ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
مجمع روحانیون نسبت به نامه خویینی‌ها اعلام موضع کند

مجمع روحانیون نسبت به نامه خویینی‌ها اعلام موضع کند

باشگاه خبرنگاران جوان
حسن موحد اقدام موسومی خویینی‌ها در خصوص انتشار نامه را چشمک زدن به دشمن توصیف و تاکید کرد: مجمع روحانیون مبارز باید با انتشار بیانیه، مخالفت بنیادی خود را با آنچه در این نامه آمده اعلام کند.
سیاسی
شناسه خبر : 7411665
شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶:۰۵
۲۶

به گزارش حوزه  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن موحد از مبارزان دوران انقلاب که میهمان نشست مجازی اعضای شورای هماهنگی و برنامه ریزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بود، ضمن مروری بر مولفه‌های اسلام امریکایی، اظهار کرد: معتقدان به اسلام امریکایی بر جدایی دین از سیاست، سکولاریسم، سازش با قدرت‌های استکباری و ظلم پذیری تاکید دارند و دین را در شکل حداقلی آن به صورت تجملاتی و تشریفاتی می‌پسندند. این گروه همچنین به آزادی‌های بی قید و بند و گام نهادن در مسیر قدرت‌های غربی همچون انگلیس و امریکا معتقدند و تلاش می‌کنند خود را با سیاست‌های نظام سرمایه داری هماهنگ کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی رهبران اصلاحات در ایران واجد ویژگی‌های یاد شده هستند، گفت: به واسطه این دیدگاه است که آن‌ها با جورج سوروس، اسپانسر صهیونیست کودتا‌های مخملی و راس موسن، فرمانده ناتو ملاقات پنهانی می‌کنند و حتی به دیدار ملک عبدالله در باغ خصوصی او رفته و از او وعده کمک دریافت می‌کنند؛ مشروط بر اینکه دولت وابسته به آن‌ها از جریان‌های مقاومت در منطقه نظیر حزب الله لبنان و جنبش جهاد اسلامی حماس حمایت نکنند.

این مبارز دوران انقلاب با بیان اینکه این تفکر از سال ۹۲ تاکنون نیز با شدت و ضعف در دولت حاکم است، گفت: یکی از چهره‌های شاخص در اعتقاد و التزام به اسلام امریکایی و بی اعتقادی به اسلام ناب محمدی (ص)، سید محمد موسوی خویینی‌ها است.

وی با بیان اینکه خویینی‌ها پیش از انقلاب اسلامی نیز در یکی از مساجد نیاوران، به تفسیر قرآن می‌پرداخت، گفت: تفسیر وی با تفاسیر تمام مفسران قرآن متفاوت بود و این تفاوت به حدی معنادار بود که شهید مطهری به صراحت آن‌ها را مارکسیستی خواند. مرحوم آیت الله مهدوی کنی درباره برخورد شهید مطهری با تفسیر موسوی خویینی‌ها در کتاب خاطرات خود آورده که آقای مطهری از این موضوع بسیار ناراحت بوده و این سبک تفسیر را کمونیستی، ماتریالیستی و تفنگی توصیف می‌کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز چند بار از قول شهید مطهری به موسوی خویینی‌ها گفته بودند که دست از تفسیر قرآن بردارد، چراکه او اهلیت تفسیر را ندارد و با این تفاسیر جوانان را گمراه می‌کند؛ با این حال گوش خویینی‌ها به این حرف‌ها بدهکار نبود.

ایشان با اشاره به جایگاه شهید مطهری و آثار او نزد امام خمینی (ره) اظهار کرد: با این حال موسوی خویینی‌ها به شدت با شهید مطهری مساله داشت و حتی وقتی او در جلسه‌ای حضور میافت، به حالت قهر جلسه را ترک می‌کرد. در یک جلسه شهید مطهری از مرحوم آیت الله انواری پرسیده بود که این آقا را می‌شناسید؛ آقای انواری پاسخ مثبت داده بود و شهید مطهری گفته بود آیا خبر دارید که تفاسیر او مارکسیستی است؟


بیشتر بخوانید


موحد که میهمان نشست مجازی اعضای شورای هماهنگی و برنامه ریزی جمعیت جانبازان بود با اشاره به مقاله خواندنی شهید مطهری در اواخر عمرش که هشدار‌هایی درباره این تفکرات در آن داده بود، گفت: هشدار‌های آن مقاله درباره همین افراد بود. واقعیت این است که تفکرات و تفاسیر موسوی خویینی‌ها در ایجاد گروهک تروریستی فرقان نیز نقش داشت و ما این موضوع را در سال‌های دانشجویی کاملا حس می‌کردیم.

وی گفت: خویینی‌ها آن قدر در تفاسیر ماتریالیستی از آیات قرآن افراط می‌کرد که معروف شده بود او تفسیر آیه «الم» که از حروف مقطعه قرآن است را سوگند به انگلز، لنین و مارکس می‌داند! همین اشتهار عمق انحراف افکار این فرد را نمایان می‌کند. البته او به محض پیروزی انقلاب جلسات را تعطیل و همه نوار‌ها را جمع آوری کرد، اما یک نسخه از آن اکنون در مرکز اسناد انقلاب اسلامی موجود است.

موحد با اشاره به اینکه چهره‌هایی همچون محمد خاتمی و موسوی خویینی‌ها معتقدند که باید با امریکا کنار بیاییم تا کشور روی آسایش را ببیند، گفت: حسن روحانی نیز همین باور را دارد. این افراد به نوعی مشکلات کشور را ناشی از مقابله با امریکا می‌دانند و مقصودشان این است که رهبری را به واسطه ایستادگی مقصر جلوه دهند. نامه موسوی خویینی‌ها دقیقا در شرایطی که ایران در اوج اقتدار قرار دارد و ۴۲ سال پرحادثه و پرمخاطره را در جنگ‌های سخت، نیمه سخت و نرم با اقتدار پشت سر گذاشته و و مولفه‌های قدرت منطقه‌ای و جهانی را کسب کرده است، منتشر شد.

وی تاکید کرد: امروز که پشت استکبار از اقتدار اسلام و نظام اسلامی به عنوان یک قدرت منطقه‌ای و جهانی شکسته است، یک روحانی نما با سوابق سوپر انقلابی که با حکم امام خمینی (ره) در مقطعی دادستان بوده و حتی در تصرف لانه جاسوسی نیز نقش داشته، رهبری نظام را خطاب قرار داده و نامه‌ای سرتاسر ادعای دروغ را آن هم در حالی که خود یقین دارد که دروغ می‌گوید، تحریر کرده است؛ آن هم تنها با انگیزه‌هایی نظیر برتری طلبی و ستمگری.

این جانباز دفاع مقدس با اشاره به برخی افتخارات و نمایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر، گفت: داعش با فرماندهی و مدیریت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی نابود شد و امروز دیگر پایگاهی در منطقه ندارد. ما انهادم تاسیسات نفتی آرامکو را دیدم، ماجرای توبیخ کشتی انگلیسی، بمباران عین الاسد، جهش و رشد بی سابقه علمی و پرتاب ماهواره نور سپاه، غنیمت گیری پهپاد آرکیو ۱۷۰ و انهدام پیشرفته‌ترین ماهواره جاسوسی فوق مدرن امریکایی یعنی گلوبال هاوک، همه و همه را به عنوان بخشی از مظاهر قدرت کشور مشاهده کرده ایم. اما آنگونه که قرآن نیز در سوره بقره به آن پرداخته، مدعیان اصلاحات، مشغول فساد هستند و خود را اصلاحگر می‌دانند.

وی افزود: آن‌ها با برجام یک به چرخه سوخت هسته‌ای آسیب زدند، با برجام دو در پی انهدام قدرت بی بدیل موشکی کشور هستند، با برجام سه خلع سلاح انصارالله، حزب الله، حشد الشعبی و جوانان سوری را دنبال خواهند کرد و در نهایت طبق آیه ۱۲۰ سوره بقره، دشمن هرگز راضی نمی‌شود مگر اینکه به آیین آن‌ها در آیند.

موحد خاطرنشان کرد: خویینی‌ها امریکا را نه تنها شیطان بزرگ، دشمن شماره یک بشریت و ام الفساد نمی‌داند، بلکه با بزک شیطان، او را به شکل فرشته نجات بخش در می‌آورد که منجری مردم ایران و کدخداست و همه مشکلات در پرتو نظر او حل می‌شود.

وی با بیان اینکه مخالفت لفظی مجید انصاری با خویینی‌ها کفایت نمی‌کند، تاکید کرد: اکنون باید مجمع روحانیون مبارز یکپارچه بیانیه دهد و خود را از خطای بزرگ خویینی‌ها مبنی بر چشمک زدن به دشمن مبری کند.

این جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه در مقطعی، یک گروه از روشنفکران غرب زده در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور پررنگ داشتند، گفت: برخی از این چهره‌ها را در آن مقطع به لندن فرستادند و عده‌ای روشنفکر وابسته در آنجا پرورش پیدا کردند که حلقه کیان از آن‌ها تشکیل می‌شد؛ موسوی خویینی‌ها نیز پدر معنوی و معلم آن‌ها به شمار می‌آید؛ همان کسانی که بیشترین نقش را در فتنه‌های سال‌های ۷۸ و ۸۸ ایفا کردند.

وی با بیان اینکه این افراد با رخنه درون نظام، در انتظار لحظه‌ای هستند که وقتی امریکا از نبرد رویاروی با ایران به سطوح آمد، دست نیاز به سویشان دراز کند و آن‌ها نیز در کما بی غیرتی و وطن فروشی، با آغوش باز به عنوان بازوی شیطان بزرگ وارد عمل شوند، افزود: با همین رویکرد حلقه عقلا از این قبیل چهره‌ها تشکیل شد و جام زهر را به کام امام راحل (ره) ریختند.

موحد افزود: ما شاکریم که چهره نیمه مخفی و نیمه علنی منافقانی مثل موسوی خویینی‌ها با این تحرکات عیان شد و این افشای واقعیت را نشانه اصالت و حقانیت انقلاب عزیزی می‌دانیم که چهره مهره‌های دست نشانده و مزدوران استکبار را منعکس می‌کند و در پرتو خون شهدا به خاک مذلت می‌کشاند.

وی معتقد است خویینی‌ها در یک انتقام گیری نیابتی، رهبری نظام را که تیرک خیمه است و اسرار عزت نظام و جان مایه همه پیروزی‌ها و فتوحات ماست، نشانه رفته، چراکه یقین دارد با تخریب رهبری مدبرانه، هوشمندانه و حکیمانه نظام، ضربه سنگینی به انقلاب و نظام در اوج اقتدار وارد می‌شود و امریکا و رژیمم صهیونیستی نفسی تازه می‌گیرند تا صدای شکستن استخوان هایشان در برابر نظام اسلامی به گوش نرسد.

وی افزود: حرکت تمسخرآمیز و کودکانه این عنصر مدعی عقل و درایت با صدور بیانیه‌ای خطاب به رهبر انقلاب، بیانگر این است که در شرایطی که خود این افراد با همه وجود همراه غربی‌ها به رییس جمهور کنونی میدان مانور دادند و به لطایف الحیل موقعیتش را در کرسی مقام اول اجرایی کشور برای دوره دوم نیز تثبیت کردند، اکنون برای جلوگیری از حذف همیشگی و ذلت بار خود از گردونه قدرت به خاطر عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاع هفت سال اخیر، گناه همه ناکامی‌ها و قصور و تقصیر‌ها را به دوش رهبر مقتدر و در عین حال مظلوم نظام جمهوری اسلامی می‌اندازند.

وی در جمع جانبازان در نشست مجازی خطاب به سردمداران اصلاحات گفت: مگر شما دولت تدبیر و امید را رحم اجاره‌ای نخواندید و مگر اعضای حزب شما در کابینه کنونی حضور ندارند؟! از سخنگوی دولت گرفته تا بقیه اعضای کابینه همه از اعضای ستاد میرحسین موسوی، یکی از بانیان فتنه ۸۸ هستند و اکنون نیز در دولت روحانی نقش آفرینی می‌کنند و مسوولیت دارند.

وی در توضیح علت انتصاب خویینی‌ها به دادستانی از سوی امام خمینی (ره)، ابراز عقیده کرد: تصور من این است که امام افرادی را که از ناحیه آن‌ها نسبت به انقلاب احساس خطر می‌کردند، در مسوولیت‌هایی منصوب می‌کردند تا خود را در عرصه‌های اجرایی، تقنینی و قضایی نشان دهند و به موقع با آن‌ها برخورد کنند. در واقع خطر این افراد در شرایطی که در مسوولیت باشند، کمتر از زمانی بود که یله و رها فرصت ایجاد تشکیلات مخفی را داشته و اهداف خود را به شکل خزنده دنبال می‌کردند. در عین حال نباید فراموش کرد که امام در عین سپردن مسوولیت، خود کاملا حاضر و ناظر بر عملکرد این قبیل چهره‌ها بودند.

این مبارز دوران انقلاب با اشاره به اینکه ترور شهیدان رجایی و باهنر در دوره دادستانی خویینی‌ها رخ داد، گفت: سرانجام این پرونده بسته نشد و یکی از کسانی که شهید لاجوردی نسبت به وی شک داشت، هنوز بدون هیچ سابقه قضایی در این رابطه آزادانه در کشور و در عرصه سیاست به عنوان یک فعال اصلاح طلب حضور دارد.

وی با بیان اینکه امام با چهره‌هایی مثل بنی صدر، بازرگان و منتظری نیز موافق نبودند، اما حکم آن‌ها را تایید کردند، گفت: برخی انتصابات را باید در بستر آن زمان تحلیل کرد؛ کمااینکه در ماجرای بنی صدر، نظر امام بر این بود که یک فرد غیر روحانی نامزد شود و اگر با اقبال مردم روبرو شد، به عنوان رییس جمهور انتخاب شود تا مردم بدانند که روحانیت به دنبال حکومت نیست و به سبب تکلیف به این عرصه ورود کرده است. البته هزینه سنگینی برای اثبات این موضوع داده شد و آن حوادث هفتم تیر و هشتم شهریور بود؛ اما امروز حکمت دیدگاه‌های امام درباره اشخاص روشن‌تر شده است.

وی با بیان اینکه سابقه نشان داده هرگاه موسوی خویینی‌ها از پشت پرده به پیش آمده، فتنه‌ای رقم خورده است، گفت: بحث دعوت مردم از سوی چهره‌های مشارکت نیز همزمان کلید خورده و به نظر می‌رسد این چهره‌ها در صدد راه اندازی فتنه ۹۹ هستند.

انتهای پیام/

خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد