ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
تشدید برخورد سختگیرانه شهردارى تهران برای استفاده از ماسک در ناوگان عمومى

تشدید برخورد سختگیرانه شهردارى تهران برای استفاده از ماسک در ناوگان عمومى

خبرگزاری تسنیم
به دنبال تاکید رئیس جمهور و شهردار تهران بر اجبارى شدن استفاده از ماسک در همه اصناف، ادارات و ناوگان عمومى سطح شهر، برخورد سختگیرانه‌ترى از سوى شهردارى در ناوگان عمومى صورت می‌گیرد.
اجتماعی
شناسه خبر : tn.ai
یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴:۰۶
۱۲

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ از روزی که پای کرونا به زندگی مان باز شد بیش از 4 ماه می‌گذرد؛ روزهای نخست، کرونا را ویروس ناشناخته‌ای می‌دانستیم که رفتار آن برایمان به صورت دقیق روشن نبود، بر همین اساس هم به استفاده از ماسک تأکید نمی‌شد و حتی بسیاری از متخصصان و مسئولان به این نکته تأکید داشتند که لازم نیست همه افراد جامعه از ماسک استفاده کنند  اما هرچه شناخت این ویروس نوظهور بیشتر شد، شکل رفتار با آن نیز تغییر کرد و حالا بر استفاده از ماسک تأکید می‌شود چراکه این امر می‌تواند خطر ابتلای افراد به کرونا را کاهش دهد و به حفظ سلامت آنها منجر شود. 

با این حال علیرغم توصیه‌ها و تأکیدات بسیار برای استفاده شهروندان از ماسک به ویژه در حمل و نقل عمومی و اماکن پرتردد، افرادی هستند که موضوع را جدی تلقی نمی‌کنند؛ بی‌تفاوتی این دسته از افراد در جامعه، مسئولان را بر این داشت تا نسبت به استفاده از ماسک، سختگیری بیشتری صورت گیرد.

در این راستا حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: وزیر کشور و شهرداری‌ها تلاش خود را به‌کار بگیرند تا در مترو و اتوبوس اگر نیاز بود از نیروی انتظامی و بسیج استفاده شود. الزامی است که در مکان‌های سرپوشیده از ماسک استفاده شود و نباید به کسی که ماسک ندارد خدمت ارائه شود. 

مهدی جمالی‌نژاد؛ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور نیز اعلام کرد: به موجب مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، تمامی مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی شهری کشور اعم از تاکسی، اتوبوس و مترو از صبح یکشنبه 15 تیر ملزم به استفاده از ماسک هستند.

تأکید بر استفاده از ماسک به ویژه در حمل و نقل عمومی تنها از سوی مسئولان کشوری مطرح نشده بلکه شهرداری تهران نیز با صدور اطلاعیه ای بر انجام این کار تأکیده است؛ بر این اساس معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران اعلام کرد: به دنبال تاکید رئیس جمهور و شهردار تهران  بر اجبارى شدن استفاده از ماسک در همه اصناف، ادارات و ناوگان عمومى سطح شهر، برخورد سختگیرانه‌ترى از سوى شهردارى در همه ناوگان عمومى صورت می گیرد. 

هم‌اکنون در 127 ایستگاه مترو و ٦٢ پایانه و ایستگاه اتوبوس شهر تهران ماسک به قیمت مناسب عرضه می‌شود و حتی امکان عرضه ماسک در پایانه‌هاى تاکسیرانى شهر هم فراهم شده است. 

مجموعه مدیریت شهرى و معاونت حمل و نقل و ترافیک با تاکید بر مصوبه دولت مبنى بر اجبارى شدن ماسک در مترو و اتوبوس اعلام کرد: رعایت فاصله‌گذارى  اجتماعی و استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس و تاکسى همچنان مورد تاکید است و از امروز ( یکشنبه  ١٥ تیر  ماه)  سخت‌گیریهای بیشتری توسط نیروی انتظامی، پلیس مترو و یگان حفاظت شهرداری تهران برای استفاده شهروندان از ماسک در مترو و اتوبوس و تاکسىهاى شهر تهران اعمال خواهد شد.

بنا بر این اطلاعیه  از ورود افراد بدون استفاده از ماسک در تمامى ایستگاه های مترو، اتوبوسرانى و تاکسیرانى ممانعت می شود، از اینرو  از شهروندان  می خواهیم که برای حفظ سلامتی خودشان فاصله های اجتماعی را رعایت کرده  و همکاری لازم را نیز در استفاده از ماسک در ناوگان عمومى شهر داشته باشند.

محمود ترفع؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز  با اشاره به اینکه استفاده از ماسک در ناوگان اتوبوسرانی پایتخت الزامی است، گفت: از امروز که زدن  ماسک در اماکن عمومی به ویژه در حمل و نقل عمومی اجباری شده، 100 درصد مسافران باید ماسک بزنند و خوشبختانه این موضوع تقریباً از سوی همه مسافران رعایت شده است. 

وی افزود: از امروز باید نظارت و کنترل شدیدتری در پایانه‌ها و ایستگاه‌ها اعمال شود تا همه مسافران اتوبوس ماسک داشته باشند. با توجه به تعداد بالای ایستگاه‌های اتوبوس در سطح شهر، کنترل دقیق همه ایستگاه‌ها مقدور نیست اما تا جای ممکن و با کمک عوامل اجرایی شرکت واحد و اجراییات شهرداری تهران بر استفاده شهروندان از ماسک در ناوگان اتوبوسرانی نظارت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، استفاده از ماسک در اتوبوس را الزامی در راستای حفظ سلامت خود شخص و سایر شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: جا دارد از شهروندانی که با زدن ماسک در اتوبوس و رعایت حقوق دیگر مسافران، امکان انتقال ویروس کرونا را به حداقل می‌رسانند، قدردانی کنم.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد