز حرکت می‌کند.

در صورتی که به کرات شاهد توصیه‌ها و فرامین مقام معظم رهبری در اهمیت ماموریت‌ها و اقدامات رسانه‌های برون مرزی بوده ایم اما دولت، برای تامین حداقلی این شبکه‌ها که تنها سلاح فرهنگی برون مرزی نظام است‌، خط تخطئه و نادیده گرفتن‌های عمدی را پیش می‌کشد و در کمال تاسف تاکنون هیچ گونه اقدامی جهت تامین ارزی و حل مشکل پرداخت این بدهی‌ها انجام نداده است.

فارغ از عملکرد منفی دولت در این مسئله، شما نیز تاکنون به عنوان رئیس رسانه ملی، پاسخگوی نحوه مدیریت بودجه‌های تخصیصی درقبال پرداخت بدهی شرکت‌های ماهواره‌ای و سوء مدیریت در این زمینه نبوده‌اید.                                                                                                                                                     

متاسفانه شبکه‌هایی همچون «پرس‌تی‌وی» و «العالم» در مقابله با رسانه‌های جریان سلطه، نه تنها از جهت امکانات و توان مالی در میدانی نابرابر قرار دارند بلکه از مهم ترین بستر زیرساختی لازم برای پخش بین المللی نیز بی نصیب هستند.

به نظر می‌رسد با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر کشور در حوزه فضایی، اکنون ساخت ماهواره‌های بومی مخابراتی که بتوانند دست شرکت‌های فرانسوی و صهیونیست مسلک را از حوزۀ رسانه‌های برون مرزی ما قطع کنند، نیازی ضروری است و باید برای خودکفایی در این زمینه، با اعتماد بر توان نیروهای جوان و متخصص داخلی اقدام نمود.

تجربۀ چهل و یک سالۀ انقلاب اسلامی ما در برخورد جهادی با مشکلات نشان داده که می‌توان با تکیه بر نگاه کارشناسان و تلاش متخصصین این حوزه، موانع موجود را کنار زد و به تثبیت موقعیت و تقویت عملکرد شبکه‌های برون مرزی رسانه ملی امیدوار بود.                                                                                              

جناب آقای دکتر علی عسگری، چرا در حالی که سازمان صداوسیما از منابع درآمد بسیار زیادی علاوه بر بودجۀ مصوب برخوردار است، به تدریج باید شاهد قطع شبکه‌های برون مرزی به ویژه در مناطق تحت نفوذ رسانه‌های صهیونیستی باشیم؟ چرا با اینکه از سال 93 تاکنون بودجه این شبکه‌ها به حدود یک سوم کاهش یافته اما از چابکی و استقلال لازم برخوردار نبوده و همچنان با مسائل مالی روبرو است؟ و چرا از سال 95 تاکنون، میزان درآمدزایی این سازمان از شبکه‌های برون مرزی نتوانسته در تامین مالی این معاونت مکفی باشد؟                                                                                                                                                                                       

تبیین و جهانی سازی گفتمان انقلاب اسلامی، از اهداف اساسی و اصول مسلم این نظام اسلامی است که بارها نیز مورد تاکید و مطالبه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و این یعنی، شبکه‌های برون مرزی صداوسیما در خط مقدم مبارزه با رسانه‌های استکبارند. رسانه‌هایی که به پشتوانه «زرسالاران اقتدارطلب» خود برای نابودی گفتمان مقاومت و جریان‌های برخاسته از آن در منطقه هجمه‌های سنگینی به کار می‌بندند.

بنابراین باید تمامی خطوط مقدم مبارزه با این جریان در سطوح مختلف توسط دولت و مجلس حمایت شوند و قطع شبکه‌های برون مرزی در شرایط فعلی، موجب تضعیف این جبهۀ رسانه‌ای مهم خواهد شد. مسلما اگر پیگیری این مسئله با فوریت صورت نگیرد، آنچه به جا می‌ماند، لطمۀ وارد شده بر آبروی رسانه‌ای نظام جمهوری اسلامی در سطح بین المللی است و کم کاری دولت و مسئولین رسانۀ ملی نیز به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.    


                                                                           

رئیس محترم سازمان صداوسیما، در سال گذشته تشکل‌های دانشجویی بارها از جنابعالی در موضوعات مختلف مطالبات مهمی داشته‌اند و نقدهای جدی را پیرامون عملکرد سازمان مطرح کرده‌اند که متاسفانه هرگز پاسخگویی لازم نسبت به سوالات، مطالبات و انتقادات دیده نشده است اما تا زمانی که ریاست سازمان صداوسیما برعهده جنابعالی است باید پاسخگوی عملکرد خود باشید.

بنابراین با توجه به اهمیت تداوم پخش شبکه‌های برون مرزی در شرایط کنونی جهان، ما دانشجویان بسیجی از جنابعالی به عنوان رئیس رسانۀ ملی انتظار داریم اگر در زمینه تلاش برای تامین منابع ارزی و ادامه فعالیت این شبکه‌ها اقدامی صورت داده اید و توضیحات و توجیهات لازم به دولت منتقل شده است و یا از طریق مراجع بالاتر دستوراتی ابلاغ شده است و دولت با بی‌توجهی کامل و با بهانه تراشی‌هایی از کنار این موضوع عبور کرده، هرچه سریع تر، شفاف و با صراحت اذهان عمومی را در جریان قرار دهید تا دوباره شاهد آنچه که برای شبکۀ «الکوثر» پیش آمد نباشیم و نیز انتظار داریم تا با تبیین تعلل و کوتاهی‌ها، این مسئله با شدت و حساسیت بیشتری پیگیری شود.

امروز تمامی مسئولین و دلسوزان نظام باید هوشیار باشند که وقتی پای آبروی بین المللی جمهوری اسلامی در فضای رسانه ای در میان است، جایی برای کشمکش‌های جناحی و گروکشی های سیاسی باقی نمی‌ماند و بدیهی است در صورتی که هرگونه کوتاهی از سوی دولت و سازمان صداوسیما در جلوگیری از قطع شبکه‌های برون مرزی صورت بگیرد، مسئولیت تضعیف قدرت و مخدوش شدن چهرۀ بین المللی رسانۀ جمهوری اسلامی برعهدۀ ایشان خواهد بود.

والسلام علی من اتبع الهدی                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      از طرف:                                                                                                                                                                         

1) بسیج دانشجویی دانشگاه تهران                                                                                         

2) بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

3) بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی

4) بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ؟

5) بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس

6) بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا س

7) بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد تهران

8) بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

9) بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی

10) بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

11) بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز

12) بسج دانشجویی دانشگاه یزد

13) بسیج دانشجویی دانشگاه زنجان

14) بسیج دانشجویی دانشگاه کردستان

15) بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان

16) بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان

17) بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان

18) بسیج دانشجویی دانشگاه هرمزگان

19) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران

20) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

21) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران

22) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی لرستان

23) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

24) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آبادان

25) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان

26) بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات

27) بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب

28) بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج

29) بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد

30) بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

31) بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان

32) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم قضایی

33) بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

34) بسیج دانشجویی دانشگاه شهید عباسپور

35) بسیج دانشجویی دانشگاه آل طاها

36) بسیج دانشجویی دانشگاه مالک اشتر

37) بسیج دانشجویی دانشگاه هنر و معماری پارس

38) بسیج دانشجویی دانشگاه فنی دکتر شریعتی

39) بسیج دانشجویی دانشگاه کوثر بجنورد

40) بسیج دانشجویی دانشگاه جندی شاپور دزفول

41) بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج

42) بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر همدان

43) بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور سنندج

44) بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور بجنورد

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد