ورود / ثبت نام
نسخه اندرویدنسخه اندروید
صفحه اصلی
اخبار برگزیده
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
بین الملل
فرهنگ و هنر
اجتماعی
گردشگری
دانش و فناوری
اخبار ویدیویی
اخبار تصویری
عضویت بیش از 9100 نفر از اهالی قلم در صندوق اعتباری هنر

عضویت بیش از 9100 نفر از اهالی قلم در صندوق اعتباری هنر

خبرگزاری آریا
خبرگزاری آریا- سید حسین سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن تبریک 14 تیر روز قلم گفت: رشد و پیشرفت جوامع بشری مرهون قلم است و نقش اهالی قلم در هویت امروز ما انکارناپذیر است. با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه که جامعه ما در حوزه فرهنگ با آن رو به روست، اصحاب قلم و اندیشه همچنان با همت عالی برای ارتقای فرهنگ و آگاهی بخشی جامعه حرکت می کنند.
اجتماعی
شناسه خبر : 20200704155751496
شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰:۴۲
۲۳
خبرگزاری آریا- سید حسین سیدزاده، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن تبریک 14 تیر روز قلم گفت: رشد و پیشرفت جوامع بشری مرهون قلم است و نقش اهالی قلم در هویت امروز ما انکارناپذیر است. با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه که جامعه ما در حوزه فرهنگ  با آن رو به روست، اصحاب قلم و اندیشه همچنان با همت عالی برای ارتقای فرهنگ و آگاهی بخشی جامعه حرکت می کنند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به آمارعضویت فعالان فرهنگی در صندوق اعتباری هنرگفت: 9100 نفر از اهالی قلم عضو صندوق اعتباری هنر هستند و از خدمات این صندوق برخوردار هستند.
سیدزاده در ادامه افزود: تاکنون بیش از 3 هزار و 700 نفر از فعالان حوزه فرهنگی از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده اند..
وی تصریح کرد: گسترش خدمات بیمه ای از سیاست های اصلی صندوق اعتباری هنر است و طی سه سال گذشته عمده توجه خود را به مسائل بیمه ای اعضا معطوف کردیم تا با کاهش دغدغه های جدی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران کشور در زمینه امنیت شغلی، فعالیت های فرهنگی و هنری تداوم یابد.
وی در ادامه افزود: در سال 98 خدمات بیمه درمان تکمیلی در قالب 3 طرح(امید، آرامش و رفاه) با تعهدات و پوشش های متفاوت ارائه شد و بیش از 2 هزار و 900 نفر از اهالی قلم تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی قرار گرفتند.
سیدزاده تصریح کرد: با توجه به مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کرونا قرارداد بیمه درمان تکمیلی به طور رایگان سه ماه تمدید شد و اهالی قلم نیز مانند دیگر بیمه شدگان صندوق تا 31 شهریور از خدمات درمان تکمیلی برخوردار هستند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به تسهیلات صندوق برای اهالی قلم در قالب وام گفت: از ابتدای سال 98 تاکنون به 223 نفر از فعالان فرهنگی کشور بیش از 1 میلیارد و 300 تومان وام قرض الحسنه تخصیص یافته است. منابع پرداختی بیشتر به سمت استان های کم برخوردار هدایت شده است.
وی با اشاره به خدمات طرح تکریم و کمک مستمری گفت: بخشی از اعضای صندوق را پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر تشکیل می دهند. اتخاذ سیاست های حمایتی متناسب با جایگاه رفیع آنها از برنامه های صندوق اعتباری هنر است که با جدیت طی سه سال گذشته دنبال شده است و خوشبختانه با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ دریافتی مشمولان طرح تکریم و مستمری صندوق افزایش یافت.
سیدزاده در ادامه گفت: 217 نفر از اصحاب قلم عضو از طرح کمک مستمری و 40نفر از نویسندگان و شاعران کشور که دارای گواهی درجه یک هنری هستند، در چارچوب طرح تکریم مقرری ماهیانه دریافت می کنند.
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان گفت: با وجود محدودیت های مالی صندوق اعتباری هنر همواره حمایت از اهالی فرهنگ را مدنظر داشته و تلاش می کنیم با ارائه بسته های حمایتی اندکی از دغدغه های این قشر کاسته شود.



خبر در لحظه
قطارهای انگلیس روی ریل اختلال؛ تعطیلی 4 خط راه آهن
مهران رجبی: نا آرامی‌های امروز را باید با چشم باز دید/ هیچ چیز با اغتشاشات درست نمی‌شود
پویشی برای ادای احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران
نمایندگان کشورها در نشست ویژه شورای حقوق بشر درباره اغتشاشات اخیر در ایران چه گفتند؟
نیکوکاران ایرانی و گرما بخشی به خانه‌های نیازمندان در کابل
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستریِ فقط ۱۰ نفر
خنثی‌سازی طرح اوکراین برای انفجار در خطوط انتقال گاز به ترکیه
قانون رتبه‌بندی حقوق معلمان را ۲ تا پنج میلیون تومان افزایش می‌دهد
کرونا در آستانه خداحافظی از کشور / ۲۱ بیمار جدید؛ بستری فقط ۱۰ نفر
اروپا ۱۸ میلیارد یورو کمک دیگر به اوکراین می دهد
پوتین دستور منع صادرات نفت به کشورهای با سقف قیمت را صادر کرد
یک کمدین به اردوی تیم ملی ایران رفت
کمک مالی مجارستان به اوکراین
سوئیس یک - کامرون صفر؛ شیرهای قاره آفریقا رام شدند
ترکیب دو تیم ملی اروگوئه و کره جنوبی اعلام شد
جام جهانی قطر| پیش‌بینی عجیب صرب‌ها درباره بازی با برزیل؛ نیمار مثل بچه می‌افتد و گریه می‌کند!
میقاتی: راه خروج لبنان از بحران‌ها انتخاب رئیس جمهور است
زاخارووا: سقف قیمت نفت جهان را دچار رکود می کند
اروپا تا زمانی که اوکراین بر روسیه پیروز نشود، آرام نخواهد گرفت
آملی لاریجانی: حجاب در کشور قانون است / نظام ظرفیت اصلاح خود را دارد